• Millan1984

Visa mig era inbjudningskort!

Funderar som många andra på att göra egna inbjudningskort. Så visa mig gärna med en bild på det ni gjort. Och berätta gärna hur ni gjorde för att hålla ner kostnaden.

• Svar på tråden Visa mig era inbjudningskort!
  • saxomanix

@anna88: så söt! men tecknar du alla kort själva???

• Anna88

Jo, alla kort är handtryckta och sen målade med akvareller.. tog en stund att få gjort alla 50 

• Januaribruden
    AnnaAK skrev 2011-08-10 15:09:14 följande:
    Jag har gjort nästan lika inbjudningskort som dig fast i vinrött. tänkte oxå ha band runt. men jag skickar mina direkt som dom är, utan cellofankuvert och då fick jag tips av pappersbutiken att inte ha sidenband då det ofta går sönder i maskinerna. Så jag köpte runda klistermärken "oblater" i silver och klistrade igen kuveret istället. så hade jag sidenbandet, i vinrött, runt det vita textpappret som jag klistrade fast innuti, hade bara en sida med text. ska se om jag kan få fram en bild...
    Låter snyggt! Vore kul att se en bild :)
  • jenniejummie

Här kommer våra.
    Jag gillar det enkla och stilrena..det kanske syns? =)
  • AnnaAK

Här kommer våra inbjudningar, fokus blev sådär med min kamera.
     först formen, liknande som januaribruden men jag gjorde två av sidorna mer avrundade.

Sen innuti med satinband, rinestones och stansade snöflingor som dekoration.. pilligt att göra men blev bra :)

och sist, ihopklistrat redo för att skickas. jag hade större ark som jag skar till rektanglar, det som blivit över ska jag använda till placeringskorten :)

• AnnaAK

just ja, kostnader, köpte vit toch rött papper på 10% kampanj. satinband på tradera, stansen på tradera, silvrigt papper på tradera och rinestoens på ebay.. alla priser jag hittade jämförde jag mot de i butiker. inte alltid det är billigare på tradera eller ebay, men ibland :)

• Millan1984

Vad duktiga ni alla är

Var det nånting som ni köpte för inbjudningskorten som ni ångrat? att ni köpt på er saker som ni tillslut inte använde? Jag funderar på om man ska köpa vita inbjudningskort och fixa till dem, men hur har jag inte kommit fram till ännu, eftersom jag inte vet exakt vad som finns där ute men denna tråd kommer säkert kunna ge massor med inspiration.

• AnnaAK

jo.. jag behövde nog inte 2000 st rinestones.. men de kostade ju bara 40 kr :P
    och sen va det svårt att hitta satinband i rätt nyans, men nu har jag till festhäfterna oxå.
    vanligt limstift tycker jag är det bästa och billigaste, blir inte så fuktigt och lätt att få ut det överallt. och med en pincett kan även pilliga saker som snöstjärnor och rinestoens få lim på sig ganska lätt :) gjorde slut på ett stift på 57 inbjudningar...
    fler tips:
    om man gör egna från grunden, med kartong/pappers vikning och allt är stållinjal, tapetkniv, skärmatta och bigben (ett ben man använder för att göra vikningslinjerna) bra att ha.. sen nån skärmaskin är trevlig att ha tillgång till, man undviker missar och felklippningar.
    tänk gärna efter nån gång extra hur ni kan på lättast sätt kan lösa "fabriken" ni kommer starta.. jag insåg tex att jag va tvungen att limma fast satinbanden på det vita pappret, låta det torka och sen sätta fast på det röda, så jag hade hela bordet fullt av torkande pappersrutor. minst kladd och sölande då. sen gjorde jag fyra markeringar i blyetsch där pappret skulle sitta så man slapp trycka runt det på kortet och söla mer. två uppe och två på ena sidan... syns de sen är det bara att sudda :)

• AnnaAK

har ni inte grejer själva och känner ni nån pysselmänniska kolla om de har utrustning att låna ut. det gjorde/gör jag.

• JNT

Pinkgrape: Funderar också på Vistaprint. Hur är kvaliteten på deras kort? Är det ett tjockt papper? Glansigt eller matt? Fick ni hem något prov eller beställde ni på en gång?

Svar på tråden Visa mig era inbjudningskort!