• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Pyttsan

Den här storleken och stilen tänker jag mig.

• censson

Hallå!

Idag har jag varit och provat klänningar. Jag hittade en som stämde väldigt bra med den bild jag hade i huvudet innan och nu är jag KÄR! Fast jag tycker det är sjukt mycket pengar att ge 7000:- för en klänning. Är det bara jag som är snål eller vad tycker ni andra? Jag har i alla fall gjort en beställning men har helgen på mig att fundera. Hjälp!! Vågar man sig på att beställa från Kina om man hittar liknande modell? Det börjar ju dessutom bli ont om tid att beställa har jag förstått. Kvinnan i butiken sa att det var på håret att den kunde bli klar om det behövdes göra några ändringar.

• Pyttsan

På håret att hinna? Det brukar väl inte ta mer än max 12v att få en klänning levererad? Så tajt om tid är det väl inte, de flesta butiker brukar prestera på 8v eller snabbare, åtminstone i de mellanstora städerna där jag bott.

Jadu, jag skulle inte lägga så mycket på en klänning, men jag ser ju här att många gör det. För MIG är klänningen inte SÅ viktigt. Du måste nog känna efter, en kinaklänning måste ju också ofta sys om, när jag har beställt aftonklänningar har det tagit 1-2mån innan leverans.

Vigselringen kom igår! Jag är supernöjd, den är finare än jag tänkte mig. Glad Däremot får vi fundera lite på graveringen, den är så smal så graveringen blir precis ut i kanten. Kanske skippa gravering, eller bara gravera datum? 

Dessutom har jag beställt kartong nu, i tre olika färger för jag kunde inte bestämma mig. Och gjort 2 prototyper som jag är ganska nöjd med. Bara att få ihop texten och göra några fler modeller på sö-mån när kartongen anlänt. Skönt att ha tagit tag i dem i varje fall! Måste fila på texterna i hegen och bestämma var vi ska ha hemsida/blogg. Sötaste svägerskan lovade fixa bara vi säger hur vi vill ha det! SÅ skönt, ingen av oss är duktig på sånt och då tar det så mycket tid. 

• MalinH84

Jag tycker 7 000 kr egentligen är mycket för en klänning, eftersom man bara ska ha den en dag. Men samtidigt måste man räkna in andra faktorer i priset. Min klänning gick på 8 500 kr, och jag velade lite fram och tillbaka innan jag bestämde mig för att köpa den. Främsta anledningen var att jag hade hittat en som jag VERKLIGEN gillade jättemycket och kände mig så otroligt fin i. Sen vill jag prova klänningen innan jag köper, så för mig har det aldrig varit ett alternativ att köpa från Kina, dessutom skulle jag bara vara nervös att det skulle vara något fel på den sen när den kom. Jag hatar problem, allt ska flyta på smärtfritt, och då bestämde jag mig för att 8 500 kr var värt det!

• kickan01
    thessan skrev 2012-03-22 22:31:09 följande:

Skrev in oss som nu tillkommit. Hoppas det är ok.

Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Mary12: 1/9 Jönköping
    Ninalainen 1/9 Halmstad
    Sirenne: 1/9 Enköping

Thessan : 1/9 Stockholm
    xelina: 8/9 Ellinge slott
    Fjärilen:8/9 Toscana

Bellathebau: 8/9 Linköping
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Protexblue: 15/9 Karlstad
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Censson:22/9 Skåne Tranås
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    smulanjuli 8/9 Vetlanda

Lägger till mig Kickan01 22/9
  • EmlizPemliz

Jag tycker också 7000 är för mycket pengar, satte min budget på 5000.
    Hittade min klänning för 4650 här hemma i en bröllopsbutik, åkte till en annan butik 8 mil härifrån o dom ville ha 6890 för exakt samma klänning. Så du kanske kan försöka hitta en annan återförsäljare i närheten som har samma klänning till billigare pris, värt ett försök  

• shiny marbles
    EmlizPemliz skrev 2012-04-14 22:30:35 följande:
    Jag tycker också 7000 är för mycket pengar, satte min budget på 5000.
    Hittade min klänning för 4650 här hemma i en bröllopsbutik, åkte till en annan butik 8 mil härifrån o dom ville ha 6890 för exakt samma klänning. Så du kanske kan försöka hitta en annan återförsäljare i närheten som har samma klänning till billigare pris, värt ett försök  
    Som med allt annat är det upplevda värdet individuellt. 7000 för en perfekt klänning är förmodligen ok för de med tilltagen budget men räcker inte pengarna måste det prioriteras. Personligen tycker jag att det finns många punkter som är viktigare: fotograf, levande musik, menyn osv.
  • censson

Nu hade jag flyt, tycker jag. Hittade samma klänning begagnad på Blocket för halva priset. En storlek mindre än den jag testat men det sporrar mig bara att gå ner några kilon

Ikväll ska jag lägga sista handen vid inbjudningarna. Ska bli skönt att få iväg dem!!

Härligt att det rör på sig

• Pyttsan

Grymt flyt! det brukar gå att sy ut dem lite, nån cm i varje söm= nästan en hel storlek om det behövs! Grattis!Solig

vi har blivit bjudna på 3 andra bröllop alla andra helger i september, förutom då vi gifter oss. Vi kommer att kunna gå på ett. Känns lite trist, vi hade i varje fall velat gå på ett till, men det funkar inte att fixa barnvakt och resa båda helgerna innan vårt eget bröllop. Det är ju ingens fel alls, men så himla synd att alla har tänkt lika!

• Sarus

Tjenixen...
    Skrev ju innan om slöjan jag beställt. Har provat den till klänningen nu. Vad tycker ni? Det är nämligen inte helt samma färg men jag tycker inte det märks.

Så vad säger ni. Använda denna slöja eller leta efter annan? Inte hela världen om denna inte blir bra då den var billig!
Svar på tråden September 2012