• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sarus

Idag ska jag prova klänningen efter den blivit ändrad. Hoppas den blev bra. Har ju läst skräckhistorier här på BT om de som fått sin klänning insydd och fått tillbaka en helt annan klänning typ! Min ska sys in vid brösten och klippa av den inbyggda underkjolen en bit då jag inte vill att den ska sticka fram. Så det borde ju inte va så mycket som kan gå fel.

Min syster har varit snäll och plockat korn till mig som jag ska blanda upp med blommor och ha på borden. Har ju lantligt tema. Sen måste jag iväg och köpa fler tårtunderlägg då man kan göra väldigt mycket med dem.

åh längtar så sjukt mycket nu! 17 dagar kvar!

• Pyttsan

Hur var klänningen Sarus? Glad

Hu! Vad jga blir pirrig! Då är ni alla före mig. Vi ska försöka få ihop ett sånghäfte i helgen, en kompis har lovat att få till det snyggt, men vi måste få ihop allt material. Bara att sätta sig ner. 

• MajaStina

Har bara 2 veckor kvar nu... Å jag längtar såå!!

Blev möhippad i helgen vilket var heelt oväntat för vi hade en planerad kräftskiva här.

Det blev kidnappning på morronen, utklädning förstås, fram till torget där det var bakluckeloppis och jippo på stan hela dan då det var Kräftans Dag. Sålde skit och fick ihop dryga 500 spänn! Sen drog vi iväg till en gård ute på vishan där en kille har inrett en studio. Eftersom jag är lite schlagermupp fick jag sedan spela in Bra Vibrationer! Verkligen skitroligt!! Fast väninnorna var liiite besvikna att jag inte sjöng så falskt som dom trott! Haha!

Sedan bar det iväg till Dansverkstan där vi bytte om och blev...jättesöta! INTE! Här fick vi lära oss en dans på typ en timme med ett hopplock av mina favvolåtar. Judith på Dansverkstan hade lagt ner ett jättebra jobb på att sätta ihop en dans! Sen blev det hela inspelat, förstås!

På kvällen tog vi oss fram till torget där det alltså var Kräftans-Dag-firande hela dan och kvällen. I öltältet fick jag sen framföra mitt bidrag ytterligare en gång, dock inför ett fullsatt tält! Lite nervöst, men det fick man bjuda på. Var oxå riktigt kul faktiskt! Sedan käkade vi lite, drack lagom mycket och sen fick jag bugga lite till vilket-dansband-det-nu-var! Jätterolig dag och kväll där mina vänner faktiskt var riktigt snälla mot mig!!

Det enda som var jobbigt var att jag tvingades gå i ICA-kläder!!! Jag jobbar på Coop Extra... Och det vet ju dom flesta i vår stad, då den inte är särskilt stor! Haha!

Tänk att man kan få en sååå lyckad möhippa ändå!!!

På lördag ska dom kidnappa min fästman!! Hihi! Han ska få ta på sig sin mammas baddräkt, i lite modifierad modell... Han kommer dö!! Återkommer kanske med lite info om den oxå!

Kram alla!!!!

• Sarus
    Pyttsan skrev 2012-08-17 07:18:41 följande:
    Hur var klänningen Sarus? Glad

Hu! Vad jga blir pirrig! Då är ni alla före mig. Vi ska försöka få ihop ett sånghäfte i helgen, en kompis har lovat att få till det snyggt, men vi måste få ihop allt material. Bara att sätta sig ner. 
    Jo den blev jättebra. Kände mig så jäkla snygg! Ska bli kul och se helheten med hår, smink, smycke, blommor :)

Vi är typ klara med festhäftet. Vilka sånger ska ni ha? Vi har en kul isbrytarvisa. Kan lägga den i nästa inlägg!
  • Sarus

Isbrytarvisan
    (Mel: En sockerbagare)

När vi har samlats till bröllopsfesten
    är var och en av oss hedersgästen
    Vi har så trevligt vi bara kan
    och presenterar oss för varann.

Nu brudens släkt res Er upp och vinka!
    och kära Tobias till dessa blinka!
    Nu får ni sätta er ner igen,
    men hälsa först på Er högra vän.

Brudgummens släkt knacka nu i glaset!
    och visa att ni trivs på kalaset!
    Vi sjunger alla tillsammans nu
    och lycka till, önskas Tobias fru!

Har du kostym så får du nu chansen,
    Ställ dig på ett ben och håll balansen!
    Du som har klänning eller en kjol,
    Ta dig ett varv runt din egen stol

Ni som kör Volvo, ta nu servetten
    för den till pannan och torka svetten!
    Och alla Skånebor stig upp och sjung:
    ”brudgummen Tobias är kvällens kung”

Om du har slips kan du klappa händer
    ja även du som är klädd i ränder
    Och du som läppstift på munnen har,
    se till att pussa en riktig karl!

Och du som inte fått nå’t att göra,
    ta tag i närmaste grannens öra
    Och sedan slutar vi denna sång
    en skål för alla, helt utan tvång.

• MalinH84
    MajaStina skrev 2012-08-17 10:46:52 följande:

Har bara 2 veckor kvar nu... Å jag längtar såå!!

