• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • pulmonate

På tal om brudbuketter, så är jag helt kär i Protean! Jätte häftig blomma som kommer ifrån Sydafrika fast är väldigt vanlig i Australien med. Jag vill helst ha Australiskt tema på blommorna (är halv aussie). Tycker även att kronärtskocka är en kool kombination som bordsdekoration. Dock tycker min kille att Protean ser skrämmig ut! haha. Så jag vet inte. Vad tycker ni?

Protea och rosor är en vanlig kombo. 

Mer färgglad variant med Protea, thistle, lambs ear, kronärtskocka, silver brunia, mm.
  • Pyttsan

Den sista buketten var helt fantastiskt! Sån skulle jag kunna ha! Är inte de mörkröda dahlior? 

Jag tycker också att protean är fantastisk, kronärtskocka ska jag försöka få med i min bukett med dahlior. Åh, man kan inte ens plantera dem ännu! Vad långt det känns till hösten!

Mitt mål är att allt ska vara klart planerat innan juni, sen ska vi njuta av sommaren, kanske pyssla lite nu som då, men allt ska vara beställt, uttänkt och klart.  

• EmlizPemliz

Jag tycker Protean är fin, den första varianten.
    Jag kommer ha röda rosor i min bukett, så mycket vet jag än så länge, troligtvis något inslag a vitt och grönt också.

I helgen beställde vi våra ringar, det var festmässa här i stan o därmed 20% på alla ringar, då måste man ju passa på
    Blir två nya ringar för min del, förlovningsringen jag har idag är så svår att matcha med en vigselring, så jag byter istället över till vitguld, o min blivande ska ha titan.
    Vi hamnade dessutom på bild i lokaltidningen  

• ColosseoMMXVIV

Hej,
    Jag har skrivit tidigare men missade att fylla på listan.
    Amor in aeternum 1/9 Göteborg
    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Mary12: 1/9 Jönköping
    Ninalainen 1/9 Halmstad
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    xelina: 8/9 Ellinge slott
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Protexblue: 15/9 Karlstad
    Koloratur: 15/9 Stockholm
    Zandra 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Censson:22/9 Skåne Tranås
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    Babydoll 29/9 Stockholm
    lasmulan 29/9 Trosa
    ColosseoMMXVIV 22/9 Stockholm

Ha det

• Xelina

jag var o kollade idag på blommor och priset var från 900 för en enkel bukett och uppåt, lite dyrt eller??? 

• Pyttsan

Vi betalade 700 för syrrans förra sommaren. Den var inte så stor, handbunden. Nog borde de ha ett billigare alternativ, med det beror ju på vad för sorts blomma man vill ha i och vad det är säsong för.

• Amor in aeternum

När man nämner bröllop/brud så blir allt dyrare

Ibland ska man tänka på det, men just när det gäller blommor så är det faktiskt ett hantverk. Brudbuketten är oftast mer kompicerad än vad man tror, inte för att jag är florist, men de binder den så att den ska hålla så länge som möjligt och så är det band och massa saker i en sån där.

Men jag funderar ärligt på att säga till floristen att Ja, vi ska gifta oss men jag vill inte ha en sån där dyr historia. Undrar hur de kommer att reagera? "Ut härifån din snåle ***!"

• MalinH84

Jag tycker också protea är en jättefin blomma. Jag har några tänkbara alternativ på bukett, och den är en stark kandidat. Vill ha en enkel och snygg bukett, ingen droppformad och gärna inte för mycket blommor i.

Jag tycker absolut man kan säga till i vilken klass man vill ligga när man är hos floristen. Jag tror inte de tänker att man är snål, snarare man själv :p Men man prioriterar ju olika, för mig är inte buketten jätteviktig men man vill ju ändå ha en som man tycker är fin. Sen måste vi även ha till tre tärnor och 3 näbbar samt till m2b och bestmans, så kommer ju bli dyrt iaf.

• Pyttsan

Vår florist tar 350kr/timme och en vanlig handbunden tar en timme att göra, inklusive en liten corsage. Då har jag blommorna själv och kommer att köpa lite grönt av dem. Det är svårt att få grönt från naturen att hålla.
    Så då tänker jag mig att från 500kr uppåt är fullt rimligt för en bukett, det är vad en födelsedagsbukett eller liknande också kostar. 

En droppformad med köpeblommor, tar 2-3timmar bara arbetstiden, plus alla blommor.  

• AnnaMaria23

Hej alla septemberbrudar! Nu är det bara 4 månader kvar!!! Helt galet! Jag joinar listan här!

Amor in aeternum 1/9 Göteborg
    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Mary12: 1/9 Jönköping
    Ninalainen 1/9 Halmstad
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    xelina: 8/9 Ellinge slott
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Protexblue: 15/9 Karlstad
    Koloratur: 15/9 Stockholm
    Zandra 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Censson:22/9 Skåne Tranås
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    Babydoll 29/9 Stockholm
    lasmulan 29/9 Trosa