• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • CoG

ja, det blir nog skitsnyggt! :)

johannagbg skrev 2012-09-20 19:55:13 följande:

Har nog bestämt mig för denna nu fast helt i vitguld. Den kostar 11999, men så är det 25 % på det. Så 8999 för denna ringen. har en förlovningsring, som är nästan som den guldiga delen fast utan sten, så det kommer se ut som jag har 3 ringar =) passar superbra ihop!
  • BlomAnna

Hämtade ut min ring från Nordstans guld idag och jag är såååå nöjd!! Precis som jag tänkt mig. Vingen som binder samman ringarna är i vittguld och har  diamanter i olika storlek.

• BlomAnna
    BlomAnna skrev 2012-09-21 14:00:16 följande:
    Hämtade ut min ring från Nordstans guld idag och jag är såååå nöjd!! Precis som jag tänkt mig. Vingen som binder samman ringarna är i vittguld och har  diamanter i olika storlek.

Har 5 diamanter i olika storlek ska det stå
  • johannagbg
    CoG skrev 2012-09-20 20:31:29 följande:
    Ja jag hoppas det för jag till 99% redan bestämt mig =)
  • L och J
    CoG skrev 2012-09-20 20:31:29 följande:
    Håller med, lär ju bli riktigt fint!
  • johannagbg
    L och J skrev 2012-09-21 16:23:02 följande:
    Håller med, lär ju bli riktigt fint!
    Tror ni verkligen det? Fan va osäker jag är på ett sätt, men samtidigt så är den så otroligt fin! Känn så  jag, men kan man köpa en ring som itne ska användas förrän augusti 2013? Behöver inte hämta ut den förrän i december men ja ni vet =)
  • kitkät
    johannagbg skrev 2012-09-21 17:57:58 följande:
    Tror ni verkligen det? Fan va osäker jag är på ett sätt, men samtidigt så är den så otroligt fin! Känn så  jag, men kan man köpa en ring som itne ska användas förrän augusti 2013? Behöver inte hämta ut den förrän i december men ja ni vet =)
    Jag hade nog inte köpt ringen så tidigt, mycket kan hända tills dess, inte alls säkert att det kommer vara just den ringen du vill ha om 1 år. Speciellt med tanke på att du är lite osäker också. Så resonerar jag lite grann. Jag har också hittat en vigselring som jag fullkompligt älskar, men guldsmeden avrådde mig från att köpa den redan nu (vi ska gifta oss nästa år). Han sa att om ett år  kanske jag ändrar mig och inte alls känner att just den ringen är rätt! 

Varför så bråttom med att köpa den redan nu? 
  • johannagbg
    kitkät skrev 2012-09-21 18:06:11 följande:
    Jag hade nog inte köpt ringen så tidigt, mycket kan hända tills dess, inte alls säkert att det kommer vara just den ringen du vill ha om 1 år. Speciellt med tanke på att du är lite osäker också. Så resonerar jag lite grann. Jag har också hittat en vigselring som jag fullkompligt älskar, men guldsmeden avrådde mig från att köpa den redan nu (vi ska gifta oss nästa år). Han sa att om ett år  kanske jag ändrar mig och inte alls känner att just den ringen är rätt! 

Varför så bråttom med att köpa den redan nu? 
    Ja jo det är ju det som är lite osäkert. Fast asså ringen är verkligen så jag och jag tycker att den är jätte fin. Jag har provat den och den satt så bra och känner mig jätte fin i den. Saken hör oxå till att den egentligen kostar 11999 och det är 25% på den. Så en ring som denna och som kostar 8999 är väldigt braoch absokut i min prisklass. Så ja asså det känns ändå rätt och den behövs inte hämtas förrän i slutet op december. Så ja jag får fudnera tilla på tisdag
  • kitkät

Ok, då förstår jag ditt dilemma. Men om du absolut är säker på att du vill ha just den ringen, så kör på det! Det är ju ändå några tusenlappar i prisskillnad. Jag hade nog också gjort det i ditt fall, om jag var så pass säker på ringen Glad

• majflicka

Suddig bild på mina :) Mkt enkla o mkt jag =)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012