Fast väninnorna var liiite besvikna att jag inte sjöng så falskt som dom trott! Haha!
    Haha, blev dina kompisar också besvikna ;) Jag fick spela in en sång och de hade tänkt sig att det skulle låta mest roligt, men den blev ju faktiskt väldigt bra. Vi alla höll med om att det var bakgrundskörerna (dvs mina kompisar som delade upp sig i tre grupper och sjöng med i varsin refräng) som försämrade låten. Ska bli jättekul att höra den igen på bröllopet (dock lite nervös inför att se musikvideon som vi spelade in till den, pinsamt... :p )

Sarus: vilken rolig låt, den ska jag höra med min kille och toastmastrarna om vi ska ha med =)
  • Sarus

Så då var min kille kidnappad. Killarna kom och tog han 6.30 imorse, de ska åka upp till Kalmar (vi bor i hbg) där fler av hans kompisar väntar! Jag hade vaknat tidigare och släppte in dom men min kille låg och sov. Han var typ övertygad om att det skulle ske nästa vecka! Så han såg väldigt chockad ut. Hoppas han får en riktigt rolig dag med sina kompisar!

Ska ni ha samma klänning hela kvällen/natten? Orkar man ha en sån stor klänning så länge? Jag vill ju det eftersom det är endast en kväll jag får använda den. Men sen vill jag kunna dansa loss också. Tror jag har med en klänning i nödfall!

Vi hade förresten problem med att hitta noterna till Din för Evigt med Daniel Persson. Letat typ överallt. Så vi skrev till honom och han skicka de gratis. Det enda han ville var att vi skänkte något till cancerfonden! Så himla fint och snällt av honom! Så det kommer vi självklart göra!

Exakt 14 dagar kvar!!! Wohoo

• Pörcy

Så, då var min möhippa avklarad!

När jag hade varit uppe med barnen en stund på morgonen kom sambon upp och åt frukost. Jag gick in och hjälpte dottern på toaletten och när jag kom ut satt sambon inte längre vid köksbordet men frukosten var kvar.. Började ana oråd.. Jo visst, han kom upp från hallen och sa åt mig att gå ner till väskan som stod där. På väskan stod det MÖHIPPA 18/8 -12. Klädde på mig det som låg i (vilket var ganska snällt) och sen skulle jag välja att fylla vatten i antingen en 0,5-liters eller en 1,5-liters PET-flaska, "valet skulle påverka min dag" stod det på en lapp.. Jag tog 1,5-litersflaskan. Sen sa sambon åt mig att gå ut till bilen och hämta en påse. När jag gick ut såg jag ett huvud som försvann bakom garaget.. Hämtade påsen som innehöll en karta, ett uppdrag och en packlista. Gick in och packade och sen var det bara hoppa upp på cykeln och köra. Vid första anhalten undrade dom vilken flaska som var tom. Det var ju den lilla och den ställde dom på mitt huvud och gjorde en frisyr runt den, jag såg ut som Lilla My... Några småuppdrag och flera kartor senare (flera kompisar anslöt vid varje kartstopp) var vi nere på stan och där fick jag sjunga en sång på torgscenen och sen gick vi vidare till parken för lite lunch. Efter lunchen cyklade vi vidare mot ett ställe vid vattnet där jag fick köra ett litet minitriathlon. Sen åkte vi vidare till en liten ö som ligger i utkanten av stan där vi körde 5-kamp med bl.a. pilbåge, yxkastning, och luftgevärsskytte. Det var jättekul! Efter det var det grillning och bad i badtunna, i Mälaren och lite bastu. Verkligen jätteroligt att få umgås med alla sina bästa vänner en hel dag!! Kl. 21 var vi tvungna att lämna det stället så då åkte vi hem till min tärna och satt och bara umgicks ännu mera! En jättehärlig dag!!!

• Fjärilen

Jag blev också hippad i helgen :)
    Vi skulle ner till skåne, men när jag satt halvnaken och gjorde mig irodning så kom mina söta kompisar in. Blev överaskad.

De hade tema Zorro. Så jag fick samma modell som mitt älsklingslinne, där de hade tryckt på lite text. En zorro hat, en söt mask, en stor röd tygblomma och en värja.

Först satt vi och drack lite champagne och åt jordgubbar och annan god frukt. Under tiden så fick jag se min söta prins på video som var interjuvad och så fick jag gissa vad han hade svarat på frågorna. Jag tyckte att jag hade rätt på de flesta av frågorna. Sedan bar det av till fäktning. Hur skoj som helst faktiskt. Vann nästan :) Dock fick jag en massa blåmärken på mitt ben, för alla träffade precis på samma ställe. Tur att man har lång klänning.

Sedan så hade vi picknick med bubbel och med lite hälsningar ifrån andra kompisar som hade haft förhinder.

Efter detta så bar det av in till centrum där vi gick in på restaurang, där blev jag lite orlig, men det visade sig att de hade en spaavdelning under. Så där stod det upphällt mer bubbel och mer frukt och så hade vi en egen stor bubbelpool. Sedan så satt vi där länge och myste med mer hälsningar, mer frågor och mer drinkar.

Efteråt så bar det hem till min tärna där de hade gjort massa goda tapas rätter och då hade de gjort Jepordy, där jag fick tävla mot de andra med kategorierna, mig själv, min prins, zorro, vår hemstad och toscana (där vi ska gifta oss). Gick lite dåligt först då jag glömde att det skulle vara en fråga. Men den här gången vann jag :)

Jag var supernöjd med min möhippa, den var planerad efter vad jag gillar att göra. :)

Sedan igår så lyckades jag ramla och skrapa upp mina knän. Min fot vek sig under mig och så snubblade jag i en backe med massa grus. Min första tanke var, fasen nu stukade jag foten och kan inte ha på mig mina bröllopsskor. Min sambos tanke var, skit nu slår hon sönder sitt ansikte.....

Foten verker bara lite och mina knän här  supertrasiga, men tur att jag ska ha lång klänning som sagt. Annars hade det inte varit så skojigt just nu :)

Igår gjorde vi äntligen färdiga våra vigselprogram.

Nästa gång jag går ut o går ska jag ha på mig hjälm med visir tror jag ;)

Svar på tråden September 2012