• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig
    Pyttsan skrev 2012-06-20 16:19:40 följande:
    Vad vill du ha för dem? Glad
    Har skickat ett PM till dig.

Gillade du dom?
  • Pyttsan

Välkommen Meyita! Intressant med bröllopskoordinator, jag känner ingen sån. :) Vilka tjänster köper ni och hur mycket gör ni själva?

Ja, 4månader, det är ju verkligen SNART! 

• Meyita

Pyttsan och Tokig; tack! :) 

Halva tiden känner jag att jag har saker och ting under kontroll - andra halvan är jag all over the place för att citera prins Daniel haha! :)

Vi ska ju ha bröllopet på FågelboHus och där köper man olika paket som man antingen köper färdiga eller så sätter man ihop något som passar en. Vi kommer att sätta ihop en liten variant - vi har valt att låta de ordna med allt - maten, dricka, blomarrangemang och tårta. De ordnar då också med dukning - städning - peronal osv.

I priset ingår då lokalhyran och eftersom vi är ca. 100 personer har vi hela Fågelbro för oss själva! Lyx! :)

Vi kommer även att övernatta där och informera våra gäster möjligheten att göra det också - detta betalar de själva för då. :)

På mötet med koordinatorn (som är från Fågelbro) kommer vi att gå igenom  hur vi vill lägga upp dagen - sen sköter de allt - vilket är så skönt! 

Jag är tyvärr inte så pysslig och påhittig hehe.. och därför är det skönt att låta någon annan sköta det. Har surfat mycket här på Bröllopstorget och det finns ju huuur många tjejer som helst (och säkert killar också) som pysslar och har sig och allt blir så fint! Blir så avis på de! 

Hur ser det ut för er? Klänningen kirrad? Inbjudningar skickade? 

Spännande!

• Tokig
    Meyita skrev 2012-06-20 22:14:57 följande:
    Pyttsan och Tokig; tack! :) 

Halva tiden känner jag att jag har saker och ting under kontroll - andra halvan är jag all over the place för att citera prins Daniel haha! :)

Hur ser det ut för er? Klänningen kirrad? Inbjudningar skickade? 
    Hahaha... jag tror att det känns så för många.

Vi kommer ha vigsel och fest på ett Wärdshus nere vid en sjö så de fixar allt. Vi ska dit och smaka av lite mat nu i sommar så att vi kan bestämma meny men annars behöver vi ju inte tänka på dukning, servering eller nåt sånt. Det tycker jag känns jätteskönt.

Jag gillar dock att pyssla så jag letar febrilt efter små saker som kan göra allt lite mer personligt. Har tänkt vika vindsnurror och sätta längs gången fram till vigselplatsen. Sen ska vi göra servettringar och bordsplaceringskort. Och så klart bordsplacering när alla har OSAt sen. Har lite ideér kring någon enkel bordsdekoration också men vi får se.

Funderar också på att ha lite "godisskålar"/glasburkar vid kaffebordet. Typ: Brudens Favorit, Brudgummens favorit, Svärfars favorit etc. Mest som en kul detalj men också för att det kan vara gott med lite sött framåt småtimmarna.

Alla inbjudningskort är skickade och de kom fram igår så folk har redan börjat boka boende och så.

Vi skickade ut lite speciella kort och har sen all info på vår hemsida. Vi skickade ut en save-the-datefilm i påskas så våra gäster visste datumet men alltså inte var, hur och så.

Klänningarna är på väg. Kommer ha två, en under vigsel och middag och en på festen. Länkar till både film/hemsida och klänningar finns här i tråden om du är nyfiken. OM du väljer "visa endast" så får du alla mina inlägg.

Det är små pysslet som ställer till det för mig, skor och sminkning... kan inte bestämma mig...
  • lillama

Alla ´ni brudar, har ni ingen blogg som man kan följa?
    Vore kul att kunna följa dom som gifter sig i samma månad : )

• Meyita
    Tokig skrev 2012-06-21 08:24:05 följande:
    Hahaha... jag tror att det känns så för många.

Vi kommer ha vigsel och fest på ett Wärdshus nere vid en sjö så de fixar allt. Vi ska dit och smaka av lite mat nu i sommar så att vi kan bestämma meny men annars behöver vi ju inte tänka på dukning, servering eller nåt sånt. Det tycker jag känns jätteskönt.

Jag gillar dock att pyssla så jag letar febrilt efter små saker som kan göra allt lite mer personligt. Har tänkt vika vindsnurror och sätta längs gången fram till vigselplatsen. Sen ska vi göra servettringar och bordsplaceringskort. Och så klart bordsplacering när alla har OSAt sen. Har lite ideér kring någon enkel bordsdekoration också men vi får se.

Det är små pysslet som ställer till det för mig, skor och sminkning... kan inte bestämma mig...
    Åh vad skönt att man inte är ensam då.. :) nä men det e klart att alla blir lite stirriga kring planering av bröllop. Det är ju som du säger, man vill gärna hitta och komma på de här små detaljerna som gör det mer personligt. :) 

Gillade verkligen din ide om de små godiskålarna..!

Vi har också gjort en hemsidan med all info - våra inbjudningar är väldigt enkla och infon är sparsam där - tycker det blir snyggast så.

Nästa vecka ska jag prova min klänning igen och då kommer jag nog att köpa den också - den är så fin! :) Ville egentligen ha en klänning med långa ärmar i spets - men det är tyvärr väldigt svårt att hitta det i butikerna. Väldigt konstigt tycker jag - så nu har jag beställt en helt underbar bolero - men det kommer inte förrän i september. Jag håller alla tummar och tår för att den och kläningen ska se fina ut tillsammans.

Jag kollade lite på din inlägg men jag hittade inga bilder på dina klänningar.. :( 

• Tokig
    Meyita skrev 2012-06-22 13:21:47 följande:
    Jag kollade lite på din inlägg men jag hittade inga bilder på dina klänningar.. :(

Jag har lagt upp bilder här www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530-1965.html (men brudklänningen ska inte ha paljetter, dessa är borttagna)

Klänningarna har passerat tullen i Sverige så förhoppningsvis är de hos mig på måndag :)

• Tokig

Mina klänningar är här. De ligger på Posten och väntar på att jag ska sluta jobba så att jag kan hämta dom.

Åhhhh vad nervös jag är Tänk om de är skitfula. Tänk om jag måste börja leta nya... Ikväll har jag facit.

• caruba

Funderar också på att ha lite "godisskålar"/glasburkar vid kaffebordet. Typ: Brudens Favorit, Brudgummens favorit, Svärfars favorit etc. Mest som en kul detalj men också för att det kan vara gott med lite sött framåt småtimmarna.
    Vilken kul idé..
  • Tokig
    caruba skrev 2012-06-25 11:04:23 följande:
    Vilken kul idé..
    Ja, jag måste erkänna att det är 100 % stulen. Men jag minns inte vart ifrån. Såg nån bild någon gång från ett bröllop, måste ha varit amerikanskt eller nånting där de hade det. Såg så fint ut med de små lapparna "Brides favourite" "Mother in laws favourite" och så vidare. Tänkte att det kan vara ett sätt att få in lite socker framåt småtimmarna samtidigt som det blir lite personligt.

Håller på att leta glasburkar nu för fullt. De ska ju vara fina men ändå lagom stora. Vi blir ju lite drygt 100 gäster så det får inte vara för små skålar. Och brudnäbbens (och brudens, min alltså) favorit är chokladbollar så det måste vara en STOR burk :)
Svar på tråden Oktober 2012