• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Cosy
    8september2012 skrev 2012-06-10 02:26:40 följande:
    Jag har varit gift förut,då blev den den 14 augusti,och jag hade dessa blommor i buketten! Så att det är enbart vårblommor stämmer inte!
    det hon menade floristen är att det är väldigt dyra då.
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Fjärilen

Tack, jag ska fråga floristen om det är möjligt med ranuklarna. Jag tycker dom är hur fina som helst :)

Angånde min klänning tror ni man behöver ha underkjol?

• Cosy
    Fjärilen skrev 2012-06-11 13:42:03 följande:
    Tack, jag ska fråga floristen om det är möjligt med ranuklarna. Jag tycker dom är hur fina som helst :)

Angånde min klänning tror ni man behöver ha underkjol?
    alla bloomor är möjliga men vissa blommor är dyrare när det inte är säsong
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Naive

Hej alla fina September brudar! Nu är det mindre än 3 månader kvar för oss! SUPERSKOJ! 

Tänkte att det vore dags med en uppdaterad lista:

Färdigt:

Datum (x2)
    Lokal bokad
    Dekorationer
    Tärnor & Marshalkar
    Fotografer bokade
    Hår & Make up bokat
    Skor
    Smycken
    Hotellrum för gäster
    Hotellrum för bröllopsnatten
    Vigselförrättare
    Vigselringar köpta, ingraverade & klara
    Inbjudningar
    Var det blir mini- och honeymoonKlänning

På gång:

Vigsel- och fest musik (som vanligt)
    M2B's kostym & detaljer 
    Blommor valda, måste dock hitta florist (vad tror ni om dahlior i september?!)  
    Provsmakning på menyn i helgen
    Tårta sgs bestämd, väntar på offert  

Att göra:

Skriva ihop vigseln 
    Boka mini- och honeymoon
    Sittordning (efter sista osa)
    "Småsaker"; placeringskort, ljus etc etc  

Tja ni, man får ju definitivt en projektledar utbildning på köpet när man planerar brölloop!

Heja, heja, inte långt kvar nu! :) 

• Pörcy

Här har vi mest småfix kvar.. Söker just nu servetter i chokladbrunt, nån som har tips? Jag vill helst ha stl 40x40. Beställde prover från Dunis hemsida men de var inte riktigt så mörkt bruna som jag ville ha dom.

Dukningen är bestämd så nu ska det mest inhandlas grejer till det. Och boka linnedukar.

Måste prata med en annan florist för att se om jag kan få bättre pris.

Ska göra klart det sista med kompisen som ska fixa tårtan.

Sen har vi fortfarande inte kommit nånvart med solister till kyrkan men hoppas på att kunna fråga dom inom 2 veckor.

Som sagt, mest småfix. Men det känns att det börjar närma sig när man får reaktioner på inbjudningarna!

• elfenben

ang bruna servetter. de har linnetyg på www.stoffochstil.se i snygg mörkbrun färg.... men jag vet ju inte hur många du behöver om det är värt att fundera på att sy själv. Obestämd

• bride2be

Hej!

Jag har en snabb fråga. Jag har en vän som ska på bröllop i mitten av september och har bett mig kolla här om tips på vad man ska ha för klänning (som gäst): färg, kappa etc.... Det lär ju bli lite lagom varmt/kallt vid den tiden.

Tackar på förhand!

• Sirifisen

Ursch, vår fest är inställd. Utav 40 inbjudna kunde 10 komma o då var det flesta från min sida. Kändes inte lönt bara. Men hemskt tråkigt. Skäms Pengarna får gå till smekmånaden ist Glad

• Pyttsan

Åh, vad tråkigt, men bra att kunna ställa in i tid och planera nåt annat roligt istället! Ni får lyxa till det!

Svar på tråden September 2012