• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • lovingyou

Sofi88: Jobbigt med att vara ifrån varandra så länge! Hoppas två veckor går fort så du också får komma till Frankrike!

Kaffeälskaren: Hur går det med klänningen? Har du hört något? Tråkigt att det blivit så :(

• kaffeälskaren

Nu har jag fått ett nytt bud om när klänningen ska komma. I slutet på denna veckan eller i början på nästan. Butiken där jag köpt den har pratat med de i England och de hade väl egentligen inte något bra svar om varför den inte hade kommit. Men nu ska den vara påväg iaf. och de har ursäktat sig från den butik där jag köpt den så jag känner att det är helt ok ( bara den kommer ;) )

Detta är en av anledningarna till varför jag köpte min klänning 1 år i förväg hihihihi

• hanna1102

Hej! En till här.

Jag gifter mig med min kanadensiske drömman den 7 juli utanför Stockholm. Bröllopsfest på Vaxholm.

Sofi88 - om det hjälper angående att vara ifrån varandra kan jag berätta att jag bara kommer träffa min m2b 2 gånger innan bröllopet (2 veckor i mars och 2 veckor i maj) eftersom vi bor på varsin sida av jorden. All planering sker på distans. Inte helt lätt men det är inte mycket att göra åt det.

Vi har kommit ganska långt i planeringen, men jag är utbildad eventkoordinator så det här är såklart mitt livs drömprojekt som jag planerar efter konstens alla regler ;) Vi har dock en hel del mer att planera, ytterligare en bröllopsfest i Canada, hans familj ska komma hit, min ska komma dit, jag ska flytta till Canada efteråt, vi ska ordna med visum etc. Så vi har att göra ;)

Jag var i Canada över nyår och hittade min drömklänning som även var på REA. Score! Vi spelade även in en liten film med min blivande make där han pratar svenska så gott han kan och bjuder in till bröllopet. Den ska användas till save the date och mailas ut snart.

Kul att följa er andra fram till vår stora dag. Följ gärna min blogg på exiback.blogg.se

Hanna! 

• sofi 88

Kaffeälskaren: Skönt att ha fått någon form av besked i alla fall och att det inte är så stressigt än :)

Hanna1102: Åh, jag är inte avundsjuk på det upplägget med varsin sida av jorden :/ Måste kännas väldigt tungt men roligt att kunna flytta ihop sen och slippa pendlande!  

Idag skickade vi våra inbjudningar! (om någon här påpekar att det är tidigt så är vi mycket väl medvetna om det men det är så vi vill ha det :D ) Känns hur bra som helst. Vi hade även möte med en som antagligen ska fixa maten åt oss, och det kändes så bra! Blir nog smaker genomgående i stilen sommarfräscht å citrussmaker. 
    Förrätt blir nog kall grön ärtsoppa med wasabi, vi ska provlaga, å till det ett spett heta räkor och någon form av kuvertbröd. Huvudrätt blir nog vår underbara citronmarinderade fläskfilé som serveras kall, å till det potatiskaka i någon folieform eller vad vi hittar för form. Å så på borden ska det stå sallad med typ ruccola, körsbärstomater, färsk annanas å kanske lite granatäpple, ska prova det med, så det blir snyggt med färgklick å känns lite speciellt. Efterrätt blir nog hallon/lime sorbet och kanske någon chokladbit till. Tror det kommer bli väldigt bra.

Dessutom ska vi på fredag åka och kolla på ett radhus som vi är supersugna på att köpa och det är egentligen ingenting som hindrar oss eftersom det ligger under vår budget för hus <3 Vi har iprincip redan flyttat in i tankarna :D Och ett tecken på att säljaren är angelägen är att vi lyckats få en privat visning nu på fredag eftersom M2b ska iväg till Frankrike på söndag när visningen egentligen är. Så då kanske vi lägger bud redan på fredag! Ibland känns livet bra härligt alltså :D  

• AA120602

Sofi 88: Vad spännande med maten. Din sallad låter toppen. Granatäpple vet jag funkar jätte bra i sallad, gjorde till nyår. Passar nog jätte bra med annanas. =) Lycka till på visningen. Vart ligger huset?

