• Millan1984

Visa mig era inbjudningskort!

Funderar som många andra på att göra egna inbjudningskort. Så visa mig gärna med en bild på det ni gjort. Och berätta gärna hur ni gjorde för att hålla ner kostnaden.

• Svar på tråden Visa mig era inbjudningskort!
  • annapanna88

Madreh73 och AnnaAK : Jo precis sånna :) Så konvolut verkar ju stämma då, borde man ju kunna hitta nånstans om man googlar :) Tack så mycket för hjälpen!

• Madreh73
    annapanna88 skrev 2011-08-28 21:12:49 följande:
    Madreh73 och AnnaAK : Jo precis sånna :) Så konvolut verkar ju stämma då, borde man ju kunna hitta nånstans om man googlar :) Tack så mycket för hjälpen!
    Dessa var hämtade hos Nettans scrapbooking 4 you och kostar 10 kr styck. Kika där, dom har mycket kul.

scrapbooking4you.se
  • Madreh73

Nu har vi enats om band på korten, det blev inte enfärgat smalt och inte lite bredare prickigt utan det blev det här. Har nu 12 kort kvar att göra så det blir nog några till veckan om jag får lite tid över.

Sen kommer ju nästa grej, vad som ska stå på insidan i det papper vi ska ha där, får fundera på det och kanske ska ringa till vigselförättarna oxå och bestämma vilken vi ska ha så vi KAN klura på innehållet.
  • hannahsofia

Såhär blev våra, små "scoutbooks" med fyra dubbelsidor i med massa information. Skickades i kuvert med samma färg, väldigt enkelt men blev så himla snyggt! Det är min fästman som har designat allt och sedan skrivit ut på jobbet :)
  • Madreh73
    hannahsofia skrev 2011-08-29 07:35:19 följande:

Såhär blev våra, små "scoutbooks" med fyra dubbelsidor i med massa information. Skickades i kuvert med samma färg, väldigt enkelt men blev så himla snyggt! Det är min fästman som har designat allt och sedan skrivit ut på jobbet :)
    Jättefina, och riktigt snyggt med bandet där era namn och datum står!
  • hannahsofia
    Madreh73 skrev 2011-08-29 08:46:12 följande:
    Jättefina, och riktigt snyggt med bandet där era namn och datum står!
    tack :) jag älskar sådana band, har fyra tatueringar på underarmarna varav tre har liknande banderoller ;)
  • Styrka
    marguerite2010 skrev 2011-09-08 08:56:55 följande:

beställt hos dininbjudan.se, ska köra vintage tema bröllop!

Guuud, vilka snygga inbjudningskort de hade på www.dininbjudan.se !! Får nog räkna och se om det inte lönar sig att beställa ändå...
  • hedvig007

Utformat som ett personligt brev. Så bifogade vi en CD-skiva med mer information, skrivet med ett mer lättläst typsnitt. Att det blev en sådan bred vit ram runt var ett misstag. Jag och skrivaren kommunicerade inte som vi skulle, men det blev rätt bra ändå. Orkade inte skriva ut på nytt.
Svar på tråden Visa mig era inbjudningskort!