• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Pyttsan

Jag kommer inte att ha tiara eller diadem som glittrar, är dock lite förtjust i frisyrer med band runt, kanske 2varv med ett spetsband och så en blomma. Det blir en lös knut i nacken, inte en knut, men det kommer att se ut så och en blomma som jag själv gjort sitter intill, då ser liksom frisyren lite större ut, eller vad man ska säga. Har jättetjockt hår och senast jag klippte mig sparade de längder framme mot ansiktet, så det räcker att få i en kort hästsvans, ungefär.

Blir nånting sånthär framifrån, jag passar inte alls i att dra håret rakt bakåt, får helt fel form på ansiktet då. Med min mormors dropformade pärlörhängen. Ser fram emot att ha örhängen för första gången i mitt liv! Skrattande

• asasandberg

Hej hörni!
    Det är inte så att det är någon i denna gruppen som bor i Göteborg- och har planerat att åka över till Tyskland för att köpa drickat till festen?
    Vi har fått hjälp med en vända av en kompis som skulle ha fest, men han fick inte med sig vårt rödvin... 
    Vi gifter oss den 18 aug (inte september, sorry!!) men tänkte at det kanske var någon i denna grupp som planerat en resa innan vårt datum. Isf kan man ju dela på kostnader för bro och färja etc.
    I annat fall får vi ta systemet men värt frågan.
    Tacksam för svar!

• Naive

Inte för att påverka någons stress negativt, men tänk, för många utav er är det inte ens EN MÅNAD KVAR!! Här kommer listan igen, så vi kan vänta på de härliga bröllops bilderna och berättelserna: 

Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    Amor in aeternum 1/9 Göteborg
    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås 
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda 
    Cosy: 1/9 Skövde 
    Ungbrud: 1/9 Stockholm 
    Sarus: 1/9 Torsås 
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona 
    Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    Eireann: 1/9 Hudiksvall
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    Fjärilen:8/9 Toscana
    AnnaMaria23 8/9 Ulricehamn
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    Godismonstret: 8/9 Göteborg
    Naive: 14/9 Zürich 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Purpleflower: 15/9 Borås 
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Koloratur: 15/9 Stockholm
    Majemma: 15/9 Linköping
    Zandra 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås 
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall) 
    Lodjuret: 22/9 Stockholm 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    ColosseoMMXVIV 22/9 Stockholm
    DestinyD: 29/9 Stockholm 
    YouandMe: 29/9 Norrköping 
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Frida82: 29/9 Karlstad 
    Anny: 29/9 Jönköping 
    Babydoll 29/9 Stockholm
    lasmulan 29/9 Trosa
    Tosan 29/9 Malmö

• Pyttsan

Jättesöt dukning, Sarus! Tror det blir finare med tårtunderlag om nånting står på dem, än om det bara ligger sådär som det gör på bilden. Sen är jag en person av den konservativa typen, så jag tycker glasen ska stå längre till höger, rödvinsglaset ska vara på mitten, men det är ju kanske jag som är låst vid gammalt. Skäms Festhäftet är jättefint!!  Tror att jag också ska göra ett häfte utan text på pärmen, har klurat på hur jag ska göra dem bra, men så får de blli!

Gillade den första hårknuten jättemycket, tror tyvärr inte att mitt hår är tillräckligt långt, men det kanske går att göra en illusion av nånting liknande. Skrattande

Ja, hoppsan, bara några futtiga veckor kvar för några av er! Jag börjar bli nervös för hur vi ska hinna med alla småsaker, men det som inte blir gjort, blir ogjort.

• Sirifisen
    Sarus skrev 2012-07-30 09:25:10 följande:

Sminket vill jag ha typ så här :) Dock har jag ju inte den fina hyn :/
    Visst är Photoshop otroligt =)
  • Sirifisen

Fick en liten möhippa igår! Två av mina arbetskamrater (vi är bara 2 tjejer) kom och kidnappade mig hemma och drog iväg på roadtrip. Vi fikade uppe på Hallandsåsen med en fantastisk utsikt på 3 mil och sedan körde vi sommarrodel vilket var skitkul! Fick tiara, en tygblomma att ha i håret, en prålig ring och en liten flaska bubbel. Fick också pedikyr i present som jag får lösa in när jag vill innan bröllopet Skrattande Nu återstår den jag själv planerat. Men det var kul att ngn brydde sig och engagerade sig för mig. Blev jätetglad! De skulle egentligen "nappa" på jobb men just ifrå försov vi oss. Och sen kom katten och alldeles vimmelkantig och haltandes så vi tänkte åka till vet med henne och kanske inte alls komma till jobb. Så de fick komma hem och hämta mig. Men det var kul Glad

• Pyttsan

Åh, vad roligt att du blev överraskad!! Det lät ju jättemysigt! Solig

• Naive

Sirifisen: gud vad skoj!! Härligt när man känner att man har folk som bryr sig.  

• lasmulan

Hej blivande brudar. Hur kommer ni att dekorera era bord. Jag skulle gärna använda lite rönnbär men enl en del forum färgar de av sig. Har ngt nhy förlsag vad man kan ha under som inte tar för mkt plats el syns för mkt.

• MrsH

Fick prova min ring igår!! Älskar den:)

Svar på tråden September 2012