Linda L skrev 2012-04-14 20:26:32 följande:
överger denna tråd då bröllopet e förskjutet till vintern/nästa vår. lycka till med all planering!
Åh, lycka till då får man säga! :)
Vi har nu fått ut inbjudningarna! De kom fram till de flesta igår, antar de som skulle utomlands dröjer några dagar :) Flera från sambons sida har ringt och sagt att de var så fina och perfekt infoblad och så vidare. Några verkar lite sådär glada över klädkod kavaj, andra är superglada över det och några tyckte det var läskigt med min copy-paste:ade beskrivning av vad det innebär enligt Ribbing (som jag också skämtsamt skrev att det var!) och blev stressade, andra tyckte det var bra för då behövde man inte googla det själv och undra över källan osv.
Haft två lite jobbigare "frågor", den ena min blivandes far som fick för sig att han skulle få en +1 ??? I form av en kvinna han har en AFFÄR med, alltså hon är gift med en annan men ska typ kanske eventuellt separera någon gång snart.... det blev konflikt och vi sa nej. Vi har inte ens träffat henne. Hela släkten kommer vara intresserade av henne, då de inte heller har träffat henne och alla vet att hon är otrogen mot sin man. Hon har små barn. Alltså hela grejen är bara osmaklig. Inte vill man ha det på bröllopsdagen.
Andra är att min syster som varit singel i typ 12 år har träffat någon. Sedan nyår. De blev väl typ "ihop" en månad senare och vi har aldrig träffat honom. Jag har BETT om att få träffa honom varpå syrran sagt nej. När vi snackade nu om bordsplacering sa hon typ "var ska jag sitta då? Med NN eller?"... hans namn var inte med på inbjudan. Han är inte bjuden, de har varit ihop i typ två månader och vi har aldrig träffat honom. MEN jag förstår att i oktober så kan de ju ha varit ihop i snart ett år (eller iaf snart ha gått ett år sedan de träffades). Han satt bredvid henne när hon sa detta i telefon. Hon sa att han undrade varför inte han var bjuden.
Alltså jag förstår mig inte på folk. Blir man inte bjuden så gnäller man väl inte till sig en inbjudan? Jag sa typ att det inte var meningen att göra honom ledsen, men vi har faktiskt inte ens träffat honom. De är inte "ett etablerat par" enligt konstens alla regler. MEN jag fattar att de efter 10 månader ihop vill gå ihop och att min syster framför allt vill ha med sig honom, då hon har lite social fobi och också vill "visa upp" att hon är lite mer "lyckad" nu för tiden typ. Syrran sa att hon förklarat för honom att det var ju det att vi aldrig setts. Jag sa inget om den korta tid de varit tillsammans... eller om att vi har 80 gäster nu och verkligen inte vill ha fler. Jag har inte bjudit min systerdotters fästman. Hon är 19 år och de är förlovade, jag har aldrig träffat honom. Men jag bryr mig faktiskt inte, jag har ALDRIG TRÄFFAT HONOM (har inte träffat henne mer än ett par gånger på 5 år heller typ)... och hon är 19 år... Jag hoppas att det håller liksom men tycker inte det är kul att punga ut 700 spänn till på honom, faktiskt. Det är inte snålhet så, vi bjuder ju hur många osm helst, men någonstans börjar gränsen gå nu vid 80 personer.
Jag sa nåt i stil med att vi kan väl se om ni är ihop om 6 månader så går det säkert att ordna till syrran. Jag vill att hon är glad och nöjd. Jag gillar bara inte att hon tog upp det när han satt bredvid och att hon inte frågar utan försöker bestämma att han är bjuden själv. Det är inte snyggt liksom. BLÄ.