• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Cosy
    Sarus skrev 2012-06-04 17:51:08 följande:
    Jag får ser hur det går. Har som sagt inte börjat än. Men får bli på semestern. Annars är det ju bara att gör en om dagen ;)
    så tänkte jag med... allt var utklippt och sicksakat alla kanter.. gjorde 8(köptes i januari) sen har jag inte gjort något för i mitten på maj och då bad jag sambon att sy rak sömmar om jag nållar upp alla.. nu är vi uppe 35 av 60. det tar riktigt lång tid att nåla upp alla hörn.. vill bara varna dig så du inte väntar med det för länge
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Sarus

mm jag känner stressen komma. Mindre än 3 månader kvar nu.

Vi började skriva presentationer av gästerna igår. Riktigt svårt och kommer ta lång tid. Vi håller på att sätta ihop festhäftena nu, eller planerar vad vi ska ha i dem och vilken ordning.

• Pörcy

Idag skulle jag vika ihop och posta våra inbjudningskort som vår kompis tryckt åt oss.. Men upptäckte efter första kortet att det var något som inte stämde... De var tryckta i fel färg! Åh nej! Vi som hade hoppats att få ut dom den här veckan men nu måste han trycka om dom! Suck och pust! Jag klandrar honom inte på nåt sätt, de har nyligen fått sitt andra barn och han har väl tankarna på annat håll, men det känns som en liten setback... :-/

• Pyttsan
    Sirifisen skrev 2012-06-03 16:32:33 följande:
    -----
    Sen har vi detta med möhippan. Jag har tillsammans med en utsedd "tärna" valt att planera den ihop. Eller rättare sagt - hon har fått fria händer så länge det inte blir ngt förnedringstrams. Det går jag inte med på. Har valt ett par tjejer som jag känt länge och räknar till mina vänner, men en tjej på jobb kommer bli ledsen om hon inte blir bjuden. Hon ska å andra sidan fota oss på själva dagen. Vad hade ni gjort i ett sådant läge? Bjudit in en tjej som inte alls passar in i gänget eller kommit med en ursäkt/förklaring att hon faktiskt är med på själva dagen och den enda som är det.. 
    Jag tycker spontant att du ska bjuda henne. Hon kanske passar in riktigt bra, folk kan överraska! Bjud henne och fråga om hon kan fota då också, så har hon liksom ett uppdrag? 

Hoppas det ordnar sig till det bästa med båda hippa och bröllopsfesten! Låter mysigt med hemmafest! 
  • Cosy

Mitt tv-pyssel som skall bli favors de ska få en gördel också innan de ges bort

• Cosy
    majemma skrev 2012-06-07 23:03:24 följande:
    100 dagar kvar nu! Glad
    Säg inte så blir super nervös över allt som inte är klart än.
  • pulmonate
    Sarus skrev 2012-05-29 20:30:46 följande:

Här kommer en bild till. Tyckte det var riktigt fint med en bräda som löpare.
    Skitsnyggt!! 
    Vi har många liknande idèer angående dekoration. Buketten hade jag också sparat  i min bröllopsmapp. Spets är ju så snyggt i kombination med lite grövre material som juteväv, eller just trä! 
    Vi tänkte sätta våra tårtor på trästubbar. Restaurangen gick med på det trots att han tycker jag är rätt knäpp med alla mina idèer. Det är en rätt så elegant restaurang annars..haha. Så kommer jag med alla mina DIY saker!! Men jag tycker just den kombinationen är så snygg! Det eleganta med grövre.  
    Restaurangen är i ett gammalt Italienskt fort, så det är ljus tegel i valv. Så det har jag tagit igen i bordsdekorationen med ljus terrakotta krukor (med oklippt gräs växandes i).  
  • Fjärilen

Hej, 
    Super länge sedan jag skrev här. Har haft så himla mycket på jobbet och var bortrest i flera veckor med jobbet. Samtidigt så hade jag ångest för att jag inte hade fixat klänning och skor samt att vi inte hade valt hur vi vill ha saker och ting. Men mitt i allt så fick jag en extra energi kick och fixade i stort sett allt :)

Första klänningen i första affären blev det ch där fanns både skor och handväska. Super bra.
    Här kommer en bild på klänningen:

Det ends stora som jag har kvar är att välja brudbukett.
    Jag har fasntat lite för denna, men vet inte om det går att få tag på ranucklar i september i Italien?
    Vad tycker ni om buketten?

• Cosy
    Det ends stora som jag har kvar är att välja brudbukett.
    Jag har fasntat lite för denna, men vet inte om det går att få tag på ranucklar i september i Italien?
    Vad tycker ni om buketten?
    Oj den var vacker, jag hade också som förslag till floristen ranunkler men hin sa att det inte går att få tag på eftersom det är en vårblomma, men om du skall till en florist ta den till floristen och säg att du har fastnat för den buketten och vill ha den känslan. Så har jag gjort och jag har fullt förtroende att känslan kommer bli som min inspirations bild.
Svar på tråden September 2012