• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • Stike

Halloj ja behöver hjälp/tips!! Vi kommer ju ha ett jätte litet bröllop så vi ska va 13 personer som går och äter på restaurang efter vigseln. Vi har tänkt att vi ska betala för tre rätters. Nu undrar ja om ni kan tipsa om några restauranger där man kan få 3 rätters för runt 500 lappen? Helst skulle man vilja gå till någon restaurang som har ett mindre rum när man är större sällskap eller så. Hoppas ni har tips!!

• Tokig
    Pyttsan skrev 2012-06-15 13:23:30 följande:
    Oj, vad spetsklänningen var vacker! Otroligt fint släp! 

Tycker den gula färgen ser jättefin ut, på skärmen i varje fall! Glad  

Jag har letat låga skor, men inser att jag måste ta upp klänningen om jag inte har klack, så nu får jag tänka om lite. Kanske blir de där "dansskorna" med T-slejf som du letade fram i nån annan tråd!  
    Dom har jag ju beställt. Kommer vilken dag som helst. Så jag kan ge dig en ordentlig recenssion av de när jag har de live.
  • Tokig
    Stike skrev 2012-06-15 13:32:05 följande:
    Halloj ja behöver hjälp/tips!! Vi kommer ju ha ett jätte litet bröllop så vi ska va 13 personer som går och äter på restaurang efter vigseln. Vi har tänkt att vi ska betala för tre rätters. Nu undrar ja om ni kan tipsa om några restauranger där man kan få 3 rätters för runt 500 lappen? Helst skulle man vilja gå till någon restaurang som har ett mindre rum när man är större sällskap eller så. Hoppas ni har tips!!
    Hej,. grattis till bröllopet.

Var i landet vill ni äta er trerätters?
  • Stike

Oj ja tänkte mig inte ens för när jag skrev inlägget. Det ska vara i linköping och det kanske inte ens finns någon från linköping här :p

• Tokig

Nu är alla inbjudningskort skickade... eller ja, förutom tre. En har vi inte adressen till (utomlands) och två är vi fortfarande osäkra på om det finns en respektive eller inte. Så vi avvaktar så att det blir rätt från början. Men som sagt... de är skickade. Hoppas hoppas att de kommer fram imorgon. Vi har bara fått en kommentar på vår hemsida (samma som vi publicerade filmen på) sen vi skickade första vändan med inbjudningskort. Känns lite tråkigt. Man vill ju ha feed-back.

Förstår ju att alla inte är lika laddade som vi är... men nån liten kommentar kring korten eller hemsidan hade ju varit roligt.

Annars sitter jag och väntar, och väntar, och väntar på klänningarna. De är skickade så jag följer paketet med hjälp av trackingnummer dagarna i ända. Ska bli så skönt att se statusen på klänningarna, går de att använda, behöver de justeras eller måste jag leta efter nåt nytt...

• Pyttsan

Vi har skickat nästan alla kort, några som ska delas ut personligen har jag kvar. Spännande! Sitter och försöker få till hemsida. Jag är verkligen värdelös och fästmannen är på arbetsresa, men vi måste ju ha lite info där när inbjudningarna landar imorgon eller i övermorgon! gah!

Fast mest spännande. Solig Vi har precis flyttat hem igen, efter några år utomlands och jag ser mest fram emot att våra utländska vänner ska svara, för de har ingen aning om bröllopet och jag vill så gärna att de ska kunna komma! 

Försöker hitta de perfekta skorna och velar mellan att köpa ett par riktigt bekväma klassiska pumps och sedan ev använda skoklips i knallgult, typ såhär:

cache0.bigcartel.com/product_images/38710371/yellow_shoe_4.jpg 

Eller att hitta de perfekta skorna i gult eller orange. Behöver 3-5cm klack, en stadig klack, då vi har festen i en ladugård med grusgångar runtom och brudskålen på gräsmattan. 

Budget: helst inte mer än 1000sek. 

• Meyita

Hej! 

Vad kul att jag hittade den här tråden!

Vi gifter oss den 20:e oktober i Värmdö Kyrka och har festen på FågelbroHus på Värmdö.

Vi har bokat in planeringsmöte med vår bröllopskoordinator nästa vecka och allt börjar kännas så verkligt nu! Och stressigt! tänk att det bara är 4 månader kvar!

Klänningen är 95% klar och fotografen är bokad - inbjudningarna kommer att gå iväg i slutet på den här veckan!

Ahhh! :)

• Tokig
    Meyita skrev 2012-06-19 23:13:49 följande:
    Hej! 

Vad kul att jag hittade den här tråden!

Vi gifter oss den 20:e oktober i Värmdö Kyrka och har festen på FågelbroHus på Värmdö.

Vi har bokat in planeringsmöte med vår bröllopskoordinator nästa vecka och allt börjar kännas så verkligt nu! Och stressigt! tänk att det bara är 4 månader kvar!

Klänningen är 95% klar och fotografen är bokad - inbjudningarna kommer att gå iväg i slutet på den här veckan!

Ahhh! :)

Välkommen! Och grattis till bröllopet. Det låter ju som att du minst sagt har läget under kontroll.
    Spännande med inbjudningarna, blir verkligen mer på riktigt när andra börjar ge respons.
  • Tokig

Pyttsan skrev 2012-06-19 21:45:16 följande:

Försöker hitta de perfekta skorna och velar mellan att köpa ett par riktigt bekväma klassiska pumps och sedan ev använda skoklips i knallgult, typ såhär:

cache0.bigcartel.com/product_images/38710371/... 

Eller att hitta de perfekta skorna i gult eller orange. Behöver 3-5cm klack, en stadig klack, då vi har festen i en ladugård med grusgångar runtom och brudskålen på gräsmattan. 

Budget: helst inte mer än 1000sek. 
    Jag har fått hem skorna från Etsy nu. De är varmare i färgen än vad de blev på bilden, och remen var lite lång för mig så det är därför det ser lite snett ut, jag har nämligen tryckt ner remen i skon! Jag tyckte de var väldigt fina, och sköna!!! Men min sambo gillar verkligen inte de alls... så de lär gå till försäljning tyvärr. Foten i munnen

Såg väldigt fint ut med den gula rosen... kan ju vara en idé om man inte hittar de perfekta...
Svar på tråden Oktober 2012