• sagoprinsessa

Vilken gravyr för tärnorna?

Har hittat två jättefina armband jag vill ge till mina tärnor, och om man vill kan man få den graverade. Antingen två ord eller ett ord och ett datum. Först tänkte jag typ brudtärna 30/7 , men det kankse inte är så kul att ha efter. Vill ju att de ska kunna använda armbanden mer än bara på bröllopet.
    Ni som köpt smycken och graverat till tärnorn, vad skrev ni? Eller ni andra, har ni några förslag? 

• Svar på tråden Vilken gravyr för tärnorna?
  • SaraJoakim
    novia72 skrev 2012-01-05 18:48:18 följande:
    Hennes namn + era initialer och datum!?
    Något i den stilen tycker jag skulle vara kul, deras namn är definitivt en bra idé :)
  • Malin106

"evig lycka" eller "tärnans namn" skulle jag tycka om att få! Skulle nog inte vilja ha bröllopets datum eller era namn för jag skulle vilja använda det ofta. Jag skulle ändå förknippa just det armbandet med att jag var tärna på just det bröllopet. Vart har du hittat fina armband om man får vara nyfiken och tacka för ett bra tips?! :D

• sagoprinsessa

Tack för alla fina tips, var också inne på tärnans namn men tänkte att det kunde bli tråkigt, men då det är flera som föreslagit det är det nog en rätt bra grej, själv skulle jag ju bli glad så jag hoppas att mina tärnor tänker likadant.

Malin106: nu är ju smaken som baken, men armband jag tycker är fina finns hos denna etsy försäljare :   http://www.etsy.com/shop/SilverSpoonCreations?ref=seller_info 

• moonlightgirl
    Irma82 skrev 2012-01-06 18:48:21 följande:
    Vi valde armband från Love and be proud  loveandbeproud.shop.textalk.se/sv/ och valde att skriva adjektiv, namn och datum, exempel: UNDERBARA MIA 120721
    Hej. Måste bara få lägga mig i lite här angående loveandbeproud. Jag blev så förälskad i deras halsband, armband mm, speciellt sånt här armband med hjärta och accentpärla. Men nu när jag i förra veckan skulle försöka beställa det armbandet kunde jag inte hitta det. Vet någon om det fortfarande finns kvar??
  • Irma82
    moonlightgirl skrev 2012-01-06 19:25:30 följande:
    Hej. Måste bara få lägga mig i lite här angående loveandbeproud. Jag blev så förälskad i deras halsband, armband mm, speciellt sånt här armband med hjärta och accentpärla. Men nu när jag i förra veckan skulle försöka beställa det armbandet kunde jag inte hitta det. Vet någon om det fortfarande finns kvar??
    menar du det här? ;)
    http://loveandbeproud.shop.textalk.se/sv/brollop/armband/parlarmband-tarna.html
  • sollan

Vi har beställt armbandet  Tindra från loveandbeproud åt mina tärnor med texten  "Namn"  Kärlek

Blivande vårbrud
  • daniiel

Vi hade ingen stor budget alls, men jag köpte dessa armband till mina tärnor.

Och matchande örhängen till.

Jag utgår från mig själv. Hade jag använt ett armband med någon annans initialer eller bröllospdatum på fler gånger sedan? Nej, förmodligen inte. Jag hade nog sparat det i någon låda bara.

Att enbart gravera in deras namn istället tycker jag låter som en bra idé :) Alternativt enbart deras initialer. Detta tyckte jag var jättefint, med initialer.

• moonlightgirl
    daniiel skrev 2012-01-06 20:25:49 följande:
    Vi hade ingen stor budget alls, men jag köpte dessa armband till mina tärnor.

Och matchande örhängen till.

Jag utgår från mig själv. Hade jag använt ett armband med någon annans initialer eller bröllospdatum på fler gånger sedan? Nej, förmodligen inte. Jag hade nog sparat det i någon låda bara.

Att enbart gravera in deras namn istället tycker jag låter som en bra idé :) Alternativt enbart deras initialer. Detta tyckte jag var jättefint, med initialer.

Det översta armbandet med matchande örhängen till tyckte jag var jätte fint. Vart har du köpt det och vad kostade det?
  • sagoprinsessa

daniiel: Initialer tycker jag var en riktigt bra idé. Och förstår ditt tänk, jag hade nog inte heller använt ett armband med någon annas datum eller så. Snygg matchning du köpte :)

• sollan
    moonlightgirl skrev 2012-01-06 20:28:45 följande:

Hej hej

Nej jag menade det här. loveandbeproud.shop.textalk.se/sv/brollop/bro...

Vet inte varför men i förra veckan och veckan före det gick inte det att beställa och sidan var väldigt konstig men nyss funkade det jättebra så nu har jag beställt detta settet åt mig till våran dag.  =)

Sidan va nere pga semester. Jag va ochså inne och skulle beställt men fick snällt vänta. Såg idag att de va fritt fram igen så nu har jag lagt en beställning av bröllopssmycken till mig själv och armband till mina tärnor.
    Blivande vårbrud
  • daniiel
    moonlightgirl skrev 2012-01-06 20:32:10 följande:
    Det översta armbandet med matchande örhängen till tyckte jag var jätte fint. Vart har du köpt det och vad kostade det?
    Jag köpte det faktiskt på Rusta. Armbanden kostade 39kr/st och örhängena 19kr/paret :) Vi hade som sagt ingen stor budget alls, men villa ändå ge tärnorna (våra systrar) något som tack. Jag köpte visserligen också skor, boleros, hårspännen och buketter också.. men ja.. något smycke, som de kunde använda på bröllopet och även efteråt var som en extra kul liten sak :)
  • Malin106
    sagoprinsessa skrev 2012-01-05 20:45:12 följande:
    Tack för alla fina tips, var också inne på tärnans namn men tänkte att det kunde bli tråkigt, men då det är flera som föreslagit det är det nog en rätt bra grej, själv skulle jag ju bli glad så jag hoppas att mina tärnor tänker likadant.

Malin106: nu är ju smaken som baken, men armband jag tycker är fina finns hos denna etsy försäljare : www.etsy.com/shop/SilverSpoonCreations?ref=se...
    Men så mycket fina armband, kul att de ser lite annorlunda ut. Jag tror definitivt på tärnans namn. Det är alltid snyggt.
  • daniiel
    sagoprinsessa skrev 2012-01-06 20:34:12 följande:
    daniiel: Initialer tycker jag var en riktigt bra idé. Och förstår ditt tänk, jag hade nog inte heller använt ett armband med någon annas datum eller så. Snygg matchning du köpte :)
    Tack :) Ja, jag tycker att det passade riktigt med initialer på de armbanden som fanns i länken till etsy som du la upp, väldigt fina armband förvövrigt :)
Svar på tråden Vilken gravyr för tärnorna?