• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Dazzle

operfekt> vilken fin bolera. Från vilken sida beställde du den??

Uberstressad nu! Inte bestämt präst och efternamn och band... jobbigt!!

• Dazzle

Bifogar länk till mina blogginlägg om bröllopet. Ville visa upp mina bröllopsinbjudningar från calligraphen, pocketkort. Så nöjd =).

• lovingyou
    Dazzle skrev 2012-04-10 19:00:10 följande:

Förstår att du blir stressad! Allt kräver tid! Har ni någon präst som kanske konfirmerat er eller åt det hållet? Det vore ju enklast.. Namn, ja det kan vara svårt eller väldigt enkelt.. :)

Jätte fina inbjudningar!! :)

• operfekt
    Dazzle skrev 2012-04-10 19:00:10 följande:

Jag har beställt den från mylove-bridal, men tror originalet kommer från tulipbridals =)

Efternamn, ska ni ta ett nytt, eller är det vilket av era namn ni ska ta? För om det bara är det borde det inte behöva vara såå stressigt, det kan man väl anmäla fram till vigseln?

Vi har ansökt om ett nytt efternamn, borde vara klart i veckan eller så om det blir helt godkänt (har varit publicerat i prv´s tidning i en månad) Spännande!
  • sofi 88

Woho! Jag har fått ett jobb, som akustikingenjör på WSP (ett stort projekteringsföretag)!
    Så nu vet jag i alla fall vart jag tar vägen efter mina 3 år på högskolan. Och jag får ledigt till  bröllopet.
    Ikväll kommer prästen så nu får jag å m2b städa här hemma! 

• kaffeälskaren

Stort Grattis Sofi, vad roligt!!! Förresten akustikingenjör, vad gör man då lite mer exakt??? *nyfiken* Och vad skönt att du får ledigt till bröllopet Själv tar jag mig ledigt...

Du får gärna berätta om samtalet med prästen, om vad ni pratade om och så vidare. Vi har vårt samtal först på lördag. Vi fick reda på av en granne att den församlingen vi tillhör är tydligen väldigt konservativ så nu vet jag inte riktigt vad vi har att vänta.

• sofi 88

Kaffeälskaren: Jag är utbildad högskoleingenjör med inriktning byggnadsteknik, så jag har inte läst supermycket akustik men nu ska jag bli upplärd eftersom det finns väldigt få akustikingenjörer. Mina uppgifter blir bland annat att mäta ljudnivåerna ute på plats för att man ska få till rätt isolering osv. Man kan jobba med akustikplattor för att få det rätta ljudet invändigt i tillexempel en teater eller biosalong. Man vill ju ha så "rent ljud" som möjligt och slippa bullret. Så jag kommer nog räkna lite och sådär med på olika konstruktioner och ljudreduktion å sådär.

Så det känns superspännande.
    Nu ska jag iväg till ica å köpa frallor till prällen, vår präst är inte så konservativ :) Han är bland annat skolpräst så han är van vid lite lättsammare samtal å sådär. Vår präst är inte från den kyrkan vi ska gifta oss i så vi tar liksom med en egen :) Kan ju vara en idé om prästen är hemsk? 

• Dazzle

Sofi88- grattis till jobbet!! =). Jag vill oxå höra vad ni har pratat om och kanske någon reflektion över saker du skulle tänkt på innan mötet.

Vi har som sagt inte hört ett jota från vår församling - som uppenbarligen inte har en aning eller intresse i att vi ska vigas i deras församling. Jag kunde ringa i mitten av maj om jag ville veta vem som tjänstgjorde sa de.

Jag tycker valet av präst är superviktigt. Jag vill att det ska vara någon som tycker och tänker mig och min sambo. Någon som delar våra värderingar och som kan bli "våran" präst, som döper våra barn osv. Hade gärna sett att vi skulle ha en närma relation med någon - men hon jag mest kunde tänka mig fick inte ledigt. Det hade varit perfekt! Men nu är jag velig. Å då innebär velig att jag har 14 att välja på men inte tycker någon är så perfekt. Det är två vigslar inbokade samtidigt i vårt pastorat så någon måste ta präst utifrån eller få en vikarie, om vi då ändå vill ta utifrån är ju problemet löst. Vi var dock bokade först men fick ändå inte välja kantor för hon jag trodde vi skulle få och som jag mailat med var den som berättade helt informellt om att det bokats en till vigsel och att hon skulle tjänstgöra där. Usch så besviken jag blir på "medlemsvården".

• lovingyou

Sofi88: Grattis till jobbet! :) Spännande med att prästen kommer! Vill också gärna höra hur det gick! :)

Kaffeälskaren: Hoppas erat samtal går bra även om prästen är konservativ.. :)

Dazzle: Tråkigt att ni får vänta till maj.. :/

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!