• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sarus

Här kommer en bild till. Tyckte det var riktigt fint med en bräda som löpare.
  • Xelina

inbjudningarna skickdes 13 april så ett tag sen...

fina inspirationsbilder!!!

• Sirifisen

Vilken kul idé med en bräda! Se, fantasin har inga gränser Glad Vi har inte ens kommit igång... 

• Zandra

Vi beställde vigselringen i lördags och la en handpenning på 2000 kr. Sen sa tjejen i butiken att dom skulle ringa nästa vecka för att prova storleken innan dom satte i stenarna, Idag är det fredag, 6 dagar senare och ingen har ringt. Känner mig som en bridezilla men var tusan är samtalet??? Aja, den som väntar på något gott.... Kan inte låta bli att bli orolig men det kanske hör till när man ska gifta sig :)

• MalinH84

Igår var vi och tittade efter klänningar till brudnäbbarna. Och vi hade sån tur och hittade jättefina i första butiken vi gick in. Är verkligen jättenöjd, de båda tjejerna var såååå söta och de älskade sin klänningar. Ibland har man tur =) Nu är det bara till lille näbb-killen kvar, men det blir nog inga problem.

Vi har även fixat präst vilket känns toppen. Blir den präst som konfirmerade min m2b, han är verkligen jättetrevlig och rolig. Har även fått ok från catering-firman att de fixar maten efter våra recept, så nu ska jag sätta mig och skriva ner. Har även lite musik på g, en trubadur som vi tänkte ska spela när gästerna kommer till festlokalen samt något under middagen. Kvar är att ringa violinist så att vi har till inmarschen i kyrkan samt ett soloframträdande i kyrkan. Så vi håller tummarna att de kan!

• Sirifisen

Vi har lite problem med gästerna till själva festen. Har delat upp bröllopet på två delar, festen med vänner för sig ett datum och själva vigseln ett annat datum med bara familjen. Men nu har flera på hans lista antingen tackat nej eller inte sagt ett pip. Fler på min sida, men nu hoppas jag att vissa som inte sagt ngt/sagt kanske inte kommer ändå.. Förvånad Blir vi bara runt 20 pers skiter vi i lokalen som är för 80-90 pers och kör festen här hemma och ärligt talat tror jag det blir så och blir ändå så mkt mysigare isf. O lättare, slipper transportera den jättestora grillen. 

Sen har vi detta med möhippan. Jag har tillsammans med en utsedd "tärna" valt att planera den ihop. Eller rättare sagt - hon har fått fria händer så länge det inte blir ngt förnedringstrams. Det går jag inte med på. Har valt ett par tjejer som jag känt länge och räknar till mina vänner, men en tjej på jobb kommer bli ledsen om hon inte blir bjuden. Hon ska å andra sidan fota oss på själva dagen. Vad hade ni gjort i ett sådant läge? Bjudit in en tjej som inte alls passar in i gänget eller kommit med en ursäkt/förklaring att hon faktiskt är med på själva dagen och den enda som är det.. 

• Cosy
    Sarus skrev 2012-05-29 20:01:17 följande:
    ska sy servetter med spets, det är dessa jag ska göra ca 80 st. De ska va lite större och med vit tråd.

HAr du börjat än? själv ska jag bara sy 60servetter utan spets och är nu klar med 35 av dessa.. tar så ovanligt lång tid att fålla hörnen snygga
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Sarus

Jag har delat ut jobbet så jag ska sy 40 och sen syr min mamma 20 och min farmor 20. Men jag börjar jobba heltid nu efter jag varit föräldraledig, så det blir 3 veckors heltidsjobb men efter det är det semester till den 8 augusti så då är det bara att pyssla med allt till bröllopet :)

Men jag kommer nog inte vara supernoga utan det ska bara duga för kvällen!

• Cosy
    Sarus skrev 2012-06-04 07:28:07 följande:
    Jag har delat ut jobbet så jag ska sy 40 och sen syr min mamma 20 och min farmor 20. Men jag börjar jobba heltid nu efter jag varit föräldraledig, så det blir 3 veckors heltidsjobb men efter det är det semester till den 8 augusti så då är det bara att pyssla med allt till bröllopet :)

Men jag kommer nog inte vara supernoga utan det ska bara duga för kvällen!
    Grejen är att om man inte är så nogra så ger det ett ganska billigt utseende ganska fort, men om du har tur så kommer spetsen dölja det
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Sarus

Jag får ser hur det går. Har som sagt inte börjat än. Men får bli på semestern. Annars är det ju bara att gör en om dagen ;)

Svar på tråden September 2012