Barnfritt - hjälp med formulering!
Vi har ett problem. Vår lokal tillåter "bara" 75 gäster och det i sig är inget större problem. Visst har vi fått banta gästlistan, men har lyckats få ihop det hela rätt bra ändå.
Problemet är, att gästerna sins emellan har.. 40 barn!! Det går varken logistiskt eller ekonomiskt för den delen. Om vi ska tillåta barn så måste vi skära bort hälften av gästerna för att få plats och det vill vi inte. Barn är söta och rara men i de allra flesta fall så är det deras föräldrar vi har en relation till.
Nu har jag förstått att ordet "barnfritt" väcker heta känslor bland folk. Ett fenomen jag inte helt förstår. Vi bjuder in och betalar då sätter vi också ramarna. Sedan kan man välja själv om de ramarna låter trevliga eller inte. Man väljer ju själv om man vill gå med andra ord. Jag tar inte illa upp om någon inte kommer därför att de inte vill lämna barnen ifrån sig och jag HOPPAS att ingen tar illa upp för att barnen inte är bjudna.
Men hur formulera sig? Inbjudan kommer innehålla så mycket information och vill ju inte skicka ut en hel roman till folk..Vill inte heller göra folk upprörda och ledsna. Så vad skriver man?