• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • hsmamma

Augusti2012: bra ide. Lät gott. Vad går kalaset på för 70 gäster?

• 28juli2012

Vad tror ni om denna kombinationen? passionsfrukts mousse, chocklad mousse och vaniljskräm på vaniljbottnar, och sugerpaste runtomkring? Eller blir det sliskigt?

• Hanna05

Var det någon som ville se när jag prövade klänningen? :) 

• bridetobe2013
    Hanna05 skrev 2012-02-10 11:44:26 följande:
    Var det någon som ville se när jag prövade klänningen? :)
    JA!
    1/6 2012
  • augusti2012

hsmamma: för 5 rätters räknade han runt 100 kr per person. 

• Hanna05

Bortse från de dåliga bilderna och att jag SKA gå ner i vikt innan dagen D ;) 

• bridetobe2013
    Hanna05 skrev 2012-02-10 12:36:56 följande:
    Bortse från de dåliga bilderna och att jag SKA gå ner i vikt innan dagen D ;)

Fiiiin
    1/6 2012
  • zoolin

Jag tycker att du är jättefin och blir lite ledsen när du tycker att du behöver gå ner i vikt.

Men så är det ju, alla är vi olika :) Vacker klänning oavsett.

• Guffi

Hanna05: Du är jättefin!! Jag tycker inte heller att du behöver gå ner något, klänningen sitter ju jättefint på dig! :)

• moonias

Har precis skickat iväg en beställning till Landybridal (kinasida) på en måttsydd klänning och lite annat. Kan tipsa om att de fram till alla hjärtans dag har 20% rabatt på allt på hemsidan!
    Jag beställde klänning med några ändringar (längre släp och möjlighet att fästa upp släpet efter vigseln), underkjol, slöja efter min egen design samt en liten tygpåse i samma tyg som klänningen, alltihopa, med frakt, gick på 3202kr :).

Vi kör på buffé med mat  från City Gross där min tärna jobbar :). Tårta har vi tänkt beställa en liten tårta och sen själva baka och dekorera cupcakes att sätta runt omkring.

Vill dock även ha någon form av förrätt, vet dock inte riktigt vad, någon som har nån idé? Det får inte vara för dyrt, gå att göra själv och inte vara för jobbigt att tillaga ;). Optimalt skulle vara om man även kan laga det eller iallafall förbereda till nästan klart i förväg. 

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)