• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • ungbrud

Sarus: 1/9 Torsås 
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona 
    Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    MatsoLotta: 1/9 i Nyköping
    Sirifisen: 1/9 Halmstad
    Retrobohem 1/9 Trondheim
    Ungbrud 1/9 Stockholm
    MalinH84
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Bellathebau: 8/9 Linköping 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    LillaMi: 8/9 Malmö
    Naive: 14/9 Zürich 
    Purpleflower: 15/9 Borås 
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien. 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Jenny493: 15/9 Anderslöv
    Zandra: 20/9 Australien 
    Pörcy: 22/9 Västerås 
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall) 
    Lodjuret: 22/9 Stockholm 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    DestinyD: 29/9 Stockholm 
    YouandMe: 29/9 Norrköping 
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Frida82: 29/9 Karlstad 
    Anny: 29/9 Jönköping 

jag halkade visst av listan, sätte tillbaka mig där

• AnnaMaria23

Sarus: 1/9 Torsås 
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona 
    Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    MatsoLotta: 1/9 i Nyköping
    Sirifisen: 1/9 Halmstad
    Retrobohem 1/9 Trondheim
    Ungbrud 1/9 Stockholm
    MalinH84
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Bellathebau: 8/9 Linköping 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    LillaMi: 8/9 Malmö
    AnnaMaria23: 8/9 Ulricehamn
    Naive: 14/9 Zürich 
    Purpleflower: 15/9 Borås 
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien. 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Jenny493: 15/9 Anderslöv
    Zandra: 20/9 Australien 
    Pörcy: 22/9 Västerås 
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall) 
    Lodjuret: 22/9 Stockholm 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    DestinyD: 29/9 Stockholm 
    YouandMe: 29/9 Norrköping 
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Frida82: 29/9 Karlstad 
    Anny: 29/9 Jönköping

Lade till mig!

Alla inbjudningar är skickade och jag har beslutsångest över klänning! Annars är alla planer i rullning här hos oss :D

• MalinH84

Nu är alla inbjudningskort skickade =) Wohoo!!!

• ungbrud

Vi skicka inbjudningarna förra veckan 54 som svarat! :D
    Fick hem mina skor idag också helt underbara! 

• Pyttsan

Men hjälp vad stressad jag blir! Varför skickar ni inbjudningarna så tidigt?
    Skäms Har bara lite löst börjat planera dem och försöker slå fast gästlistan som bäst..

Imorgon ska vi träffa cateringfirman, hoppas det tar planeringen ett steg framåt och vi kan slå fast bokningen! Vigselringen borde anlända den här veckan också, ser så fram emot att få se hur den blev.Skrattande 

• ungbrud
    Pyttsan skrev 2012-04-02 21:13:17 följande:
    Men hjälp vad stressad jag blir! Varför skickar ni inbjudningarna så tidigt?
    Skäms Har bara lite löst börjat planera dem och försöker slå fast gästlistan som bäst..

Imorgon ska vi träffa cateringfirman, hoppas det tar planeringen ett steg framåt och vi kan slå fast bokningen! Vigselringen borde anlända den här veckan också, ser så fram emot att få se hur den blev.Skrattande 
    Vi skickade för att vi måste bestämma rätt mycket i förväg, mat, mm och då vill jag helst inte stressa då jag jobbar hela sommaren så vi satte ett tidigt osa datum, många från utlandet. Så vill jag att alla svarar innan semestrarna sätter igång ;)
  • ColosseoMMXVIV

Hej,

Här vill jag också vara med Jag har läst igenom alla 43 sidor och fått så mycket inspiration!

Min m2b och jag gifter oss den 22/9 i Stockholm. Detta är ordnat:
    vigselplats
    vigselförrättare
    festlokal
    catering
    vigselring
    bröllopsklänning
    näbbklänning
    brudtärneklänning
    florist
    fotograf
    inbjudningskort
    make up-artist
    frisör
    transport

Det känns som om mycket är ordnat men när de stora delarna är ordnade ska alla detaljfrågor besvaras. Jag är galet imponerad hur många lyckas hålla nere kostnaderna. Vi kommer ha ca 80 gäster och bara festen på kvällen kommer kosta >100 000 kr. Det är galet mycket pengar men det är vår dag och den kommer inte igen så vi går all in (med lite sunt förnuft hoppas jag )

Jag lider dock av problemet att jag inte vill "belasta" folk (be om hjälp) och försöker därför lösa diverse problem t.ex. med leverans av blommor till festvåningen själv. Dock börjar jag inse att om min fästman och jag ska få njuta av vår dag och inte behöva stressa sönder så får jag acceptera att vi kommer behöva hjälp med diverse praktiska detaljer.

Ni är så många som är jätteduktiga och gör era egna inbjudningskort. Jag har jobbat som konsult i flera år och är väl arbetsskadad men jag räknar allt i debiteringstid. Hur mycket tid kostar det mig att göra korten jämte om jag beställer dem. Det blev "billigare" att beställa dem och så fick det bli vilket kanske är mindre personligt men men...

Ha det

• Sirifisen

Ok, inbjudningskorten är klara o går ut denna veckan o är framme förhoppningsvis före påsk. Så här ser det ut;

• YouandMe

Hej folk!
    Länge sedan jag "uppdaterade" mig här. I fredags hade jag och min blivande ett rejält bröllopsplaneringssnack. Egentligen det första riktiga officiella. Så nu har vi fått ordning på lite grejer.

Vi valde att ha ett "fika-bröllop". Och sen blir det familjemiddag på kvällen. Det kändes bäst för oss. Pojkvännen är inte alls van vid bröllop och vill inte stå i centrum alltför mycket, och jag älskar fika Glad  Nä, inte riktigt därför men många olika faktorer gjorde att detta kändes som det bästa!

Vi tänkte skicka ut inbjudningskorten i början på juni. Så gästerna får inbjudan innan semesterperioderna sätter igång, annars finns det kanske risk att de kommer bort bland all annan post när de kommer tillbaka från landet eller så Glad  Och så kommer vi beställa dem från internet, men vi har pysslat på med layouten och bilder däri osv, så det är ändå vi som gjort dem men inte tryckt dem Glad

• Pyttsan

Oj, vilka fina, Sirifisen! Underbara bilder på er! Nu överväger jag också att få med en bild på nåt sätt..men jag är så dålig på datorer och bilder.Obestämd Får nog anlita svägerskan!

Svar på tråden September 2012