• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • sofi 88

Tack :) Återkommer med mer info om prällen sen. 
    Nu har jag blivit uppringd och hälsad välkommen av mina blivande kollegor så det känns superkul.
    Ska dit och hälsa på i veckan även om jag börjar först i maj.
    Å vecka nummer två på jobbet ska jag iväg på mitt livs första konferens så nu känner jag mig otroligt vuxen :D 

• kaffeälskaren

Hahaha jag får återkomma på lördagseftermiddag och berätta hur det gick det kan ju bli hur bra som helst men även hur dåligt som helst Sofie: det låter som ett roligt och spännande arbete. Vad häftigt att få kunna arbeta med så stora saker som ljudet i en salong eller på biograf, grymt jobbat!!

• väktarbrud

Vad tiden flyger fram!

Var nere i skåne i påsk där bröllopet ska ske (bor i Stockholm annars) och hade späckat schema! Provade tårta, håruppsättning, makeup, träffade vigselförättaren och visade vigselplatsen och lokalen för syrran och några vänner.
    Allt kändes jättebra, det känns att det närmar sig med stormsteg. Vi har OSA på inbjudningarna den 7 maj och då ska vi börja ta tag i festhäften, bordsplaceringar och allt sånt! Ska bli jättekul!
    När har ni andra OSA? Hur långt har ni kommit?

Och så hittade jag en ny klänning...hehe
    Blev störtkär i den, sjöjungfrumodell med spets och litet släp och tyll...helt tvärtemot vad jag trodde jag gillade! 

Är det någon annan som också köpt ny klänning under planeringstiden? Eller är jag bara crazy? Min förra köpte jag förra sommaren och nu vet jag inte vad jag ska göra med den :P 

• sofi 88

Nu har prällen gått hem. Gick jättebra och nu känns det verkligen jättepirrigt.
    Han sa det att det är han som är "regissören" så går nått fel är det hans fel. Brudpar ska inte behöva komma ihåg något under vigseln eftersom man inte riktigt är vid sina sinnens fulla bruk :) 
    Nu har vi ett tydligt vigselprogram så ska vi bara bestämma om min syster(tärna) eller någon annan ska läsa en dikt eftersom det finns utrymme för diktläsning direkt efter att prästens inledningsord.

Preliminärschema är:
    * Ingångsmusik
    * Psalm (den blomster tid...)
    * Inledningsord
    * Dikt/textläsning
    * Vigselakt där vi säger efter honom
    * Solosång (true colors)
    * Förbön
    * Fader vår
    * Psalm (i denna ljuva sommartid)
    * Vigseltal
    * Solosång (bara om min älskade väntar)
    * Utgångsmusik.

Vi fick provviga oss och säga löftena här hemma i hallen, han tyckte det brukade vara bäst att öva och hjälp vad nervösa vi blev både jag och m2b, hihi. Ska ringa församlingen och se vilken kantor vi ska ha och diskuter in och utgångsmusik, lutar lite åt orgel på båda faktiskt eftersom det nog blir mer effektfullt.

Det jag tror man ska tänka på innan mötet med prästen är vilka psalmer man vill ha, om man ska ha solosånger och om man vill ha dikt/text/bibelläsning av någon närstående. Och så finns ju tre olika alternativ med löften, det är antingen den enklaste: säga efter prästen, säga själv utantill (alltså inte härma utan säga typ "NN, jag älskar dig och vill dela mitt liv med dig...."), eller skriva egna som man säger utantill. Vi valde säga efter eftersom jag tror båda kommer vara alldeles för nervösa och tappa bort oss om man säger egna :D

Sen kan det också vara bra att fundera lite på hur man skulle beskriva sin kära m2b, för vi fick själva berätta lite om den andra för att han ska kunna ha lite till sitt vigseltal. Väldigt svårt att få ut rätt ord bara sådär så det kunde man ju ha tänkt lite på innan, hehe. 

Nu längtar jag ihjäl mig efter 7/7 <3 

• lovingyou

Ja låter verkligen som fullspäckat schema :)

Oh får man se bild på klänningen? Nepp ingen ny klänning här inte, har slutat titta efter klänningar när jag köpte min :) Och så finns det inget sånt utrymme i vår budget ;) Den låter iaf fil, gillar spets!!

Tycker inte du låter så crazy, är nog en hel del brudar som köper en ny klänning!

väktarbrud skrev 2012-04-11 17:54:19 följande:
    Vad tiden flyger fram!

