Du behöver inte bestämma dig! Välj en duktig florist och sen säger du bara stil och färger och ger fria händer. Då får du antagligen en billigare bukett, för de kan ta vad de har inne och vad som är bra just då. Plus att de flesta tycker det är jätteroligt att få vara kreativa och överträffar dina förväntningar. Jag och svärfar odlar dahlior, ringblommor och lite annat. Finns det nåt kvar så tar vi med blommor till floristen och sen får hon använda "köpesgrönt" och eventuellt lite andra blommor. Det var inga problem att göra så, men hon sade att hon vill gärna ta eget grönt, för grönt utifrån håller så dåligt.
Vi har varit ute i trädgården hela helgen, men vi borde göra inbjudningar. De är klara, bara att printa ut och fästa texterna. Bara det att vår printer drar pappren snett, så när man ska skära till dem ser allt ännu snedare ut, vilket innebär att vi borde åka nånstans och få dem utskriva=projekt. Vi har tänkt ha dem klara inom maj och det börjar kännas bråttom.
Vilka saker vi lämnat bort? Hmm, min kompis gör tårtan, våra vänner vars barn ska vara brudnäbbar kommer att fixa ris och jag tror att våra syskon med familjer ska få dela ut programblad till kyrkan. Här brukar brudparets föräldrar och närmaste gå in allra sist, så de får ta hand om att dela ut dem. Vi har inte frågat någon om det ännu, men det löser sig. :)
Tror att min blivande får fixa brudbuketten och hämta den. Min svärmor gör en caketopper och min kompis+cateringfirman ser till att tårtan och all mat som ska vara där på förhand kommer dit och blir upplagt.
Vi får vara i lokalen hela veckan och helgen innan är det stor skördefest, så en hel del av dekorationerna får helt enkelt vara kvar. Så vi och våra familjen kommer att dekorera tillsammans, hänga upp ljusslingor och sånt. Vi får stolarna på onsdagen så då bär vi bord och stolar och ser att allt funkar, bygger baren, funderar ut var bandet ska stå mm. Tillverkning av skyltar kommer jag att be en annan kompis göra tillsammans med mig.
Vi dukar dagen innan. Det kommer att vara mycket jobb eftersom vi har en så enkel lokal(en lada) men vi har många som hjälper och det mesta är förberett. Bådas bröder har skåpbilar och min bror fixar porslin, stolar, ljus, is, kylar mm. På själva dagen ska vi bara hämta blommorna och till frissan båda två och sen klä ocss och fotas. Och äta hotellfrukost, himmel vad jag längtar efter den frukosten, hoppas jag inte är nervös! :D
Vi har 2 näbbar, och 2 toastmastrar. Jag har aldrig varit på ett bröllop med värdpar, jag undrar om det är svenskt kanske? Vad gör värdparet?
Jag har sett ut skor och näbbklänningar, men borde ta tag i att beställa dem. Och så fixa klart inbjudningarna, det är veckans uppgift. Nästa helg ska jag på möhippa så det är en hel del att fixa inför det också. Typiskt att vi är bjudna på 4andra bröllop just i år och så fyller min mamma 60 och en god kompis 30 och de ska ha stora fester de med. Puh!
Hahaha, stackars mig, som har så mycket roligt att göra! ;) Kan inte klaga. :)