• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • EmilyMattias

Hoppar också in i tråden då vi just nu är i full gång med att planera vårt bröllop den 4e augusti!
    Vi kommer gifta oss borgerligt vid Bohus fästning här i Kungälv där vi bor och sedan blir det fest i en bygdegård i Säve.
    Med oss själva och alla inbjudna om alla kommer är vi 54pers och har en budget på ca 40000.

Hittills ser det ut ungefär såhär:

Lokal: 2500
    Mat: ca 15000 (catering 3rätters)
    Tårta: en kompis gör den åt oss så vi betalar ingredienser, gissar på runt 1000kr
    Klänning och tillbehör: Max 4000 om jag köper, 2000 om jag hyr.
    M2B´s kläder: 1800 (hyr full mundering)
    Foto: Gratis via bekant
    DJ: ca 2000kr
    Ring: 4316kr
    Vigsel: har hört att det kostar med borgerlig vigsel nu men vet inte hur mkt ännu.
    Serveringspersonal: 4st som får 500 var = 2000kr
    Favors: 300
    Dekoration: 1000
    Blommor: 2500kr
    Hår/smink/naglar: Sminkar gör jag själv, naglar fixar en kompis gratis (hon jobbar med det) och hår vet jag inte ännu. Men max 1000kr
    Trycksaker: inbjudningskorten görs av en kompis som jobbar med sånt, totalt 600kr. Resten lägger vi budget på 1000kr.
    Alkohol: Köps in i Tyskland, fri bar. Vi kommer fixa så det blir plus minus noll där utan att skriva för mycket:D
    Välkomstsnittar: 1000
    Våra två barns klädsel: 500kr
    Tärna/Bestman: Får välja kläder själva men vi budgeterar 1000 ifall att något speciellt behövs.
    Bröllopsnatt: Svit på hotell med tidig incheckning, champange och choklad på rummet, frukost på rummet och sen utcheckning= 2400kr.

Summa: 39500ca så än känns det helt ok! Men då räknar jag inte med min klänning. Vi har bett våra föräldrar att sponsra oss med en slant till någon post ist för bröllopspresent så vi får nog ihop budgeten på något vis iaf!
    Sen får vi ju se vart det slutar när det är färdigt=)

Har läst igenom hela tråden de senaste dagarna och har redan fått massor med bra tips! Så tack=)

Feedback på vår budget tas gärna emot, ifal vi missat nåt!

• annapanna88

Det enda man kan komma att behöva betala vid borgerlig vigsel är reseersättning till vigselförrättaren!

• drömmer
    Ekna: Åh superfin!! Har också tittat på den och hade den varit liite lite mörkare hade jag slagit till!
  • Ekna
    drömmer skrev 2012-02-16 18:17:14 följande:
    Ekna: Åh superfin!! Har också tittat på den och hade den varit liite lite mörkare hade jag slagit till!

TAckar =) ja jag kunde inte motstå domnär jag såg dom mmen den fanns i blå innan med tänkte först ta de men den var slut så blev denna rosa =)

Sen kommer de passa super bra med min klänning med så jag är nöjd =) Hoppas du hittar något liknade =)

• BlomAnna
    annapanna88 skrev 2012-02-16 17:25:24 följande:

Det enda man kan komma att behöva betala vid borgerlig vigsel är reseersättning till vigselförrättaren!

Här i Göteborg tar de ut en adminsitrativavgift på 500 kr för vigslar som sker utanför rådhuset så att säga.
  • ceciliaochtobias
    BlomAnna skrev 2012-02-16 22:59:06 följande:
    Här i Göteborg tar de ut en adminsitrativavgift på 500 kr för vigslar som sker utanför rådhuset så att säga.
    Här i Gävle tar de ut 500 kronor även om vigseln sker i rådhuset.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)