Milli skrev 2013-07-30 17:14:00 följande:
Nu har jag installerat chrome så provar igen..
Sedär ja... det är nog Explorer som är boven. Det verkar funka för de flesta när dom byter
Jättefina tårtor
Milli skrev 2013-07-30 16:52:55 följande:
Chicita: Ja nej jag förstod att du bara vill ge mig råd och de tackar jag för :) Jag ville bara förtydliga att de bara var till inspiration så att inte de andra tror något annat ;) Okej jag ska prova de så får vi se om jag får till de.. Tack! Går de att ta bort sina inlägg på något sätt så att de inte blir massa tomma inlägg? Du får jättegärna skicka länk på pm :) Gjorde du även din egen bröllopstårta? Om du gjorde den, hur såg den ut, vad hade du för fyllningar och tyckte du att du hade tid att göra den så som du tänkt? Jag har som sagt tänkt göra min egen trots att de kan komma 100pers och jag vet inte riktigt hur jag ska hinna göra den då de brukar vara så mycket annat dagarna före men på något sätt måste jag lyckas :) Den tårta jag gjort som har tagit längst tid tog 24,5 timme sammanlagt, i ren tårtarbetstid, fördelat på ett par veckor såklart :)
Ja det är bättre att vara övertydlig.
Ja jag gjorde min tårta, men den blev inte alls som jag ville. Jag fick lov att spritsa grädde på den istället för att täcka med sockerpasta då vaniljchokladmoussen blev på tok för lös så när jag försökte lägga på sockerpastan så pyste bara fyllningen ut.
Annars var den supergod. Maken valde smakerna
(uppifrån och ner som den såg ut så att säga)
Sockerkaksbotten
Vit chokladmousse
Sockerkaksbotten
Hallonmousse med färska hallon
Mörk chokladbotten med chokladbitar
Mörk chokladmousse med riven choklad/chokladcrisp
Mörk chokladbotten med chokladbitar.
Den är alltså spritsad med grädde och sen ligger det chokladpraliner runtom på varje kant.
Det här är enda bilden jag visar på tårtan här eftersom jag blev så missnöjd
: