• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Just Me
    augusti2012 skrev 2011-09-25 20:38:51 följande:

Såhär blev mina hjärtan. Har tänkt ikväll. Och jag kommer köpa mig en guldpenna och skriva gästens namn.  I galej ljusstaken står en liten flagga som jag tänkte ha som med sand ifrån stranden där jag skriver vad som är på menyn på buffen. :) 

Det blev ju riktigt fint!! Vilken färg använde du?
    Det här kanske skulle vara något.... hmm..tål o funderas på

Jag skulle kunna göra dem i mörklila med ant svart eller silver text.

Var köpte du gipset?
  • augusti2012

Just me: Färgen är en väggfärg från biltema. En provburk för 25 kr.

Sen gipset hade jag hemma. Men minns att jag köpte den hos en som sålde färg hemma hos mina föräldrar.
    Är en lite mindre ort så det är en allt i allo affär om jag inte minns helt fel.
    Men det borde du kunna hitta lite varstans.
    Lycka till! :) kramar 

• Kattpoet

Panduro, leksaks butiker och hobby butiker har gips.

• Sara1291
    augusti2012 skrev 2011-09-25 20:38:51 följande:

Såhär blev mina hjärtan. Har tänkt ikväll. Och jag kommer köpa mig en guldpenna och skriva gästens namn.  I galej ljusstaken står en liten flagga som jag tänkte ha som med sand ifrån stranden där jag skriver vad som är på menyn på buffen. :) 

Vad fint det blev ! :) Fick mkt inspiration av denna bild. Ska eventuellt göra liknande :)
  • Sara1291

ANGÅENDE BILLIG LOKAL

Har varit inne på http://www.bygdegardarna.se/ och kikat på de gårdar inom stockholm som verkar passande för oss. Har mailat tre ställen o hoppas på positiva svar :)

Känns som att man kan ta mkt fina bilder om man är i naturen och gärna vid vatten :)

Hur har det gått för er andra med lokal, har ni lagt ner mkt pengar på det?

• Hanna05

Vi hyr en lokal som är vid vattnet och nybyggd. Vita möbler inne och riktigt vackert!
    De ska ha 2000 kr, plus att dom då även gör varmrätten. 195/pers inkl. kaffe

• Sara1291
    Hanna05 skrev 2011-09-26 19:59:10 följande:
    Vi hyr en lokal som är vid vattnet och nybyggd. Vita möbler inne och riktigt vackert!
    De ska ha 2000 kr, plus att dom då även gör varmrätten. 195/pers inkl. kaffe
    vart vart vart ?? :D
  • Jessikad

Tack, jag är mycket nöjd med mina ljusstakar!

• Just Me
    Sara1291 skrev 2011-09-26 18:10:16 följande:

ANGÅENDE BILLIG LOKAL

Har varit inne på www.bygdegardarna.se/ och kikat på de gårdar inom stockholm som verkar passande för oss. Har mailat tre ställen o hoppas på positiva svar :)

Känns som att man kan ta mkt fina bilder om man är i naturen och gärna vid vatten :)

Hur har det gått för er andra med lokal, har ni lagt ner mkt pengar på det?

Lokalen har vi faktiskt satsat på. Vi funderade först på att hyra bygdegården här i våran by för 300:- men den är för liten. Hade vi fått plats där inne m alla gästerna hade vi tagitden. Istället blev det festvåningen på Folkets Hus i stan för 3000..... Men då är lokalen perfekt, ingår porslin, glas, bestick. Bra kök, stora ytor. Svarta stilerena stolar. Allmänt bara toppen Och en jätte bra kontaktperson som jobbar där som orkar svara på alla mina frågor
  • knyttan
    Sara1291 skrev 2011-09-26 18:10:16 följande:
    ANGÅENDE BILLIG LOKAL Har varit inne på www.bygdegardarna.se/ och kikat på de gårdar inom stockholm som verkar passande för oss. Har mailat tre ställen o hoppas på positiva svar :) Känns som att man kan ta mkt fina bilder om man är i naturen och gärna vid vatten :) Hur har det gått för er andra med lokal, har ni lagt ner mkt pengar på det?

Vi har precis fixat vår lokal, vi får den i 4 dagar HELT GRATIS :) Det är via en bekant som kan fixa detta via sitt jobb, och vi är supernöjda!!! Till er som letar efter billiga lokaler så vill jag bara tipsa om att försöka hitta en skola att vara på, speciellt om ni ska gifta er på sommaren (= massa tomma lokaler som man kan få låna utan att störa ngn). Den skolan som vi ska vara på är ett privat gymnasium, nästan helt nybyggd, superfräscha lokaler, en innergård med träd och en stor damm, pentry och bar. Nackdelen är endast att entren är riktigt ful o tråkig, och att det står elevskåp lite här o där, men det hoppas jag vi kan fixa med lite dekorationer...
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)