• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sarus

www.nextdirect.com/se/en/shopping/women/shoes/108/4&curr=sek&lang=en&country=se&curr=SEK&returnurl=%2fsearch%3fp%3dQ%26lbc%3dnextdirect%26uid%3d655595753%26ts%3dcustom%26w%3dIvory%2520Corsage%2520Ankle%2520Strap%2520Court%2520Shoes%26af%3d%26isort%3dbst%26method%3dand%26view%3dgrid%26nxtv%3d000%26nxti%3d0%26lang%3den%26country%3dse%26curr%3dSEK&bct=%26quot%3bIvory%20Corsage%20Ankle%20Strap%20Court%20Shoes%26quot%3b

här är länken till skorna. Tar bara 3 dagar att få hem dem :). Kostade 539 kr!

• Naive

Sarus: sjukt snygga skor! Grattis! :) 

Mindre än 4 månader kvar nu för oss!! SPÄNNINGEN STIGER...!  

• Nephele

Ångest! Vi har ju legat lågt länge gällande bröllopet, och ännu inte bokat datumet även om vi nyligen diskuterat det och ändrat från ursprungliga planen p.g.a. omständigheterna... MEN, när vi en gång i tiden förlovade oss (länge sen), så var det ännu inte aktuellt med bröllop, och sambon sade att HAN en dag ville vara den som friar. Åren har gått, 9 närmare bestämt (i juni)... och han har fortfarande inte friat! Trots att ämnet kommit upp även på hans initiativ ett par gånger.
    Nu har vi ju ändå kommit en bit med planering, tittat på deisgn på inbjudningskort etc. Det börjar kännas överflödigt med ett frieri, samtidigt som jag inte vill känna mig "snuvad på konfekten". Jag vill inte boka in någon/något och inte skicka ut några inbjudningar innan han har friat. Han har snöat in på att han inte har nån ring att fria med då vi redan är förlovade, han verkar itne kunna släppa den bild han fått från amerikanska filmer :S. Jag skulle vilja få iväg inbjudningarna i början på juni... stress!! Känns inte som om han kommer fixa detta i tid :S.
    Hur göra??!!!! Fortsätta vänta? och planera det som går under tiden... eller ska vi boka och skicka inbjudningar, så får han köra nån typ av "frieri" när som innan själva bröllopet?! Blir galen på det här! Hade varit en fin gest av honom att för en gångs skull vara lite romantisk, överraska, engagera sig, ge en kärleksförklaring etc... Även hans bror förväntar sig att han ska fria snart :P.

• Nephele

Sarus - superfina skor!! Skulle själv aldrig kunna gå i de dock :S. Vet inte vad det blir för smycken, har supersvårt att hitta nåt som känns rätt/passande! Hoppas verkligen jag hittar nåt snart dock.

• godismonstret

Vi har bara kyrka och lokal bokat, har sneglat på ett par ringar, men inget bestämt. Vi har inte skickat inbjudningar heller. Börjar kännas stressigt. Men de blir nog bra ändå!=). Vi ska inte ha tärnor och marsalker, vet inte ens om man får vara utan? där sparar vi lite planeringstid iaf, hehe!

• majemma

Hej jag hoppar också in här. Vi gifter oss den 15 september.
    Inbjudningarna gick ut igår och jag känner mig så upprymd över att de har kommit fram idag Glad. Vårt färgtema är höst: mörkbrunt, guld och krämvitt. Blommorna kommer att vara gul/orange/rostfärgade.

Klart i planeringen är:
    Klänning
    BG klädsel
    Blommor (inkl bordsdekorationer)
    Frisör
    Fotograf
    Festlokal och kockar (men ännu ingen meny)
    Band till festen
    Stråkkvartett till vigseln
    Transport
    Ring

Att göra inom den närmsta framtiden:
    Tärnklänning (tärnan, min syster kommer på fredag så ska vi leta i helgen)
    Boka smink
    Sångsolist till kyrkan
    Hindersprövning
    Morgongåva, någon som har några bra förslag?

• Pörcy

Nu är våra inbjudningar på gång, ska justeras lite med färgerna men hoppas på att kunna skicka dom om ca 2 veckor! Ska bli så spännande att få höra reaktionerna hos folk!

