• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sirifisen

Hittade en ny klänning för 2900:- här i stan. Ångrar att jag inte gick dit först men var helt säker på att de var mkt dyrare än så. Så nu sitter jag här med en klänning jag inte vill ha :( Lagt ut den på köp-sälj här och kanske ngn vill ha en unik klänning..

• Sirifisen

Hoppas det är ok att jag beklagar mig lite, men är lite nere och vet inte vem jag ska vända mig till.

Min kille har världens svensexa. Han blev igår kidnappad, anade inget så det kom som en chock. Idag var de på ölbryggarkurs, nu grillar de och badar i badtunna. Det är hans närmaste och bästa gamla vänner och hans far. Bror kunde inte vara med för hans dotter föddes i torsdags. Det är han som fixat allt så hemskt tråkigt för honom, men jag är superglad för min kille och att han får en så fin svensexa. Särskilt då han trott att det inte skulle bli ngt alls då brodern varit så upptagen med sina gravida fru och allt.

Jag å andra sidan har ingen som engagerat sig för min del. Jag har själv bokat bord på restaurang för mig och några väninnor. Sen är kvällen öppen för förslag, men jag är ledsen att ingen brydde sig så pass som hans bror gjorde. Sen är situatiuonen lite speciell.

På vår vigsel är endast vår närmaste familj bjuden. Det vet folk. Så vi skulle ha en seperat fest för våra vänner. Detta har jag berättat om förut. Jag utsåg en väninna som skulle agera "tärna" och arrangera min möhippa. Men när festen ställdes in pga bristande engagemang (1 från hans sida, 8 från min utav 40 pers bjudna) antog hon automatiskt att även möhippan ställdes in. En del menar på att eftersom man inte är bjuden på bröllopet eller en fest ordnar man heller inte möhippan. Men ingen av hans vänner kunde komma på festen och ändå dök alla upp på hans svensexa och engagerar sig. En har tom flygt in från London för att vara med.

Jag är ledsen att ingen verkar ha brytt sig om mig och velat fira mig om jag inte ordnat ngt själv. Ja, jag tycker synd om mig nu. Men det tycker jag att jag får göra lite också. De väninnor som kunde komma till middagen är iaf de som betyder ngt för mig, men är fortfarande lite nere. Jag hade hoppats på lite surprise ändå. Har beställt knappar där det står att det är möhippa på gång åt oss, så det känns lite som ngt iaf. Kommer säkert bli bra i slutändan, men ändå. Är ju bara en gång jag gifter mig.

Lite självömkan så här på en ensam lördagskväll..

• Sirifisen
    Pörcy skrev 2012-07-23 22:03:42 följande:

Jag sitter med gästpresentationerna och när jag har fått till några stycken så kläcker m2b att han vill ha dom på ett helt annat vis. Han vill ha långa presentationer med nåt roligt i. Jag tycker att det ska vara kort och koncist men med en "punschline" om det går. Det blir ca 80 personer, vad tycker ni passar bäst då? Om det ska vara några rader om varje gäst kommer ju gästerna bara sitta med programmen framför näsan istället för att faktiskt prata med varandra, det tar ju trots allt lite tid att läsa igenom några rader om alla de 80 gästerna. Har jag fel?

På min svägerskas bröllop var det 75 pers sammanlagt. De hade också presentationer, men bara korta på ett par rader och då det var olika språk närvarande bifogades även en flagga till resp person som symboliserade vilka språk personen talade. Tyckle det räckte gott med korta presentationer 2-3 rader. Ska ni skriva 80 st (!) kommer det dels ta en evighet att skriva, sedan läsa och kommer bli ett tjockt program.
  • Pyttsan

Sirifisen, jag förstår att du är besviken. Hoppas att det blir en mysig och lyckad kväll när ni går ut och äter i varje fall! Jag har inte blivit hippad än, men vet att det planeras för fästmannen, jätteroligt!! 

Jag har varit med och ordnat jättemånga hippor så jag vet hur mycket jobb det är, hur mycket tjafs det ofta blir når folk har olika ideer och åsikter, hur dyrt det kan bli och nu hoppas jag att mina vänner förstår att jag verkligen inte förväntar mig några stordåd. När de gifte sig hade ingen av oss barn, många var singlar och alla hade all tid i världen. Nu har ju nästan alla 1-3barn, jobb och ont om lediga helger. Om bara några tar sig tid att fixa barnvakt, fixa nåt gott att äta och bara hade tid att sitta ner och bara hänga, prata, fnissa och dela några flaskor bubbel, så vore det helt underbart!!

Även om alla har jättemycket just nu, så skulle jag också bli besviken om ingen gjorde nånting alls. Önskar jag kunde göra nåt för dig, men bra att du fixat själv!

