Visa mig era inbjudningskort!
Funderar som många andra på att göra egna inbjudningskort. Så visa mig gärna med en bild på det ni gjort. Och berätta gärna hur ni gjorde för att hålla ner kostnaden.
Funderar som många andra på att göra egna inbjudningskort. Så visa mig gärna med en bild på det ni gjort. Och berätta gärna hur ni gjorde för att hålla ner kostnaden.
Jag undrar om någon vet hur man skriver ut på transparent papper i en vanlig skrivare? Jag tänkte köpa färdiga vikkort (13,5x13,5 cm) och skriva ut på transparenta inlagor och sätta i. Inlagorna kan man köpa i rätt mått hos Calligraphen, dvs 13,5x13,5 cm. Hur passar man in detta i skrivaren??? Hjälp!
Eller är det bättre och skriva ut på a4 och sedan klippa/skära till i rätt storlek. Vad tror ni?
våra inbjudningskort;
Så här blev våra som vi skickade ut precis innan jul =)
Vi har även en bröllopshemsida för all extra info. Där ger vi till exempel info om hotell, flygplatser, sevärdigheter, hyrbil, klädsel, osv. med tanke på att det är många som kommer att resa (eller, rättare sagt, alla kommer att resa, även Italienarna för det är ingen som bor just där).
Jag har ritat den själv. Inbjudan öppnas i 3 delar. När den är stängd ser man adressen och bruden, sen när man öppnar den så ser man även maken
OSA kan man riva av och skicka tillbaka. Det behövs inget kuvert till inbjudan.
Insidan på inbjudan som viks i 3 delar.
Här är våra:
Oj, nu blev det många bilder....
Det blev ganska mycket 3d på våra kort - så då fixade vi även boxar till de. Det är både 3d fjäril högst upp till höger, sen själva "Inbjudan"-lappen och sen 3 rosor längst ner till vänster. Sen inuti så har vi en ficka på vänster sida som ser ut som en del av bakgrunden på framsidan - och 2 iläggs-kort för info.
Har precis börjat fundera lite på hur dom ev. inbjudningskorten kan se ut. Har inte riktigt bestämt mig hur jag vill ha dom än. Det jag vet är att dom ska gå i mörkrött och lite guld detaljer, och lite "shabby chic" stuk...
Men här är mitt första kort...så text och så är inte det permanent då datum nästa år inte är spikat..än
Syrran planerar också att gifta sig nästa sommar...så en dag satt och och pysslade ihop ett förslag till inbjudningskort för henne. Deras färgtema är svart, vit och lila.. I den svart rutan på vänstra insidan tänkte jag att man kunde handskriva namnen på dom man skickat inbjudan till...för ett mer personligt intryck...och det ensa sättet jag kunde komma på att få vit text på svart bakgrund...
Det som jag satt på baksidan av kortet, klocka och datum funderar jag på att använda mig av själv. Fast då lös lapp som folk kan sätta på anslagstavlan eller kylskåpet som en kom-ihåg-lapp
Såhär ser våra ut! Gjorde dom imorse i InDesign :)
De ska tryckas på tjockt, matt papper och stoppas i kuvert nästa vecka! Hurra!
Efter mycket funderingar så gav jag mig på att pyssla ihop mina inbjudningskort.
Ganska enkla men ändå fina. Invändigt är texten skriven på ett lila papper.
Festprogrammen är lite missvisande i färgen, lila färgen är inte fullt så mörk och den "gula" är i samma färg som inbjudan. Ville få tag på samma lila färg på både inbjudan och festprogrammen men jag gick bet.
Så här blir det iaf, inbjudan först och sedan festprogrammet.