• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • lovingyou
    kaffeälskaren skrev 2012-01-13 11:31:52 följande:

Är det bara jag som har drabbats av "blivande-brud" syndromet, dvs. drömmer mardrömmar där helt plötsligt bitar av bröllop och delar av bröllopet dyker upp??? Senast inatt drömde jag om att jag gick i en av alla gallerior som finns här i Gbg iförd min brudklänning som var skrynklig. I gallerian letade jag efter en vigselring... sen upptäckte jag alla skrynklor på klänningen. Kom då på att jag måste stryka den, när jag väl står och ska stryka klänningen upptäcker jag att ner till på klänningingen är tyget missfärgat i mörkblått. Ni vet som det kan bli efter jeans som fäller.

Trodde verkligen inte att jag skulle börja drömma kontsiga drömmar om bröllopet redan, känner mig inte tokstressad iaf. kanske är något undermedvetet?

oh det är verkligen hemskt!! Drömmer något varje natt!! KOmmer vara helt slut om det fortsätter såhär! Man känner sig inte direkt utvilad nästa morgon, inte jag iaf!

Ja det är väl att man tänker så mycket på allt så någon gång måste det väl ut?!?

• sofi 88
    lovingyou skrev 2012-01-13 16:34:10 följande:

Nej 31 kr är inte farligt! Ja, vad bestämmer man? Fyllning och hur den ska se ut eller? Vad tycker ni om mest?? =)

Vi ska också ha en chokladtårta, fast från ett vanligt bageri, ingen "bröllopstårta" men ändå , blev ungefär 17kr biten. Sen ska jag köpa vitt sidenband och ha runt tårtan, och köpa antingen blommor eller något annat att ha på. Hoppas det blir bra

Ringde runt idag och kollade priserna, på ett ställe var det över 45 kr/biten, något 32, å så lagott på 31 då men då ringde jag citygross för har läst att folk köpt därifrån, funderar på vanlig prinsess, å det skulle gå på 189 kr/tårtan å vi behövde nog fem till våra evnetuella 55 pers. Då blev det 945  kr inkl. ställning... istället för 1700 från lagott... Mamma tyckte vi skulle köpa hem en tårta därifrån någon gång å testa vad vi tycker. Sjukt mycket billigare...
  • lovingyou

Det var ju verkligen skillnad på tårta och tårta. Vi älskar choklad så det är perfekt tårta för oss :)

Vi ska ha kaffe och tårta hemma,ska inte köpa en ställning men tänkte köpa fat från Chilli, det var billigt , 29kr st :D

Ja beställa en prov tårta var ingen dum idé! Det ska nog jag också göra :) Måste hitta ett bra tillfälle bara, så att man har några gäster hemma, att jag inte äter upp hela tårtan själv :D Har varit utan sötsaker i två veckor nu, har lovat vara utan till 1februari , får se om man lyckas hålla det...!

• Växjöbrud2011

Jag gifter mig också den 7 juli, i Växjö. Köpte min brudklänning igår :) Den här vackra skapelsen blev det (inte jag på bilden...):

Provade med en såå vacker slöja som jag också fick köpa till, o smycken o allt (men de köpte jag inte). Känner mig så otroligt fin i den :) Var superkul i övrigt med att prova klänningar, hade en kompis med mig o vi såg till att jag fick prova i princip alla möjliga modeller som jag aldrig hade tänkt mig men visade sig vara supervackra o passa mig. Men ville ha en rätt enkel klänning och så blev det ju också! Är helt lycklig så ville bara berätta :) Haha!

• sofi 88
    lovingyou skrev 2012-01-15 06:58:19 följande:

Det var ju verkligen skillnad på tårta och tårta. Vi älskar choklad så det är perfekt tårta för oss :)

Vi ska ha kaffe och tårta hemma,ska inte köpa en ställning men tänkte köpa fat från Chilli, det var billigt , 29kr st :D

Ja beställa en prov tårta var ingen dum idé! Det ska nog jag också göra :) Måste hitta ett bra tillfälle bara, så att man har några gäster hemma, att jag inte äter upp hela tårtan själv :D Har varit utan sötsaker i två veckor nu, har lovat vara utan till 1februari , får se om man lyckas hålla det...!

Ja men det är skillnad, är rädd att bara för att den är från citygross är den inte så god... Det är ju såklart mycket mer kärlek bakom en tårta från "la gott" typ... Men vi ska se om vi kan köpa en när någon fyller år eller vi bara ska fira något i familjen :D Så får alla provsmaka, tror det kan vara en bra idé, å framförallt se så man slipper äta allt själv :D Sa till m2b att vi allt får köra godisförbud till bröllopet, tror vi behöver det för att komma ur socker å chips träsket. 

Växjöbrud2011: Jättefin klänning :) 
  • lovingyou

Växjöbrud2011: Den har jag också köpt!! Den är helt underbar!!!

Sofi88: Ja vi är också i träsket. Eller det har jag nog alltid varit och sen har jag dragit med mig blivande när vi träffades! Så det har blivit ett par extra kilon..

• sofi 88

Nu är alla adresser skrivna och kuverten igenslickade.
    I veckan ska vi köpa firmärken å skicka iväg allihop :) 
    Det som är lite tråkigt är att m2b åker till Frankrike på utbildning å är där i 3 veckor från och med söndag, så om vi nu får några gratulationer (trots att alla redan vet) så är det bara jag som får höra det antagligen.
    Men det kan jag behöva i min ensamhet i kalla Sverige, hehe.
    Åker dock ner på en weekend till Paris där m2b möter upp mig om två veckor <3

• kaffeälskaren

Sofi vad härligt att det är klart nu men jag förstår samtidigt att det känns trist när den man älskar är borta och så länge. Då ska jag inte gnälla min var bara borta i tre dagar. Börjar bli måttligt less när det gäller min klänning. Var lovad att den skulle komma i mellandagarna. Det gjorde den inte, blev sedan lovad att den skulle komma som i förra veckan, inte heller då hade den kommit så nu hoppas jag på ett positivt besked imorgon.

• sofi 88
    kaffeälskaren skrev 2012-01-16 22:44:22 följande:
    Sofi vad härligt att det är klart nu men jag förstår samtidigt att det känns trist när den man älskar är borta och så länge. Då ska jag inte gnälla min var bara borta i tre dagar. Börjar bli måttligt less när det gäller min klänning. Var lovad att den skulle komma i mellandagarna. Det gjorde den inte, blev sedan lovad att den skulle komma som i förra veckan, inte heller då hade den kommit så nu hoppas jag på ett positivt besked imorgon.
    Det är bara att bita ihop :) Han har ju trots allt flyttat hem till mig i jkpg igen efter ett helt år i sthlm där han bara var hemma på helgerna, å då inte ens varje helg :/ Men man vänjer sig lite, han har ett sånt jobb som kräver att han är borta 2-3 nätter i veckan... 
    Fy vad tråkigt med klänningen! Har du beställt i butik eller är det kinasida? Hoppas den kommer snart! 
  • kaffeälskaren

Sofi: den är beställd i butik. Jag väntar på att de ska ringa och ge Lite besked om vad som händer.

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!