• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Nephele

Tråkigt Sirifisen, men blir säkert jättebra ändå!

• Sarus

Tråkigt Sirifisen. Men ni kommer få ett fantastiskt bröllop ändå!

• Sarus

Nu är mannens kläder fixade! Han kommer va så fin! Han har köpt en snygg grå kostym och sen beställde vi en ivoryfärgad väst och plastrong, näsduk från mytuxeudo (eller hur det nu stavas) billigt iaf. Väst, plastrong, näsduk samt en extra näsduk och fluga till bestman kostade 515 kr för allt! Blev iaf riktigt fint tillsammans! Skönt när man checkar av på listan. Letar just nu efter örhänge och funderar på om jag ska försöka fixa min egna blomma till håret. Har sett så fina på etsy och det verkar inte så svårt att göra själv. Eller så blir det riktiga blommor. Hur går det för er andra? Vad fixar ni med?

• Cosy

Jag pillar med bordsplaceringen.. vet inte hur det blir bäst än

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Naive
    Cosy skrev 2012-06-20 17:23:39 följande:
    Jag pillar med bordsplaceringen.. vet inte hur det blir bäst än
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Såhär tänker vi göra: vi kommer ha runda bord om 8 pers/bord. Jag hade tänkt att jag/vi skulle dela in våra gäster (ca 60-65 st) i grupper om 8, alltså få ihop en grupp per bord som vi tycker skulle komma väl överens, men inte dela in dem i bordsdam/herre. 

Placeringskorten skulle då vara uppradade utanför själva middagslokalen, där varje person tar det placeringskort med sitt namn på (lämpligtvis), och så står det ett bord (t.ex. 3) på baksidan. Alla gäster med siffran 3 på sitt kort får då sätta sig vid det bordet. Dock skulle inga andra angivelser finnas, utan sålänge man är vid rätt bord är det "free seating". 

Givetvis kommer varje gäst känna någon vid samma bordsedan tidigare, och så långt som möjligt kommer det vara jämt med tjejer och killar vid samma bord. 

Men tänker inte göra den förrän i typ augusti, när vi vet exakt vem som kommer och inte... :) 
  • Sirifisen

Nej vad tråkigt! Nu har visst möhippan lagts på is också iom att vi ställde in festen. Gråter M2b pallade inte med stressen o det var för få som tackade ja. Vad ledsen jag blev. Får väl dra ihop töserna själv o gå på middag. Vad hade ni gjort om ni fick veta att er möhippa i stort sett ställts in pga inställd fest?

• purpleflower
    Sirifisen skrev 2012-06-21 21:18:58 följande:
    Nej vad tråkigt! Nu har visst möhippan lagts på is också iom att vi ställde in festen. Gråter M2b pallade inte med stressen o det var för få som tackade ja. Vad ledsen jag blev. Får väl dra ihop töserna själv o gå på middag. Vad hade ni gjort om ni fick veta att er möhippa i stort sett ställts in pga inställd fest?
    Tråkigt att det blev inställt, både festen och möhippan.. Men varför kan de inte ordna en möhippa ändå? Man firar ju att ni ska gifta er, inte att ni ska ha en fest. Hoppas det löser sig ändå och att ni får en underbar bröllopsdag iaf!
  • Sirifisen

Ja, jag tycker också det är lite konstigt. Men blir det inget drar jag ihop töserna o går på middag iaf. Får väl fira mig själv isf.

• Pyttsan

Jag tycker absolut att du ska dra ihop vännerna och gå ut en kväll, eller hitta på nåt annat mysigt ihop! Tråkigt om de velar och inte riktigt får till stånd en möhippa åt dig. Kanske de tror att du inte vill ha nån möhippa när kalaset blev inställt? Eller kan det finnas någon risk för att de tror att hela giftermålet är inställt?

• Sarus

Så nu är blommorna beställda. 1 brudbukett, 3 tärnbuketter, 2 corsage? (killarnas) och en liten till sonen 1 1/5 år samt en krans till systerdottern 3 år! Kommer bli supernajs!! Nästa steg blir till att bestämma menyn!

Svar på tråden September 2012