• Fröken Emma

vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.

för mig är ju maten den stora utgiften,
    men en del ser ringen som nr 1 o resa som nr 2 o sen komer maten!

Så nu äår jag nyfiken på vad jag ska ha i budgeten för vigselring. ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 19:57
    Ni som lgger mer än 5 000:-.
    Vad jobbar ni med?
    O tar ni av ringen när ni jobbar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 20:47
    Kan du tänka dig att ta lån för att kunna köpa ring?
  • Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.
  • Freakie

Mina ringar är ganska enkla, vitt guld. Vigselringen är slät medan förlovningsringen är som min bild med tre prinssesslipade diamanter. Kostade 15 000 ihop. Går säkerligen att hitta billigare, allt beror på vad du är ute efter

• Pinkgrape

Vi köpte ringar i silver, två till mig och en till min man för ca 850kr. Vi valde dock att inte använda de ringarna eftersom jag började reagera silvret. Istället blev det en svart titanring med två guldränder för min man som kostade ca 500kr och en guldring med cz-stenar på till mig och den kostade ca 1200kr.

Summa summarum la vi alltså ca 2550kr på 5 ringar :P

Det tråkiga är dock att jag nu reagerar på guldringen också :/

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • hannahsofia

vi köpte både förlovingsringar och vigselringar inför bröllopet eftersom vi ville göra allt inom ett år :) vi kör i rött guld och min förlovningsring låg runt 2000 och hans runt 9000 (min blev nästan gratis efter 20% rabatt ;)) nu har jag beställt min vigselring som kommer gå på lite över 9000... så typiskt att vi ska gifta oss precis när guldet är som dyrast men men!

• izredam

Det lutar åt att jag tar min mormors ring eller att jag smälter om mina föräldrars ringar - oavsett så är det inga större kostnader, tar jag mina föräldrars ringar handlar det kanske om en tusenlapp för några små stenar, mormors ring ska bara storleksändras.

• Millan1984

Den ring jag vill ha kostar 12.140 kr, förra året kostade den 15.000 så jag hoppas att priset håller i sig och inte blir dyrare.

• Fröken Emma
    Kattpoet skrev 2011-08-17 19:20:06 följande:
    Inget, ärvda ringar.
    gillas!!
  • Fröken Emma

Ni som lgger mer än 5 000:-.
    Vad jobbar ni med?
    O tar ni av ringen när ni jobbar?

• Margaux

Min vigselring blir en helt enkel vitguldsring på 2-3 mm. Den är nog inte alls dyr kan jag tänka! Borde kanske gå och beställa en snart dock med tanke på att det bara är 4 veckor kvar....
    Förlovningsringen var nog lite dyrare eftersom den har diamanter runt om. Runt 10.000 tippar jag, har ingen aning.
    Mitt i mellan skulle jag vilja ha en enstensring med 0.5 karat, den klättrar snabbt upp mot 40.000 skulle jag tro.... Vi får se om m2b har hajjat och ger mig en sån i morgongåva. Tror nog inte det dock!! 
    Jag har alltid min förlovningsring utom när jag sover. Jag kan inte ha bling när vi reser så därför blir vigselringen helt slät, den vill jag alltid kunna ha med mig.

• hannahsofia

jag är telefonist på eniro 118 118, så den sitter på alltid :)

Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.