• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Pyttsan

Jag kommer nog inte att ha någon tärna. Min syster får ta brudbuketten i kyrkan, sambon funderar på en best man, men har väl inte bestämt sig. Däremot tror jag vi ska ha gudbarnen och syskonbarnen som näbbar. Mest för att de ska få vara med och dela dagen och spänningen. Tänker att de säkert beter sig bättre när de har en högtidlig uppgift. Flört 

Bestämde mig efter att ha hört flere vänner som berättat om då de fått vara näbbar när de var små. Det verkar vara nåt man verkligen minns, och då vill jag gärna ge dem den upplevelsen på vårt bröllop! Glad Dock tror jag de får ha vad de vill på sig. Eller vad de nu råkar ha för finkläder, sen kanske vi kan fixa en likadan blomma till alla, ett likadant diadem eller nåt sånt. Får väl diskutera med deras föräldrar och höra vad de tycker.

Vi gillar också färg!Solig 

• MalinH84

Jag tror näbbar är hur gulligt som helst att ha, jag ska ha tre stycken. Min 3 åriga systerdotter tillika guddotter som betyder allt för mig, samt m2b två systerbarn som är 4 och 6 år. MIn systerdotter har redan börjat öva, jag hade råkat sagt till henne att hon ska ta ett steg och sen fötterna ihop bara för att hon inte ska gå så snabbt. Och så en dag jag var hemma hos dem hör man henne i vardagsrummen "Ett steg fram, fötterna ihop, ett steg fram, fötterna ihop" och så gick hon runt och gjorde så, ibland ett steg bakåt istället men vad gör väl det! Vi fattade först inte vad hon höll på med, men så kom vi på. Otrolligt att hon ens kom ihåg att jag sagt det. Urgulligt var det. Och de andra har jag kollat kläder och accesorarer med på internet, och de tycker det ska bli så kul. De får ju dock inte vara med på festen sen eftersom vi vill ha barnfritt, så jag tror det är jätteviktigt att de bli inkluderade på något sätt. Jag tror de kommer bete sig jättebra, och skulle de bli blyga och inte våga så är ju inte det hela världen då får de bara gå in och sätta sig brevid någon i familjen inne i kyrkan! Men jag tror inte det kommer bli något problem =)

Guuud va härligt med lördag! Nu ska jag åka och busa med min fantastiska systerdotter =)

• Sirifisen

Inbjudningkortdesignen är klar, pappret är köpt. Bara tryck o "pynt" kvar innan de skickas. Troligen redan nu i veckan. Ska bli kul att se om någon reagerar på att vi gifter oss på ett slott Tungan ute

Har ni korten klara? Kan de som gjort sina klart lägga upp bilder så vi andra får se? 

• Jenny493

Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Jenny493: 15/9 Anderslöv

hej hej! nu är jag oxå med:) 

• Naive
    Sirifisen skrev 2012-03-24 13:24:24 följande:
    Inbjudningkortdesignen är klar, pappret är köpt. Bara tryck o "pynt" kvar innan de skickas. Troligen redan nu i veckan. Ska bli kul att se om någon reagerar på att vi gifter oss på ett slott Tungan ute

Har ni korten klara? Kan de som gjort sina klart lägga upp bilder så vi andra får se? 
    Har också köpt det sista till våra inbjudningar idag! Så nu är det bara att printa och klippa och klistra ihop dem... Får hända under nästa vecka. Lägger upp kort så snart jag har en första klar! 
  • Pyttsan

Oj, vi har inte börjat fundera på inbjudningarna än. Ska försöka spika inbjudnignslistan nästa vecka och göra några prototyper för hur inbjudningarna ska se ut, sen får jag ev köpa lite mer material till dem och sätta igång. Men vi tänkte inte skicka ut dem förrän i juni.

Däremot ska vi göra en "save the date"-bild som vi mailar till våra vänner som bor långt borta och måste ta ut ledighet och boka flyg i tid. Vet att några av dem planerar att hälsa på oss i augusti, så det vore ju viktigt att de får reda på att det är i september de ska infinna sig! eller både och, såklart. Skrattande 

Jag ser gärna bilder på andra inbjudningar! 

• Sarus

Har beställt min slöja nu. 220 kr blir det. Väldigt billigt på nätet. I butik vill dem ju ha mellan 1000-2000 kr. Hur mycket kan det skilja egentligen mellan slöjor? Men nu är det iaf bara att vänta.

Ska ha min systerdotter som näbb. Och min son som tog sina första steg idag Hjärta. Så då ska ha nog kunna gå till september :)

• Pyttsan

Beställde nyss vigelringen! Hurra! Äntligen ringde de från guldsmedsbutiken och det blir verkligen ingen dyr ring, men förhoppningsvis blir den precis som vi vill ha den. Det skulle bara ta en vecka att göra den, sen får jag åka in och prova den och se att den blev som jag tänkte mig. Glad Tror jag ska bjuda ut min käraste på lunchdate och gå och prova tillsammans! 

Fick också veta att min bästis köpte slöjtyg när hon gifte sig, som hon aldrig använde, så nu ska jag titta på det och prova lite hur det känns. Min mammas slöja finns också, men den är väääldigt 70-tal.Drömmer Tänker ha med den på fotograferingen i varje fall, och kanske hänga den i taket ovanför våra platser på middagen eller nånting annat. Känns roligt om den får komma ut och vädra sig lite! 

• EmlizPemliz

Vi kommer ha våra barn som näbbar, dottern är då 2½ o sonen 4½. Troligtvis kommer min bror också vara med i brudföljet, just för att ha lite koll på barnen kände vi.
    Har ingen jag känner att jag vill ha som tärna, min närmsta kompis tänkte vi ha som toastmadame, om hon vill.

Vad roligt att kolla på ringar! Vi har inte riktigt tagit oss tid till det, men jag är så sugen.
    Lägg gärna in lite bilder på inbjudningar, ringar, klänningar osv, så kul med lite inspiration tycker jag  

• Naive

VI väntar ca en månad till med att beställa ringarna, även om vi vet precis vilka vi ska köpa. Jag vill inte ha dem i någon låda alltför länge innan jag äntligen får ha den på mig! :) 

Vi ska ha en brudnäbb (m2b's halvsyster, 3 år), 2 tärnor och 2 marshalkar. "Lagom" tycker vi. 

Beställde lite grejer på ebay igår, så nu blir det snart julafton flera gånger när de börjar rassla in!

Kommer lägga in bilder på ring, klänning, inbjudan etc när klänningen kommit. Skynda er på där borta i Kina nu! :D  

Svar på tråden September 2012