• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Dazzle

Tack Sofi

På den här sidan kan man se utdraget som nämnts, samt många andra. http://brollopsdikt.blogspot.se/search/label/svenska

Utöver de bibliska så hittade jag inget jag kände var rätt för oss. Kanske ska hålla oss klassiska, men det skulle vara supermysigt att ha läsningar som kommer från filmer eftersom alla våra låtar kommer från filmer. Någon som har bra tips på film-monologer om kärlek? Är det kanske i Notting Hill som de säger "jag står inte framför dig som en.. utan som en... " jag får googla lite vidare..

• zinizune

Vi har pratat med vår präst i veckan, men kommer inte att ha något vigselsamtal förrän under sista veckan, då han är pensionär i vanliga fall och inte bor i närheten. Däremot har vi nu gjort upp marscher, psalmer och bibelord, så nu i helgen tänkte jag få färdigt våra vigselprogram :)

Vi har fått ett PM hem i brevlådan där det står att vi bara har tillgång till kyrkan mellan kl 14 och 16 (vi ska vigas kl 15), så det blir lite pyssel att få till det med de dekorationer vi vill ha.

Tänk att det bara är 77 dagar kvar idag! Vad tiden går fort!

• lovingyou

zizizune: Hoppas det inte blir allt för stressigt att fixa i kyrkan!

Ja tiden rusar, på lördag är det bara 70dagar :D

Ska lämna in min klänning dagen efter kristi himmelfärds dag tänkte jag, dom tyckte jag kunde vänta till efter student tiden men det är för nära bröllopet!! Och blivande borde köpa kläder då med.

Annars är det inte mycket bröllopsfixande för oss, men har fullt upp ändå

• sofi 88

Nu har vi beställt tårta från Citygross :)
    För ca 55 bitar får vi betala ca 850 kr.
    Då ingår tårtställning, vit prinsesstårta med limegrönt marsipanband runt och cake topper.
    Tror det blir toppen och betydligt billigare än från något av de andra konditorien här i jkpg. 
    Väldigt trevlig personal med vilket alltid känns bra :D 

• Lollie 120707

Hejsan! Här har ni en till som ska gifta sig den 7 Juli 2012. Så himla nervös är jag oxå, är säker på att jag kommer svimma eller gråta ihjäl mig och må skitdåligt hela dan

• Dazzle

Lollie!! Välkommen! Var gifter du dig och hur långt har ni kommit i planeringen?

Just nu skriver jag upp mig på alla resor man kan hitta som går till större städer eller utlandet och kan innehålla en liten stunds shopping i jakten på detaljerna... I veckan var jag i Bryssel och hittade en underbar liten partystore där man kunde plocka ballonger och betala per styck. De blåste även upp ballongerna så man kunde se hur de såg ut då.

På måndag ska jag och sambon till Växjö och kolla på kläder till honom. Mitt akuta skoproblem verkar vara löst efter två lästningar av ett par guldglittriga sandaler mamma hittade i mormors garderob (något gammalt är fixat...). Ska dock ha ett par extraskor ifall, och för dansen för jag vill inte dansa i chippande sandaler.

Shit vad jag längtar!! Ska träffa toastparet ikväll och hoppas de är taggade och sugna på att engagera sig.

L

• Dazzle

Äntligen har vi valt efternamn. Hur gör vi nu?? Vi ska ta min mammas efternamn.

L

• operfekt
    Dazzle skrev 2012-05-01 21:37:03 följande:

Äntligen har vi valt efternamn. Hur gör vi nu?? Vi ska ta min mammas efternamn.

L

Vi har skapat ett eget efternamn, det blev godkänt, så nu heter sambon Alégroth i efternamn, inte Börjesson.
    Tror inte han har insett det riktigt, speciellt blir det kanske så eftersom vi inte tänkt göra det officiellt förrän till bröllopet =)
    Jag var inte så sugen på att heta varken Jonsson (som jag heter) eller Börjesson som han heter, så det blev att vi skapade ett eget =) Egentligen ville han/vi heta Algeroth, men det var redan upptaget, så fick bli en liten omkastning av bokstäver =)
  • Vingilot

Nu börjar det röra på sig!
    Hindersprövning och äktenskapsförord ligger redo att postas, inbjudningskorten ligger i kuverten och väntar på frimärken, har köpt grejor till kombinerad godispåse/placeringskort, har köpt skor till mig och köpt tygblomma och spänne som ska knåpas ihop till ett hårsmycke, har bestämt mig för att behålla mitt namn och nyss pratade jag med min barndomsvän om sångerna hon ska sjunga för oss i kapellet.
    Men det är alldeles för mkt kvar att göra så här sent i "planeringen" (hrm...Skäms) men det får ordna sig, tur att det är så få gäster och att alla redan vet att, när och var vi ska gifta oss och att de är bjudna.
    Måste få tid att ringa församlingshemmet den här veckan, massa lösa trådar jag vill knyta ihop.

I början på juni åker vi till Bohuslän där vi ska gifta oss och fixar med florist, tårta och blir provfotade. Då ska solisten få se kapellet o träffa kantorn också hoppas jag.

Känner mig lite som om nerverna sitter utanpå nu. Har inte full koll. Inte alls. Vet bara att det är mkt kvar och att jag inte kommer att kunna styra och kontrollera allt. Vi har satsat på ett litet och enkelt och anspråkslöst bröllop för att slippa så mkt stress som möjligt, men det är gott om den ändå. Och det visste jag ändå, hade blivit varnad.

Just nu känner jag mest att jag vill att allt ska vara över. Nån gång ibland glimrar lite förväntan till, men annars är det mest ett marathon, en transportsträcka till den stund då jag kan andas ut. Hoppas jag kan vända det.

• Mrs S 2012
    Vingilot skrev 2012-05-01 22:22:29 följande:
    Känner mig lite som om nerverna sitter utanpå nu. Har inte full koll. Inte alls. Vet bara att det är mkt kvar och att jag inte kommer att kunna styra och kontrollera allt. Vi har satsat på ett litet och enkelt och anspråkslöst bröllop för att slippa så mkt stress som möjligt, men det är gott om den ändå. Och det visste jag ändå, hade blivit varnad.

Just nu känner jag mest att jag vill att allt ska vara över. Nån gång ibland glimrar lite förväntan till, men annars är det mest ett marathon, en transportsträcka till den stund då jag kan andas ut. Hoppas jag kan vända det.
    Jag känner igen känslan!
    Ska ju också gifta mig på annat ställe än där jag bor så det känns som om jag inte kan göra så mkt. Vi flyger över till Skottland 2v före vigseln och då måste vi ha stenkoll på vad vi ska göra under den tiden.

Jag oroar mig för ALLT just nu, att gästerna ska ha tråkigt, att maten ska vara äckligt, att gitarristen ska bli för nervös och inte kunna spela... Listan är oändlig!

Hoppas att det känns bättre snart för din del!
Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!