• Future Mrs S

Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S

Vi ska ha buffe på vårt bröllop, exotisk planka med potatisgratäng och vi har tänkt ha sallad till.. tänkte en vanligt grönsallad men nu känns det lite tråkigt? eller?

Hade tänkt isbergssallad, gurka, tomat... men det känns faktiskt tråkigt.. Vad kan jag göra för att "piffa" upp den lite? Rädisor? :S Paprika känns inte aktuellt, inte majs heller.

Någon som kan tipsa mig? :)
    Jag vill alltså inte ha bulgur eller pasta eller något sånt i utan bara grönsaker.. :) 

• Svar på tråden Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S
  • Joanna86a

Jag måste säga att jag gillar menyn! Älskar mat mixat med frukt! Ska ni grilla ananasen?

• Future Mrs S
    Kattpoet skrev 2011-08-17 21:44:58 följande:
    Future, då skulle jag hålla mig undan från gele eftersom du redan har det söta genom frukten.   Vad ska ni ha för sås?
    du har nog rätt..
    jag vet inte riktigt tar gärna emot tips där oxå! :D Svägerskan gör en grym rödvinssås men jag vet inte hur mycket jag kan be henne om, hon ska redan limma i mitt löshår klippa det och fixa det på bröllopsdagen, och fixa mina naglar och hjälpa till att duka ;D

• Future Mrs S
    Joanna86a skrev 2011-08-17 21:46:46 följande:
    Jag måste säga att jag gillar menyn! Älskar mat mixat med frukt! Ska ni grilla ananasen?
    Va roligt! :D Känns väldigt klassiskt men det är väl passande på ett ganska traditionellt bröllop? ;)
    Det har jag ingen aning om dock, plankan+potatisgratängen kommer vi köpa färdigt och sen fixar vi tillbehören själva.. :) 
  • Future Mrs S

När jag ändå får så mycket bra tips här passar jag på att be om förslag på snittar eller liknande till brudskålen? funderade på små minipajer men är det gott kallt? :S 

Vill ha enkelt inget renskav el så ;D ;D  

• Joanna86a
    Future Mrs S skrev 2011-08-17 21:59:29 följande:
    När jag ändå får så mycket bra tips här passar jag på att be om förslag på snittar eller liknande till brudskålen? funderade på små minipajer men är det gott kallt? :S 

Vill ha enkelt inget renskav el så ;D ;D  
    Vanligt rostbröd.
    Gör en blandning av philadelphiaost och pepparrot.

rosta bröden och skär ut små trekanter. bred på ett bra lager, gör hälften med hamburgerkött och hälften med kallrökt lax, garnera med dill på lax persilja på kött och en miniskiva citron eller paprikabit.

Man kan även finhacka laxen eller köttet, blanda med oströran och rulla i tunnbröd sen skiva upp små rullbitar. Det är riktigt gott!
  • andersson1970

Tunnbrödsrullar som fylls med nån god fyllning. Finns ju typ 1000 saker....räkröra, pepparot & salt kött, färskost m.m.....dessa snittas sedan i flera delar & läggs på fat. Perfekt att hålla i handen och lätta att äta utan kladd.

• Kattpoet

Crostini!  Skaffa  flera baguetter, skiva dem i 1cm tjocka skivor,  rosta i ugnen och sedan torka ut som man gör med skorpor och sedan kan du ha på vilken röra som helst.

• Future Mrs S

Åhh jag blir hungrig nu!!!!! :D :D Tack för alla super bra tips!något typ av bröd med röra låter perfekt!
    Jag får ha en preewedding taste kväll och bjuda in familjen på snittar och sallad ;D 

• Kattpoet

Crostini,   Skär  en baugette i cm  tjocka skivor,    rosta  på 225C tills gyllene , vänd och rosta andra sidan tills gyllene. Sänk värmen  till  150 grader och  flytta plåtarna längre ner i ungen och låt stå 15 min, stän av värmen och låt stå över natten, det borde vara kruttorra nu.
    Håller i runt en månad i en lufttätburk.
    Perfekt att ha för  röror eftersom brödet inte blöts upp lika fort som vanligt bröd.    

• Yarrow

Du kanske redan har fått det här förslaget men men :)
    Lägg i bitar med vattenmelon och feta ost i salladen. Så sjukt underbart gott!

Svar på tråden Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S