Brudgummens och marskalkens kläder är nu helt klara. Tärnans klänning är beställd och skor ska hon fixa själv. Själv har jag ev. underkläder kvar samt skor.. Har dock hittat ett par som var jättesköna och perfekt i färg men kan man ha öppen tå på skon när bröllopet är i 22 september?? Jag hade inte tänkt ha det men de här skorna var ju perfekta på alla andra sätt.. Vad tror ni?

När inbjudningarna är skickade börjar småfixet.. Dukning, planering av alkoholinköp och lite annat. Det närmar sig..

• MajaStina

Klart du kan ha öppen sko i september! Slå till direkt! Vad är det som säger att det skulle vara finare väder i juli el augusti menar jag? Kan ju faktiskt vara världens regnoväder då oxå. Tycker definitivt du ska köpa dom!! Kul att du hitta några som var sköna framför allt. Många vill ju bara vara "snygga" och tänker inte alls praktiskt. Själv tänker jag köpa ett par skor som jag kan använda även efter bröllopet. Har tänkt köpa ett par lagom höga pumps/sandaletter i rosa/cerise/fuchsia som även passar till ett par jeans. Praktisk så det förslår här! Haha!

Vi är oxå på G med inbjudningarna här nu inom någon vecka eller så! Kul, för då är det ju liksom så definitivt. Lycka till med det du har kvar att fixa!

Pörcy skrev 2012-05-17 09:52:17 följande:

Nu är våra inbjudningar på gång, ska justeras lite med färgerna men hoppas på att kunna skicka dom om ca 2 veckor! Ska bli så spännande att få höra reaktionerna hos folk!

Brudgummens och marskalkens kläder är nu helt klara. Tärnans klänning är beställd och skor ska hon fixa själv. Själv har jag ev. underkläder kvar samt skor.. Har dock hittat ett par som var jättesköna och perfekt i färg men kan man ha öppen tå på skon när bröllopet är i 22 september?? Jag hade inte tänkt ha det men de här skorna var ju perfekta på alla andra sätt.. Vad tror ni?

När inbjudningarna är skickade börjar småfixet.. Dukning, planering av alkoholinköp och lite annat. Det närmar sig..

• Pörcy
    MajaStina skrev 2012-05-17 21:20:39 följande:

Klart du kan ha öppen sko i september! Slå till direkt! Vad är det som säger att det skulle vara finare väder i juli el augusti menar jag? Kan ju faktiskt vara världens regnoväder då oxå. Tycker definitivt du ska köpa dom!! Kul att du hitta några som var sköna framför allt. Många vill ju bara vara "snygga" och tänker inte alls praktiskt. Själv tänker jag köpa ett par skor som jag kan använda även efter bröllopet. Har tänkt köpa ett par lagom höga pumps/sandaletter i rosa/cerise/fuchsia som även passar till ett par jeans. Praktisk så det förslår här! Haha!

Vi är oxå på G med inbjudningarna här nu inom någon vecka eller så! Kul, för då är det ju liksom så definitivt. Lycka till med det du har kvar att fixa!

Det har du rätt i.. Har visat min tärna skorna nu också och hon tyckte också att de var perfekta. Så jag kör på dom! Jag tänker också att jag faktiskt ska kunna använda dom senare! Det är lite jobbigt att tänka praktiskt.. :-P

• Nephele

Har hittat mina smycken!!!! :D Helt oväntat, så bara hängde halsbandet där när jag gick in i en butik i Stockholm i helgen! Inte alls den stil och färg jag tittat efter, detta blev så mycket bättre. HELT rätt till den klänning jag ska ha! Fanns matchande armband till också, och örhängen men de vill jag nog inte ha. Försökte trixa till ett par örhängen nu i rätt nyans, men det blev inte så bra som jag önskar, så får söka vidare på det. Men känns fantastiskt skönt att ha löst halsband och armband iaf! dessutom till bra pris :). Blev även ett dyrt besök på Panduro :P, lite fattas, men snart kan vi nog börja fixa inbjudningarna, designen är iaf bestämd.

Svar på tråden September 2012