För min egen del händer det inte så mycket på bröllopdfronten nu. Vi är mitt uppe i husförsäljning och köp av nytt hus. Så allting ligger på vila just nu. Inväntar klänningen som kommer i slutet av januari (trodde butiken iaf). Inbjudningskorten ska jag slutföra när värsta ruschen varit. Kanske hinner lite nästa vecka. men siktar på att få ut dem till mitten/slutet av februari.

• sofi 88

AA120602: Huset ligger i Habo, som ligger utanför Jönköping :)
    Både jag och m2b är uppvuxna där, eller ja, jag flyttade när jag fyllde 9 och han bodde där mellan han var 5 och 15 typ. Vi gick faktiskt på samma lågstadieskola under ett år har vi kommit fram till i efterhand, kände inte varandra på den tiden då det skiljer tre år mellan oss :) 

• lovingyou

Kaffeälskaren, Ja hoppas att din klänning kommer så fort det bara går!

Hanna1102: Härligt att få vara med sin man jämt sen, inte bara träffas ibland. Saknaden är nog stor!

Vilka fina bilder ni har tagit

Sofi88: Vad roligt att komma på sånt i efterhand! :)

Hur har alla träffat sina blivande män?

• sofi 88

Vi träffades genom min kompis. Han spelar i ett band och 2004 var vi och kollade när de spelade. Sen brukade bandet komma på hennes fester å jag var såklart också där. Sen 2007 blev vi båda medlemmar på facebook, hans sida var låst för icke vänner så jag blev vän med honom och vi började snacka direkt. En vecka senare kom jag hem till honom å vi kollade på idolfinalen, Marie Picasso vann, å efter det blev det vi typ :D

• kaffeälskaren

Jag hade nyligen flyttat till Göteborg, och skulle äntligen få gå ut och bara ha roligt. Alla tjejerna på förfesten talade om att de skulle ha ragg. Själv var jag inte sugen på det alls. Ska sanningen fram så var jag rätt trött på killar. Vi gick ut och mellanlandade på ett ställe för att möta upp några andra tjejer. Så fort jag satt mig fick jag syn på en mörkhårig kille med stora gröna ögon och ett tandkrämsreklam-leende. Jag tyckte att han var så förbaskat snygg att det gick verkligen inte att sluta titta på honom, han tittade tillbaka. Feg som jag är vågade jag inte att gå fram till honom, med han gjorde det och det fick mig så paff att jag blev stum. Han fick mitt numer och jag trodde väl aldrig att han skulle ringa upp mig. Det gjorde han, dagen efter dessutom. När vi hade vår första date visade det sig att vi var nästan grannar. Men stackarn fick kämpa... Efter 3-4 veckor föll jag fullkomligt som en fura då han lagade middag till mig. Efter bara 2 månader som par flyttade vi ihop och ja... Till sommaren gifter vi oss. Detta är vår historia i korta drag. Wiiii min klänning har äntligen kommit!!!! Och förlåt för att inlägget blev så långt

• lovingyou
    sofi 88 skrev 2012-01-20 11:14:14 följande:
    Vi träffades genom min kompis. Han spelar i ett band och 2004 var vi och kollade när de spelade. Sen brukade bandet komma på hennes fester å jag var såklart också där. Sen 2007 blev vi båda medlemmar på facebook, hans sida var låst för icke vänner så jag blev vän med honom och vi började snacka direkt. En vecka senare kom jag hem till honom å vi kollade på idolfinalen, Marie Picasso vann, å efter det blev det vi typ :D
    Som taget ur en film,det där med bandet :) Underbart att läsa :)
Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!