Var nere i skåne i påsk där bröllopet ska ske (bor i Stockholm annars) och hade späckat schema! Provade tårta, håruppsättning, makeup, träffade vigselförättaren och visade vigselplatsen och lokalen för syrran och några vänner.
    Allt kändes jättebra, det känns att det närmar sig med stormsteg. Vi har OSA på inbjudningarna den 7 maj och då ska vi börja ta tag i festhäften, bordsplaceringar och allt sånt! Ska bli jättekul!
    När har ni andra OSA? Hur långt har ni kommit?

Och så hittade jag en ny klänning...hehe
    Blev störtkär i den, sjöjungfrumodell med spets och litet släp och tyll...helt tvärtemot vad jag trodde jag gillade!

Är det någon annan som också köpt ny klänning under planeringstiden? Eller är jag bara crazy? Min förra köpte jag förra sommaren och nu vet jag inte vad jag ska göra med den :P
  • väktarbrud
    Lovingyou: Jag la upp två bilder på den i tråden "visa DIN brudklänning", så kolla där!
    Vad smart du är som slutat kolla, det har jag också gjort nu. Får väl sälja den andra som hänger i garderoben :D

Inte så konstigt egentligen att man ändrar sig, den andra har hängt i garderoben sen förra sommaren...det är rätt långt tid..
    Hur ser din klänning ut? Ska du ha spets?  

Hur gör man förresten om man vill stå med i listan där uppe? Vi ska gifta oss på stranden i Abbekås, skåne :) 
  • AA120602

Hej!

Oj vad tiden springer iväg.... Känns som dagen snart är här och jag har massor kvar att göra.... *stressad*
    Idag beställde jag näbbklänningar till döttrarna och ska beställa skor under natten tror jag... På lördag kommer "bröllopsgänget" och då ska det planeras så mycket det bara går =) Grabbarna ska beställa kostymer och vi tjejer ska nog prata hår, smik och annat skoj =)

Måste prata med kyrkan igen... Sist jag pratade med dem så visste de inte vilken präst som skulle vara i tjänst och det var typ 2 månader sedan.... Har fortfarande inte hört något så jag får väl ringa själv.... Känns som mycket av frågetecknen är själv kyrkdelen just nu.... =(

Har hunnit fixa hindersprövningen oxå och vi är "godkända" =)

Så roligt att läsa hur ni andra ligger till i planeringen och följa eran väg till dagen D... =) Säger som ni andra, längtar till 7/7... =)

Nej nu kallar jobbet.... Sov gott alla brudar =)

• lovingyou
    väktarbrud skrev 2012-04-12 17:46:42 följande:
    Lovingyou: Jag la upp två bilder på den i tråden "visa DIN brudklänning", så kolla där!
    Vad smart du är som slutat kolla, det har jag också gjort nu. Får väl sälja den andra som hänger i garderoben :D

Inte så konstigt egentligen att man ändrar sig, den andra har hängt i garderoben sen förra sommaren...det är rätt långt tid..
    Hur ser din klänning ut? Ska du ha spets?

Hur gör man förresten om man vill stå med i listan där uppe? Vi ska gifta oss på stranden i Abbekås, skåne :)

Din klänning är jätte vacker!

Nej jag ska inte ha spets, min klänning är väldigt enkel. Ville inte ha "för mycket" , vi gifter oss i smyg så det blir bara vi och barnen, litet bröllop. Så den jag köpte känns perfekt.

http://www.nixa.se/?page_id=29 har köpt den längs till vänster.

• lovingyou
    lovingyou skrev 2012-04-13 07:54:03 följande:

Din klänning är jätte vacker!

Nej jag ska inte ha spets, min klänning är väldigt enkel. Ville inte ha "för mycket" , vi gifter oss i smyg så det blir bara vi och barnen, litet bröllop. Så den jag köpte känns perfekt.

www.nixa.se/ har köpt den längs till vänster.

hm..har ingen aning om varför jag skrev vänster.. menade höger
  • kaffeälskaren

Idag träffade vi vår prälle, vi tyckte att han kändes väldigt bra vi fick även öva lite på hela ceremonin och nu längtar man verkligen till den 7/7 . Han verkade lyssna till de önskemål vi hade. Jag känner nu med facit i hand att jag var orolig helt i onödan.

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!