• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • BlomAnna
    cissiluu skrev 2012-02-17 18:05:04 följande:
    Här i Gävle tar de ut 500 kronor även om vigseln sker i rådhuset.
    Kanske de gör här med föresten...Osäker...

På ta om vigsel så blir jag så stressad över att vi inte bokat vigselförrättare än. Vi visste precis vem vi ville ha och har därför inte funderat så mycket på det men så visar det sig att han inte kan och nu vet vi inte alls vem vi ska välja... PRUTT!!
  • Drullen

Blom Anna: har samma problem, har i många år vetat vem ja vill ska viga oss, men nu visa det sig när ja hörde av mig att hon är mammaledig : ( skittrist.

• Lillis82

Ett litet tips:

Om ni skall beställa blommor till bröllopet, (jag skall exempelvis endast ha röda rosor) kolla med andra brudar i samma område som skall gifta sig samtidigt om ni inte skall sambeställa. Då kan nu få ner priserna till halva priset.

Frågade en blombutik här i Göteborg vad de skulle ta för rosor i augusti och då sade hon först mellan 20-35kr. Då frågade jag om jag beställer mellan 150-250 st går det att få ner priset?!

Då fick jag dem för mellan 10-15kr! Sen sade hon även att hon kunde beställa 10-pack och då blir det ännu billigare..

Jag skall ha rosor som jag skall binda ihop 3 st små och ha i små vaser så behöver ganska många. . .

ett litet tips bara.. Glad 

• Tinzi
    Lillis82 skrev 2012-02-19 17:19:11 följande:
    Ett litet tips:

Om ni skall beställa blommor till bröllopet, (jag skall exempelvis endast ha röda rosor) kolla med andra brudar i samma område som skall gifta sig samtidigt om ni inte skall sambeställa. Då kan nu få ner priserna till halva priset.

Frågade en blombutik här i Göteborg vad de skulle ta för rosor i augusti och då sade hon först mellan 20-35kr. Då frågade jag om jag beställer mellan 150-250 st går det att få ner priset?!

Då fick jag dem för mellan 10-15kr! Sen sade hon även att hon kunde beställa 10-pack och då blir det ännu billigare..

Jag skall ha rosor som jag skall binda ihop 3 st små och ha i små vaser så behöver ganska många. . .

ett litet tips bara.. Glad 
    Smart! Ska också ha rosor 2 och två att ha i vaser nämligen...
  • Hanna05

Vet ni vart man kan hitta vita korgar??

• Lillis82
    Hanna05 skrev 2012-02-20 19:34:40 följande:
    Vet ni vart man kan hitta vita korgar??
    Jysk hade för ett par veckor sedan jätte söta små vita korgar i olika storlekar. Vet inte vad de kostade men har för mig att de inte var så dyra.. 
  • Cosy

Såg i ett reklamblad igår att der rear ut korgar på jysk och även på netto här i skövde. tror ikea har vota korgar med och även lagerhaus. åhlens tror jag har det med.

We did it on DreamHack. Geeky love
  • hjgs
    augusti2012 skrev 2012-01-17 12:04:55 följande:
    ebay är sjukt billigt.
    Budade hem en brudklänning igår för 315 kr inklusive frakt. + att dem syr efter mina egna mått.
    Nu har jag två klänningar för ynka summan 715 kr tillsammans. Men den ena kommer jag sälja.
    så hoppas jag får sålt den lätt :)

jag är också ett riktigt ebay fan har du kvar namnet på säljaren till klänningen alltid kul och kolla runt.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)