• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Chicita
    Sparkle skrev 2013-08-17 18:15:06 följande:
    Det är inte tillåtet att plocka med sig sten från naturen enligt brottsbalken 12§2. Fråga markägaren om det är ok så kanske du får tillåtelse ändå. Vill inte verka gnällig men det vore trist om inte de vackra stenarna får vara kvar på Gotland (och även på andra platser). Det är ju mycket de som gör naturen här så vacker och speciell.
    Det finns ju fina stenar att köpa på exempelvis Panduro också. Så att plocka sten i naturen är inte alltid det lämpligaste ändå. Stenarna man köper är ju oftast rätt lika i färg, storlek och stil också och mycket slätare och lämpligare att skriva på Glad
  • kj79

Har pysslat med detta under några dagar. Mumin-klubbor som ska ges till gästerna. Kanske kommer vi ha detta som dekoration, alltså en klubba på varje plats, vi får se hur det ser ut när det närmar sig... :)
  • MissFannie

Lite pyssel som jag sysslat med några dagar! :)
    Bordsplaceringskort/hållare:

Presentbox:

Servettbrytning av linneservetter (syns kanske inte så tydligt men det blir som en ros):

• Nivi och Jesper

Såhär valde vi att ha det på borden. Flaskorna som är inlindade med snöre, som jag fick ett tips om här. Ros-servetterna vek vi 2 dagar innan bröllopet tillsammans med bröllopsföljet. Lådorna som min man fixade via sitt jobb, som vi sedan fick vika ihop. Vi blev supernöjda! :)

• Lilo84

Här är lite av vårat pyssel!

"Mason jars"-inspirerade glasburkar som användes till fördrinken och vattenglas.
    En liten chokladkaka till varje gäst som "favor".
     Bordsplacering skriven på tårtpapper.
    Vigselprogrammet och servetterna med en liten tack-text till våra gäster.

Vi hade också gjort mängder av silkespappers pom-poms, vimplar, plankskyltar m.m. 4 personbilar, en skåpbil och ett släp med tak helt sprängfyllda grejer körde vi ut dagen innan bröllopet, helt sjukt! Skrattande
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)