Toppen att du hittat en ny bra klänning!! Vill du visa bild? Glad Hoppas du får den andra såld, bara du ger det tid, så hittar kanske rätt person den! 

Pörcy: Jag håller med dig, gillar korta beskrivningar, gärna nåt personligt och inte bara "Fru till Mathias" eller så. Och gärna nåt som uppmuntrar till diskussion, t.ex. " Känd från TV". Så får den personen berätta om när den en gång var med i TV eller så. Öh, kanske inte så bra exempel...Obestämd 

• majemma

Sirifisen: vad tråkigt att det har blivit som det är med både hippan och klänningen. Förstår att du är besviken gällande hippan! Men hoppas att ni får en trevlig kväll ändå. Tur att du hittade en ny klänning Visa gärna en bild!

Är det någon mer som börjar tvivla på alla beslut? (Förutom att det är rätt att gifta sig då...) Jag känner mig så velig just nu. Är klänningen verkligen bra? Den kanske är lite trist? Diademet är bra men kan jag verkligen ha det till halsbandet som jag tänkt? Vi skulle kanske kunna få tag på en bättre fotograf. Tänk om tårtan blir ful. Alla val jag har gjort känns som andrahandsval på något sätt, trots att jag var nöjd när jag fattade besluten. Jag är rädd för att jag kommer att tvivla på mig själv ända fram till (och kanske även under) bröllopsdagen istället för att njuta av det som komma skall.

Nu har vi iaf börjat med festprogramet. Vi gör också gästpresentationer som är korta, det blir så svårt annars. Vill ju skriva lika bra om "mina" gäster som om sambons kompis tjej. Vigselprogramet är klart. Kan behöva modifieras något efter mötet med prästen, men då blir det bara lite klippa och klistra. Vad ska ni ha för psalmer?

• Sirifisen

Pyttsan: den ska sys in och upp. Får den på torsdag och kan ta en bild då. Det är en enkel men rätt söt sak. Mkt diskret jämfört med den andra. Inget speciellt egentligen, men den passar mig =)

Ja, det är ju det. De jag bjudit är alla mammor nu så de har ingen tid för ngt, men det finns ju fler väninnor. Nåja, blir säkert bra i slutändan. Kul att det händer ngt iaf!

Hoppas du blir hippad snart och att det blir som du hoppas, lugnt men mysigt. När gifter du dig?

• Sirifisen

Ang min gamla fråga om frisyrer skulle jag tycka det var kul att ha ngt inspirerat av denna. Har självlockigt långt hår så kanske det skulle gå att få till det =) Och det passar bra till klänningen jag har nu.

• lasmulan

Hej blivande brudar.

Sitter med lite ogrän över denna lokal som vi ska ha vår bröllopsmiddag i. Den är ju inte supercharmig. Skulle behöva dekorera den ordentligt. Har ni några dekoartionstips??

• Sirenne
    lasmulan skrev 2012-07-29 14:24:34 följande:
    Hej blivande brudar.

Sitter med lite ogrän över denna lokal som vi ska ha vår bröllopsmiddag i. Den är ju inte supercharmig. Skulle behöva dekorera den ordentligt. Har ni några dekoartionstips?? 
    Får ni fästa saker i tak och väggar? I så fall skulle jag köpa typ muslin/fiberväv och klä in taket lite tältinspirerat. "Balkongen" är som gjord för att drapera tyg över i vågor.. Vi kommer använda oss av lövträd (asp - inte björk för allergikernas skull...) längs väggarna. Man kan ju göra en hel del med ljus också. Hyr några LED-kannor på fot (med färgat ljus?) och ställ längs väggarna så att ljuset riktas snett uppåt. 
    Vill ni ta i ordentligt - klä lövträden med ljusnät och tänd dem senare under kvällen....

/sirenne 
  • lasmulan

/sirenne

Sirenne skrev 2012-07-29 14:42:28 följande:
    Får ni fästa saker i tak och väggar? I så fall skulle jag köpa typ muslin/fiberväv och klä in taket lite tältinspirerat. "Balkongen" är som gjord för att drapera tyg över i vågor.. Vi kommer använda oss av lövträd (asp - inte björk för allergikernas skull...) längs väggarna. Man kan ju göra en hel del med ljus också. Hyr några LED-kannor på fot (med färgat ljus?) och ställ längs väggarna så att ljuset riktas snett uppåt. 
    Vill ni ta i ordentligt - klä lövträden med ljusnät och tänd dem senare under kvällen....

/sirenne 
    Låter och ser himla fint ut. Är dock väldigt högt i tak i denna lokal. vart får man tag på sådan tyg?
Svar på tråden September 2012