• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • purpleflower

Angående bordsplacering så tycker jag personligen att det viktigaste är att par får sitta tillsammans på nåt sätt och att alla känner minst en person av de som man sitter bredvid, så långt det går förstås. Själv är jag ganska blyg av mig när det gäller att paras ihop med främlingar på såna här tillställningar, så jag uppskattar själv att ha minst en person runt mig som jag känner. Har däremot hört att om man ska vara ännu mer traditionell så får bara gifta eller nyförlovade par sitta tillsammans, inte de som "bara" är ett par, oavsett hur länge man varit ihop. En vän till mig hade det visst så på sin bröllopsfest förra året. Jag tycker att man får göra precis som man vill, bara man tänker lite på vad gästerna skulle tycka och om de skulle trivas med det.

En frisör kommer att göra uppsättning på mig och min tärna. Sminket kommer tärnan att fixa.
    Den här frisyren har jag tänkt mig, med samma pärlor och diadem Glad

• MrsH
    Sirifisen skrev 2012-07-21 22:11:13 följande:
    Hur gör ni med hår och smink? Går ni till frisör o make-up-artist eller väljer ni ngn privat?

Lägg gärna upp bilder på de friyrer ni tänkt er!  
    Jag är så lyckligt lottad en av mina bästa vänner är Make up artist och en är frisör med egen salong så dom fixar mig där:) men de är en sådan frisyr jag tänt mig.

• Lodjuret

Angående placeringen så sätter vi i nästan alla fall par mitt emot varandra och de som inte har någon respektive får sitta med någon de känner. De vi vet inte har några problem med nya människor placerar vi ut där vi tror att de skulle få trevligt. Honnörsbord struntar vi i då fästmannens föräldrar är skilda och han inte vill välja vem som är hans pappa (biologisk vs en som alltid funnits där). Vi sitter istället med tärnan och toastmastern.

Hår och smink får jag och tärnan fixat av en frisör och en makeupartist.

• Pyttsan

Jag ska till en salong, samma person som gör både smink och hår. Det är bokat och klart, ska på provning den 5 september. Har aldrig träffat henne, hon som brukar klippa mig har slutat, och de frågade om det var ok med den nya. Blir säkert bra, är mest nervös för sminket då jag inte brukar sminka mig vanligtvis och har fräknar som jag vill att ska synas, annars ser jag inte ut som mig själv. Vill absolut inte se spacklad ut! Håret reder sig nog. :)

Var på semester förra veckan och lyckades hitta en bra bh och kostym+skjorta+fluga+hängsel till gubben. Toppen! Nu är klänningen på tvätt, sen ska jag till sömmerskan.

Vi har inte alls börjat med programblad, hindersprövning eller bordsplacering. Känner att programblad och pappersarbetet måste bli nästa sak att avklara, och så måste vi göra en önskelista att ge toastisarna och våra mammor. Det hade vi tänkt skippa, men det är tydligen många som frågat.  

• Naive
    Sarus skrev 2012-07-23 08:10:09 följande:
    40 dagar kvar :)
    TJOHO! Spänningen börjar verkligen stiga!  
  • Sirifisen

Ah fan vad klänningen blev fel!! 5 veckor på mig att hitta en ny billig och fin.. Tyst

• Sarus
    Sirifisen skrev 2012-07-23 13:46:06 följande:
    Ah fan vad klänningen blev fel!! 5 veckor på mig att hitta en ny billig och fin.. Tyst
    Va tråkigt :(

Du kanske kan hitta nån på köp och sälj? Eller så har många brudbutiker rea nu. Hoppas du hittar snart!
  • Fjärilen

Sirfisen, jag svarde dig i din andra tråd. Hoppas att du hittar något.

Jag skulle sprejmåla handtagen till vigselprogrammet, som ska vara en solfjäder, i går i svart färg. Hade testat med en och det gick super bra. Det som jag inte tänkte på igår var att det blåste ute och jag fick all färg på min vänster hand. Tur var att jag hade tagit av mig min förlovningsring. Sedan stog jag i ca 30 min och skrubbade med tvål och vatten för att få bort den svarta färgen, värst var mina naglar som såg ut som jag var goth. Men till slut så fick jag bort det.

De andra sprejades på ett helt annat sätt och med handskar :)

Lägger upp bild sen när de är klara.

• Pörcy

Jag sitter med gästpresentationerna och när jag har fått till några stycken så kläcker m2b att han vill ha dom på ett helt annat vis. Han vill ha långa presentationer med nåt roligt i. Jag tycker att det ska vara kort och koncist men med en "punschline" om det går. Det blir ca 80 personer, vad tycker ni passar bäst då? Om det ska vara några rader om varje gäst kommer ju gästerna bara sitta med programmen framför näsan istället för att faktiskt prata med varandra, det tar ju trots allt lite tid att läsa igenom några rader om alla de 80 gästerna. Har jag fel?

Svar på tråden September 2012