• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sarus
    censson skrev 2012-04-04 23:02:11 följande:
    Vilket bra infoblad, Sarus. Om det inte vore för att jag redan lagt så mycket tid på att få till mitt tråkiga och fantasilösa infoblad, skulle jag stjäla massor utav dig!
    Ja jag är nöjd som sagt! Ska träffa massa släktingar ikväll så då ska vi dela ut inbjudningar. Försöker hålla budgeten ner och att skicka 53 inbjudningar är dyrt!!!
  • Sirifisen

En fråga:

Vi gifter oss 1/9 men kommer ha cermonin endast för familj o nära vänner då, så vi tänkte ha festen seperat. Men lokalen vi hittade att ev ha festen på är uppbokad det datumet vi tänkte oss (veckan efter). Två veckor senare funkar också, men då hade vi tänkt åkt iväg o mitten på september känns lite tråkigare att ha fest, tyckte vi. Däremot är lokalen fri (hoppas vi) två veckor innan bröllopet (veckan innan är den också bokad) så därför undrar jag vad ni tycker - kan man ha festen två veckor innan bröllopet för vännerna??

• Pyttsan
    Sirifisen skrev 2012-04-08 23:12:38 följande:
    En fråga:

Vi gifter oss 1/9 men kommer ha cermonin endast för familj o nära vänner då, så vi tänkte ha festen seperat. Men lokalen vi hittade att ev ha festen på är uppbokad det datumet vi tänkte oss (veckan efter). Två veckor senare funkar också, men då hade vi tänkt åkt iväg o mitten på september känns lite tråkigare att ha fest, tyckte vi. Däremot är lokalen fri (hoppas vi) två veckor innan bröllopet (veckan innan är den också bokad) så därför undrar jag vad ni tycker - kan man ha festen två veckor innan bröllopet för vännerna??
    Ja, det tycker jag ni kan. Men om det bara är en liten ceremoni, kanske den går att tidigarelägga annars? Eller vill ni ha just den dagen av någon annan anledning?
  • Pyttsan
    Frida82 skrev 2012-04-06 20:53:55 följande:

Jag har bröllopsklänning ångest!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har hittat en jättefin i en affär för 8000 kr som passade perfekt!! och en jättefin kinaklänning från jenjenhouse för ca 2000 kr.....Har någon av er hört något om dem?? Det är såå svårt eftersom jag inte vet om jag kommer passa i kinaklänningen...när jag har prövat här olika klänningar här hemma så kan den minsta detaljen göra att man ser smal/bra ut eller tjock ut....priset är ju verkligen en faktor men vågar man köpa grisen i säcken....what to do???

-------

Liknar den från Kina den du provade i affär? Är det en väldigt dekorerad modell? Annars kan ju du alltid anlita en sömmerska och fixa till. Jag har beställt 2 kinaklänningar (aftonklänningar) och var nöjd med den ena och missnöjd med den andra, men den gick att justera. 

Lightinthebox beställde jag från, var noga med att få kontakt med företaget innan du beställer och kolla referenser. Annars är det nog inga problem. Det är främst de etiska aspekterna som gör att jag inte skulle beställa en till kinaklänning.

Du kanske kan hitta orginalet till kinaklänningen och titta om det finns en underleverantör nära dig, så kan du prova först? 
  • Sirifisen
    Pyttsan skrev 2012-04-09 08:19:34 följande:
    Ja, det tycker jag ni kan. Men om det bara är en liten ceremoni, kanske den går att tidigarelägga annars? Eller vill ni ha just den dagen av någon annan anledning?
    Nej, vi får köra det den 1/9 för hans föräldrar är bortresta fram till slutet på augusti. Plus att allt är bokat o inbjudningskort skickade Tungan ute
  • Xelina

Idag ska vi skicka ut våra inbjudningar, pirrigt men skz bli så kul, och så behöver man inte längre tänka på vad man säger, ingen vet ju än så har varit någta små grodor som hoppat ur munnen haha och några gånger har folk tittat på en som om man e dum i huvet, men nu får det ju sin förklaring :)

Ska se om jag kan lyckas ladda upp bild på vår inbjudan.... 

• kickan01

Hej! Här kommer ytterligare en som ska gifta sig i september den 22 :) Har en liten fundering hur ska man lätt kunna hitta ett band eller något som spelar har letat och letat men kan inte hitta något bra är jag för kräsen ??

• Sarus

Fick precis en bröllopsinbjudan i posten. 1 september ska mannens kusin gifta sig! Alltså samma dag som vi!! Där försvann typ 14 st från vårt bröllop! Så tråkigt men så är det. Lika tråkigt för dem när de får reda på att vi gifter oss samma dag! Svårt för min m2b farmor att välja vilket bröllop hon ska på! Fick hem min slöja idag. Inte riktigt den färg jag tänkt mig. Men ska prova till klänningen annars är det ingen större problem bara att hitta en annan!

• Sarus

Så känns som en oturs dag för mina bröllops planer.

Svar på tråden September 2012