niamh skrev 2011-09-11 12:25:54 följande:
Jag hade egentligen tänkt att sjunga för min manly man, fast på festen. Jag sjunger ganska ofta på vigslar, invigningar och andra events, men trots att vi varit tillsammans i fyra år så har han ALDRIG hört mig sjunga! Därför tänkte jag det kunde vara kul, men när jag nämnde att en kompis till mig ska sjunga på sin egen vigsel för några vänner och släktingar tyckte de det var hur konstigt och fjompigt som helst :/ Vet inte hur jag kommer göra, men min åsikt är i alla fall att det är jättefint om bruden eller brudgummen sjuger något liten för sin kärlek :)
De som tycker att det är hur fjompigt som helst kanske inte kan/skulle våga själva?
Första gången jag var med om det så grät jag så det skvalade. Bruden vände sig till sin man under vigseln och sjöng "I folkviseton" för honom. Det var väldigt vackert.
Jag och min man sjöng en duett under vår vigsel, helt enkelt för att vi ville. Musik är jätteviktigt för oss, det är något vi alltid vill hålla på med. Det var för vår skull och inget vi gick och oroade oss över innan (inte mer än allt annat man kan oroa sig över inför en vigsel i alla fall.
)
Sjung du på festen om du vill och strunta i vad andra tycker. Man kan aldrig göra alla nöjda.
Dessutom: Visst vill man att allt ska vara fint för gästerna, men är det en föreställning där man bara tänker på publiken eller en ceremoni där huvudpersonerna är viktigast även om alla deltar?