• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • johannagbg
    Purple skrev 2012-09-05 21:24:00 följande:

Nu blir jag oxå lite nyfiken hur du kan få en ring med över 1carat för 5000kr? Du kanske skrev fel?

Köpte Schalin ring dock från guldsmed men betalade 14500kr för 0,50carat.

Rättelse =)
    Ringen är i vitguld. Den har 7 diamanter i mitten (som bildar en blomma typ) sen är det 4 stycken diamanter på vardera sida. Alltså sammanlagt 15 diamanter. Varje diamant är 0,053 CT, alltså är ringen på 0,795 CT. Ringen är av kvalitet VS (som tydligen är kvaliteten på klarheten i diamanterna) och det är rätt bra.
    Ringen kostar från början 7200, men med 25% rabatt så kostar den 5400. Tydligen så är den billigare eftersom det är många små stenar istället för 1 stor. hade 1 stor varit på samma karat, så hade den varit dyrare
  • CoG

Mina ringar kom hem idag.
    Dom sitter bra på fingret och det känns som att dom alltid suttit där.
    Himla synd att det är så länge kvar till den stora dagen,
    men dom här ringarna känns så mycket jag
    att jag inte kommer att lessna på dom :)

• JOOL 09
    CoG skrev 2012-09-06 12:14:07 följande:

Såå superfina!!!
  • CoG

Tack :)

Roligt att fler än jag tycker att dom ser bra ut!

JOOL 09 skrev 2012-09-06 12:53:11 följande:
    Såå superfina!!!
  • Mysullis
    CoG skrev 2012-09-06 12:14:07 följande:

Snyggt!!! Hur hållbart är silver som vigsel/förlovningsringar? Har fått för mig att det inte är så hållbart, jämfört med ex guld, men kan ha fel? Var det något ni tog upp med den som tillverkade ringarna, hållbarheten? Förstår att du är nöjd, hur som helst!!! :)
  • CoG

Eftersom att dom inte kostar massa tusen kan man ju låta göra nya liknande ringar i framtiden om man inte vill att tidens gång ska synas.
    Men jag tror att det bara gör dom charmigare.

Jag frågade silversmeden och hon sa att det självklart passar att ha silver som material till vigselringar för att det är hårdare material än guld.
    Själv har jag hört det motsatta.

Om man ska lyfta hantlar tyckte hon att jag kunde ta av dom så att det inte blir märken, men i övrigt skulle jag skulle kunna anv dom jämt.
    Vill jag vara extra försiktig med ringen som har stenar kan jag ta av den då jag handdiskar tex.
    Själv tog hon aldrig av sina ringar oavsett om dom har stenar eller ej och dom håller.

Jag har en titanring som vigselring nu (den tar jag bort den) och den började få repor väldigt snabbt än fast det är ett hårdare material.
    Repor och sånt räknar jag med och jag behöver ju inte lägga dom i press bara för att testa om dom håller formen.

Tidigare hade jag en slät silverring, jag anv dag o natt i nästan 6 år.
    Den blev inte missformad, bara repig. Man kan man ju alltid putsa dom!
    Och även guldringar får repor.
    Får väl se vad tiden gör med mina ringar.

Mysullis skrev 2012-09-06 13:53:03 följande:
    Snyggt!!! Hur hållbart är silver som vigsel/förlovningsringar? Har fått för mig att det inte är så hållbart, jämfört med ex guld, men kan ha fel? Var det något ni tog upp med den som tillverkade ringarna, hållbarheten? Förstår att du är nöjd, hur som helst!!! :)
  • sannasofia

Här är våra ringar, varsin slät guldring och min vigselring är gjort efter förlovningsringen så den är likadan men med 9 st diamanter runt halva ringen.

Bilden tagen av Leanderfotograf 
  • EmilieS

Våra förlovningsringar! Alliansring med 17 diamanter och slät för honom i platina.
  • Ballongen
    Nephele skrev 2012-09-05 23:29:34 följande:
    Vet inte den rätta förklaringen på alliansring egentligen, jag hade fått för mig att det var en ring med stenar runt hela, men när man kollar runt verkar det vara en ring med flertalet stenar, kort och gott (till skillnad mot solitär som bara har en sten, eller åtminstone en stor sten omgiven av mindre).
    Ok. Men varför har en del tre ringar o andra två? Eller det är bara för att man vill kanske. Hmm...
  • Mysullis
    Ballongen skrev 2012-09-10 21:08:16 följande:
    Ok. Men varför har en del tre ringar o andra två? Eller det är bara för att man vill kanske. Hmm...
    Många har ju förlovningsring, vigselring och morgongåva. Eller förlovningsring, vigselring och får en ring när första barnet föds (har läst att flera har fått den 3e ringen då). Och andra har 3 ringar för att de tycker att det är snyggt. Har sett flera som har en varsin ring vid sidan av vigselringen för att rama in den mer.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012