GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Undrar vad uttrycket vänsta kommer ifrån? När man är otrogen alltså. Kan det ha något med hur man har sin nyblivna fru till höger när man går ut från kyrkan. Den icke-tillåtna finns allstå till vänster... Inget men pysselämnet att göra... men än då=)
Man man byter ju sida i kyrkan.
Eller snarara INTE byter sida...av gången
Man går in på vänstersidan av både gången och m2b, sedan vänder man sig bara om och då blir det ju på sin mans högersida och högersidan av gången när man går ut.
Bruden går både in och ut på sin släkts sida.
Lisa: tack för den, mycket smart och intressant!! :)
Jag blev helt förvirrad! Eftersom två personer påpekade att jag hade fel och korrigerade mig genom att saga samma sak som jag sagt så blev jag helt förvirrad och undrar om jag skriver någrot annat än det jag menar. Men då är vi överens alltså! =)
Glimten i ögat tjejer okej?
Men nu får ni ge er!! :)
Varenda gång jag går in här på BT och ser denna tråd fetmarkerad blir jag så ivirg att se nytt pyssel!!!
Så kom igen nu ALLA o hjälp mig på vägen tack
<3
Jag kan dela med mig av våra gamla Save The Dates. Har tyvärr inga bättre bilder än de här just nu, men vår tanke bakom dem var "enkelt, rustikt, boho, natur". Vi (jag) övergav idén efter ett tag då det tog alldeles för lång tid att göra korten i kombination med litet barn och studier, men hade vi haft tillgång till skrivare så hade vi nog fortfarande kört på dessa! Nu handstämplade jag alla kort, bokstav för bokstav, och det blev lite too much.
Jag använde mig i alla fall av:
- Lite grövre kort i naturfärg (finns på Bokia, Akademibokhandeln & i pappersaffärer i en uppsjö av färger).
- Mindre "tags" i samma naturfärg (finns på samma ställen).
- Clearstamps Alfabet + akrylblock.
- Naturfärgad bast.
- Tealfärgade fjädrar (från Panduro).
- Brunsvarta minifjädrar (från Panduro).
- Tealfärgade kuvert (från samma ställe som korten & tagsen).
Idén var att hela Save The Date-kortet handstämplat skulle framlägga meddelandet:
"SAVE THE DATE
for the wedding of
Pete & Em
July 14 2012
City, Sweden"
Därefter skulle jag binda basten några varv runt kortet, peta ner fjädrarna i "rosetten" och knyta fast en tag på varje med adressen till vår bröllopshemsida. Nu valde vi istället att fixa ihop en digital version som skickas ut på CD, men som sagt - hade det inte tagit upp för mycket av min tid och jag hade fått tag på en skrivare istället så hade vi nog kört på dessa ändå :)