Saknad passion och romantik
Flyttade ihop med min sambo för 1,5 år sedan och haft ett hus sedan ett år. Är förlovade och älskar varandra. Dock så går det utför med kärleken och den grå vardagen blir allt mer närvarande och jag märker att jag stör mig mer och mer på henne tyvärr Vi gosar i princip aldrig, kanske hller om varandra i soffan på sin höjd och i sängen ibland. Blir någon enstaka puss. Sex blir i bästa fall 3 gånger per månad. Jag har försökt prata om detta ibland men känner att det mest är jag som är missnöjd och att hon inte vill jobba för att förändra något. Till saken hör väl också att jag är den mest krävande när det gäller hushållsarbete och hemmet i övrigt. Alltid jag som lagar mat eller säger till att nu ska vi städa eller köpa ny garderob. Förstår att hon inte är så intresserad av det men vore skoj med lite engagemang ibland. Känner att det hon är mest intresserad av är sina djur. När det gäller att fixa för dem är det energi men med allt annat är det stånk och stön. Tycker det är väldigt tråkigt att det är såhär. Älskar henne och vill verkligen att det ska fungera mellan oss men vet inte hur jag ska prata med henne. Slutar bara med att hon tar det som kritik mot henne fast jag vet att detta är något vi båda måste jobba med tillsammans. Allt jag vill ha är lite mer vardagsromantik och en glad älskling. Hur gör jag?