• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Vingilot

zinizune: jag röstar på organza.Glad

• Berlan
    sofi 88 skrev 2012-01-26 19:08:23 följande:
    Kålgården är ju supermysigt :) Ganska dyra avgifter men det får man ju räkna med i de nybyggda delarna. 
    Älskar Jönköping men det kanske är svårt att riktigt komma in i gemenskapen när man inte känner någon sen innan, lättare för de som börjar plugga här faktiskt. Vilken bransch jobbar ni inom? 
    Vi har köpt lägenheten nu! Bröllopsplaneringen hamnade lite ik skymundan ett tag av den anledningen men det var det värt. Kan knappt vänta tills vi får flytta in! Jag är jurist och min kille är flygledare. Jag tror det faller på plats tids nog :)

Min mamma kom just med idén att vi postar inbjudningskorten på måndag så dyker de förhoppningsvis upp i de inbjudna gästernas brevlådor på Alla hjärtans dag. Jag tycker det var en himla fin idé faktiskt, så vi kommer att göra så. 
  • sofi 88
    Berlan skrev 2012-02-05 11:48:21 följande:
    Vi har köpt lägenheten nu! Bröllopsplaneringen hamnade lite ik skymundan ett tag av den anledningen men det var det värt. Kan knappt vänta tills vi får flytta in! Jag är jurist och min kille är flygledare. Jag tror det faller på plats tids nog :)

Min mamma kom just med idén att vi postar inbjudningskorten på måndag så dyker de förhoppningsvis upp i de inbjudna gästernas brevlådor på Alla hjärtans dag. Jag tycker det var en himla fin idé faktiskt, så vi kommer att göra så. 
    Grattis vad roligt! Ja men håller med, bostadsköp kommer före bröllop :D Framförallt när det är ett tag kvar till bröllopet. När flyttar ni in?  

Smart, men måndag om en vecka menar du då? För de flesta av våra gäster fick dagen efter. Å vi har än så länge fått svar från 20 pers varav alla kommer :) Så nu är det typ 30 kvar.  
  • Berlan
    sofi 88 skrev 2012-02-05 16:55:43 följande:
    Grattis vad roligt! Ja men håller med, bostadsköp kommer före bröllop :D Framförallt när det är ett tag kvar till bröllopet. När flyttar ni in?  

Smart, men måndag om en vecka menar du då? För de flesta av våra gäster fick dagen efter. Å vi har än så länge fått svar från 20 pers varav alla kommer :) Så nu är det typ 30 kvar.  
    Vi flyttar in senast 1 juni är det sagt, eventuellt lite tidigare om de får tillträde till sin nya bostad tidigare. När flyttar ni in? Måndag om en vecka ja, då borde de allra flesta få korten på tisdagen :) Vad roligt med så snabba besked!
  • sofi 88
    Berlan skrev 2012-02-05 17:01:54 följande:
    Vi flyttar in senast 1 juni är det sagt, eventuellt lite tidigare om de får tillträde till sin nya bostad tidigare. När flyttar ni in? Måndag om en vecka ja, då borde de allra flesta få korten på tisdagen :) Vad roligt med så snabba besked!
    Vi flyttar 26/6, så typ en vecka innan bröllopet, haha. Skitbra timing liksom :o det är lite typiskt mig och m2b, vi gör alltid allt på en gång. Skönt att ni kan flytta så "tidigt" ändå :)
  • zinizune

Då var mardrömmen ett faktum. Har drömt så konstigt det sista om bröllopet och nu förstår jag varför...

Fick ett mejl igår från svenska kyrkan på orust som skriver att vår kyrka ska målas om så det kommer att vara byggställningar och skyddsduk runt den när vi ska gifta oss =( Det var verkligen vår drömkyrka, speciell, ligger i en liten havsvik, ingen kyrkogård runt omkring, känslan av att vara intim, nära till en käck lokal dit vi med hela följet skulle tagit en gemensam promenad genom det lilla fiskesamhället. Allting var verkligen perfekt, som i en dröm.

Så nu står vi där och får börja om från början och leta kyrka och lokal. Vi vet inte om vi ska skratta eller gråta, men antar att det bara är att kämpa vidare...

• lovingyou
    zinizune skrev 2012-02-07 06:05:28 följande:

Då var mardrömmen ett faktum. Har drömt så konstigt det sista om bröllopet och nu förstår jag varför...

Fick ett mejl igår från svenska kyrkan på orust som skriver att vår kyrka ska målas om så det kommer att vara byggställningar och skyddsduk runt den när vi ska gifta oss =( Det var verkligen vår drömkyrka, speciell, ligger i en liten havsvik, ingen kyrkogård runt omkring, känslan av att vara intim, nära till en käck lokal dit vi med hela följet skulle tagit en gemensam promenad genom det lilla fiskesamhället. Allting var verkligen perfekt, som i en dröm.

Så nu står vi där och får börja om från början och leta kyrka och lokal. Vi vet inte om vi ska skratta eller gråta, men antar att det bara är att kämpa vidare...

Oj vad tråkigt att höra! Finns det några kyrkor fler kyrkor i närheten? Hoppas ni hittar en kyrka snart!!
  • kaffeälskaren

Hej igen, känner att jag har inte riktigt haft tid att hänga här inne då skolan tagit tid.

Men idag tog jag mig tid att ringa till transportstyrelsen då jag upptäckt att mitt körkort går ut månaden innan vi gifter oss. Efter mycket om och men visar det sig att jag kan chansa på att köra som vanligt men att jag även har med mig passet utifall att...känns lite som ryskroulett... får kanske ta ett snack med sväris för och se hur de ställer sig till det (h*n är farbror blå)

Det känns som att ni alla har kommit så långt jätteroligt!! Jag känner mig lite frustrerad för att jag vill göra något mer konkret nu men vi har inte kunnat..hua...men men det ska gå

• operfekt

Min syster/tärna var på besök förra veckan, då blev det en hel del bröllopsplanering,
    bestämde tärnklänning, hon fick prova att göra min bröllopsfrisyr,
    (ville se om hon kunde göra den eller om jag skulle boka in frisör,
    det blir nog att syster får göra den, vill ni se bild?)

Har även bestämt hur vi ska dekorera i festlokalen.

Nu sitter jag här & klurar över hur jag vill ha inbjudningarna, vi får dem gratis
    genom svärfars tryckerikontakter, men måste ju bestämma hur de ska se ut!
    När har ni tänkt skicka inbjudningarna/ha osa?

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!