• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • tinaalpfält

Nej, vad kul! Världen är liten ibland =)

• caruba
    tinaalpfält skrev 2012-07-25 08:54:23 följande:
    Tycker det låter riktigt mysigt med örter i...koordinera med bröllopsmiddagens kryddor kanske?

Jag och min sambo har inte så mycket till släkt så med massor av vänner blir vi max 55 pers, men det känns ganska skönt. Då hinner man förhoppningsvis prata iaf lite med alla. Vigseln kommer att vara borgerlig och UTOMHUS :S Är det någon av er andra som kommer vara utomhus med?? Jag är lite nojig över vädret. Även om det finns partytält i släkten att låna så är det ju ändå bara så att det kommer att täcka brudpar, brudfölje och VF. Resten av gästerna kommer få ta med paraply om vädergudarna är emot oss. Hur har ni andra gjort? Vår vigsel kommer nog bara ta 15-20 min.

Min klänning är en axelbandslös Lilly som jag kärade ner mig i redan i feb =D Pga av detta har jag laddat med tubtopp idag när vädret faktiskt liknar sommarväder.
    Vi ska också vara utomhus, vid havet.. Snacka om att utmana gudarna.. Men det skulle det bli riktigt hemskt väder fick vi vara i lokalen var vi ska ha festen.. Vi får hålla tummarna för att hela oktober blir jättefin. =0)
  • caruba

Så är ringarna beställda
    Vi valde
    www.hallbergsguld.se/images/articles/1900026/1900026-small.jpg

Och

www.hallbergsguld.se/images/articles/1900331/1900331-thumb.jpg

Vi kände båda två att titan var något för oss,
    själv så sliter jag mycket på smycken och vill slippa att ta av och på den hela tiden..

Men så rolig man är, jag skulle absolut inte ha diamanter i min ring, ändå blev den en liten diamant,
    inte skulle jag ha en "prinsessbrudklänning" visst blev det, det. Dock inte vit. ;0)

• Pyttsan

Jag var helt inne på titanringar när vi förlovade oss, men sambon gillade inte det när han fick prova i butiken, så det blev vitt guld i varje fall. Min vigselring liknar din, fast den är i vitguld och ännu smalare. Glad 

Jag skulle ABSOLUT INTE ha släp på min klänning, men jojjomen, visst har den släp! Oskyldig Fast jag har inte provat någon annan än min klänning, så jag hade kanske fallit för nåt fluffigt om jag gått till en affär.

Vi har tagit ut hindersprövning och bokat tid för vigselsamtal, samt formulerat äktenskapsförord. Känns jättebra! 

• caruba
    Pyttsan skrev 2012-07-27 22:33:28 följande:
    Vi har tagit ut hindersprövning och bokat tid för vigselsamtal, samt formulerat äktenskapsförord. Känns jättebra! 
    Det går framåt. =0)
  • tinaalpfält

Jag har en fråga till er andra som kommer ha vigsel utomhus. Hur gör ni med musik? En kompis till mig kommer spela cello under vigseln men både som inträde och utträde (eller vad man nu ska kalla det när vi hela tiden är ute) kommer vi ha musik via en dator. Vi vet att det går att få stöm fram till bryggan vi ska vara vid men sen då. Bör man ha separat ljudsystem eller räcker det med hyfsade "vanliga" högtalare? Hjälp?!

• caruba
    tinaalpfält skrev 2012-07-28 17:27:21 följande:
    Jag har en fråga till er andra som kommer ha vigsel utomhus. Hur gör ni med musik? En kompis till mig kommer spela cello under vigseln men både som inträde och utträde (eller vad man nu ska kalla det när vi hela tiden är ute) kommer vi ha musik via en dator. Vi vet att det går att få stöm fram till bryggan vi ska vara vid men sen då. Bör man ha separat ljudsystem eller räcker det med hyfsade "vanliga" högtalare? Hjälp?!
    Gör det enkelt och låter det vara utan musik...
  • Pyttsan

Det beror lite på hur många personer ni blir och hur långt det är mellan er och publiken. Och så vädret såklart, men jag tror att man kan klara sig med vanliga högtalare, dock inte en vanlig laptop, typ. 

• tinaalpfält

Pyttsan: om man räknar med att hela brudföljet står upp "där framme" borde publiken bestå av ca 45 personer som kommer att sitta max ett par meter ifrån oss och hyfsat koncentrerat i en halvmåneform. 

• Pyttsan

Då tror jag absolut att vanliga högtalare räcker. Glad

Svar på tråden Oktober 2012