• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • majemma
    Cosy skrev 2012-06-08 08:27:15 följande:
    Oj den var vacker, jag hade också som förslag till floristen ranunkler men hin sa att det inte går att få tag på eftersom det är en vårblomma, men om du skall till en florist ta den till floristen och säg att du har fastnat för den buketten och vill ha den känslan. Så har jag gjort och jag har fullt förtroende att känslan kommer bli som min inspirations bild.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Vad konstigt. Vi ska ha den här buketten (fast droppformad) och enligt vår florist skulle det inte vara några problem med ranunkler. Det var hennes eget förslag men jag kanske borde gå dit igen. Obestämd

• Sarus

Jag fick en liten hippa av mitt mammagäng igår. Så jäkla söta de är! Fick ett meddelande kl 8 på morgonen där det stod att jag skulle vara klar kl 17.00 och ha kläder efter väder. Kände inte igen nummret så jag trodde de skickat fel men det var till mig, snacka om att jag blev nervös. Kl 17 var jag klar och fick då ett nytt meddelande. Jag fick en timme på mig att samla ihop saker på bokstäverna i min mans namn och gå ner till en mataffär i stan. Där nere fick jag ett tält och order om att gå till en park. Väl i parken ser jag en annan tjej från mitt mammagäng som också ska gifta sig sitta där med tältpinnar så då förstod jag att det var mammagänget som hippade oss. Efter vi slagit upp tältet kom de andra fram och bjöd på dricka och jordgubbar. Sen gick bjöd dem oss på restaurang!

Blev så himla glad, så jäkla gulligt!!!

Nu känns det att det börjar närma sig! Spännande!!!

• Sarus

Vilka fina buketter ni hittar. Det är otroligt svårt att välja!

• Zandra

Min oror över vigselringen jag inte hört nåt om blev tyvärr sanning. Beställde en ring, dom skulle sms efter några dagar så att jag fick prova ringen innan dom satte i stenarna. Imorgon har det gått 2 veckor sen vi beställde så jag ringde och frågade varför det dröjde. Visade sig att dom GLÖMT höra av sig. Ringen var redan hos guldsmeden för isättning av stenarna. Tack och lov så hade inte guldsmeden börjat ännu så han skulle skicka ringen till butiken så att jag fick prova MIN ring för att kontrollera storleken igen. Fick prova en anna modell på ring så jag vill ju se att den modellen jag beställt sitter bra. Kan ju säga att hjärtat satt i halsgropen innan dom ringde tilbaka och sa att guldsmeden inte hunnit börja,. Inte riktigt denna service jag hade hoppats på när man köper en ring för så pass mycket pengar...

• majemma

Vår stråkkvartett har precis hoppat av. Rynkar på näsan De skulle spela både i kyrkan och till minglet innan brudskålen. Känner mig besviken. De tackade ja i mars, men nu var det annat som kommit emellan. Dessutom är det en kvartett jag själv har spelat i, så de var mina gäster till middagen och resten av kvällen.

• Sarus
    majemma skrev 2012-06-08 23:38:28 följande:
    Vår stråkkvartett har precis hoppat av. Rynkar på näsan De skulle spela både i kyrkan och till minglet innan brudskålen. Känner mig besviken. De tackade ja i mars, men nu var det annat som kommit emellan. Dessutom är det en kvartett jag själv har spelat i, så de var mina gäster till middagen och resten av kvällen.
    Nä fy va tråkigt :( . Förstår att du är besviken!
  • Cosy

Glad nyhet för oss ; en av våra närmaste vänner kan tänka sig spela en låt i kyrkan på piano yeay

• Nephele

Vilken mysig hippa Sarus! :)

Tråkigt med trassel med ring resp. musiker för er Zandra och majemma :S

Fick också lite problem då jag nog måste lägga ned planerna på mina tänkta vigselring, och hitta något helt annat. Har kikat runt en hel del det senaste dygnet, + provat några enstaka ringar i butik (men ingen har ju det jag verkligen vill ha tyvärr). Har kommit fram till att jag iaf vill ha vitguld, och kan tänka mig att skippa förlovningsringen (slät rödguld, svagt kupad) om den inte riktigt passar till vigselringen... Men hur tusan ska man kunna välja?! Fr.a. när det inte finns möjlighet att prova ringa irl :S, har bara hittat de på nätet. Lite smakråd kanske tjejer? Vad säger ni om dessa:

Jag har provat en silverring som liknar den första ringen på bilden, och det kändes helt okej/bra! De andra varianterna har jag tyvärr inte kunnat prova :S. Oavsett vilken modell det blir så ska ingen sten vara särskilt hög/utstående, då jag inte vill fastna i kläder, handdukar, vantar etc. hela tiden, utan får bli en låg/nedsänkt sten, med relativt slät fattning.
  • Nephele

Visstja - Fjärilen - fin klänning! och buketten är fin också! (de passar dessutom bra ihop). Även om inte ranunkler skulle finnas då kan floristen säkert hitta andra passande alternativ.

• 8september2012
    Cosy skrev 2012-06-08 08:27:15 följande:
    Oj den var vacker, jag hade också som förslag till floristen ranunkler men hin sa att det inte går att få tag på eftersom det är en vårblomma, men om du skall till en florist ta den till floristen och säg att du har fastnat för den buketten och vill ha den känslan. Så har jag gjort och jag har fullt förtroende att känslan kommer bli som min inspirations bild.
    Jag har varit gift förut,då blev den den 14 augusti,och jag hade dessa blommor i buketten! Så att det är enbart vårblommor stämmer inte!
Svar på tråden September 2012