• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • Linda L

Här är klänningen!! <3
    Jag är helt kär i den. Ska dock inte ha den gråa detaljen i sidan.
  • Daludd

Äntligen klar med allt vikande av infoblad, klistrande av kuvert, uppletande av adresser och namnskrivande på inbjudningskorten.

39 kuvert och 80 personer landar det på. Nu vill jag inte bjuda en jävel till, haha!
    Så var det porto då. Aldrig tänkt på det som en utgift ens. Känns lagom kul att lägga 400 spänn på frimärken! ;) 

• Pyttsan

Heja Daludd!! Skrattande vi har budgeterat för porto..men leta adresser, DET hade jag glömt! Vilket pussel innan allt kommer att vara klart! Satt precis och skulle beställa kartong till inbjudningskorten, just när jag skulle trycka iväg beställningen insåg jag att jag vill ju ha samma kartong till sångblad och programblad! Shit! Jag som just räknat ut exakt hur mycket jag behövde...nåja, tur jag kom på det innan jag beställde. Sen insåg jag att jag har typ en hel samling gamla tapeter som alla går i våra färger. Så nu slutade det med att jag inte beställde nånting alls, utan ska börja skära tapeter imorgon! Puh! Känner att det är långt kvar innan allt är gjort. Tur att jag gillar pyssel och det finns tid kvar! Oskyldig

Linda L: Vacker! Jag köpte nästan en klänning av samma designer! Glad

• soahl

Daludd, men 400 spänn är knappt en fis i rymden! Så värt det. =)

Jag vill inte ens tänka på vad vårt porto kommer gå på! Vi har små lådor vi ska skicka + att hälften ska skickas till Tyskland. Men som sagt, det är det värt!

Idag pratade jag igen med vår vigselförättare. Tyvärr hade han ögoninflammation nu så vi kunde inte boka in en träff, men snaart! Är så ivrig att träffa honom igen och planera..

Har ni tänk på låtar till ceremonin? Ska alla gifta sig kyrkligt eller borgligt? 

• Pyttsan

Vi har kyrklig vigsel och förhoppningsvis kommer en kompis att sjunga "utan dina andetag" av Kent, sambons favoritband. Han har grym sångröst, så för mig får han sjunga vad som helst!Drömmer

Eftersom jag är trumpetare kommer vi antagligen att gå in eller ut till Trumpet voluntary på trumpet+orgel. Har spelat den själv så jag hoppas att någon elev vill göra oss den tjänsten. 

Psalmer eller ev flere musikstycken har vi inte tänkt på än. Vi har inte träffat vår präst och församlingen vet inte heller vem som kommer att vara kantor i höst, så vi avvaktar lite.

Efter mitt skryt om att jag minsann budgeterat för porto insåg jag att jag inte budgeterat för porto av tackkorten! Så går det när man är mallig!Tyst

• Linda L

Tack pyttsan! då kanske du vet vad det är för designer, har köpt på tradera! Vi ska också ha kyrklig vigsel, men inte riktigt bokat datum än för vi har inte kommit fram till om vi blir 60 eller över 100pers.. tur att man får tips och råd av alla brudat här

• Pyttsan
    Linda L skrev 2012-04-09 22:10:05 följande:
    Tack pyttsan! då kanske du vet vad det är för designer, har köpt på tradera! Vi ska också ha kyrklig vigsel, men inte riktigt bokat datum än för vi har inte kommit fram till om vi blir 60 eller över 100pers.. tur att man får tips och råd av alla brudat här
    Ja, det är en Mori Lee by Madeline Gardner, här:

www.morilee.com/bridals/bridal/1657 
  • Linda L

Tack! hoppas den blir som på bilden bara...

• Linda L

Vad valde du istället då?? nyfiken på alla klänningar

Svar på tråden Oktober 2012