• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • CoG

Snygg!!

eml33h skrev 2012-09-04 18:29:50 följande:
    Den här ska pryda mitt ringfinger den 2a mars. Vitt guld och zirkoner.

• CoG

Har inte albrekts guld två likanande ringar?
    En av dom är bara 3-4 mm medan den andra är bredare.

Jag har provat en hos albrekts guld i Umeå och den fyllde upp två ringar i bredd så det kändes som att det inte skulle behövas en förlovningsring intill.
    Tror priset låg kring 12.000, men kan inte säga säkert...

viplanerar13 skrev 2012-08-21 18:56:33 följande:

Jag har varit och kollat på denna ring och tyckte som du att den var jättesnygg på bilden. Men den är inte alls så bred. Hade trott att ringen skulle vara 6mm bred men om jag inte alls är ute och cyklar är den bara 4mm bred....

Drömmer: ringen finns hos albrekts guld!

• johannagbg

Jag har en ring från schalins som förlovningsring och den här passar så perfekt ihop med den! Så den har får det nog bli ändå. Fick ett kanonpris på den. 15 äkta diamanter, 0,072 ct st och i vitguld för 5400 istället för 7200 =) Så ja jag tror jag har bestämt mig!!
  • Nephele
    johannagbg skrev 2012-09-05 18:05:34 följande:

Jag har en ring från schalins som förlovningsring och den här passar så perfekt ihop med den! Så den har får det nog bli ändå. Fick ett kanonpris på den. 15 äkta diamanter, 0,072 ct st och i vitguld för 5400 istället för 7200 =) Så ja jag tror jag har bestämt mig!!
    Oj! Hur kan det bli så billigt?
  • johannagbg
    Nephele skrev 2012-09-05 18:45:09 följande:
    Oj! Hur kan det bli så billigt?
    för alberkts guld har 25 % på alla eller vissa ringar =)
  • Nephele
    johannagbg skrev 2012-09-05 19:40:27 följande:
    för alberkts guld har 25 % på alla eller vissa ringar =)
    Fast jag tyckte det verkade billigt redan utan rabatten? Kan det verkligen stämma med 0,072 ct/st? x 15 = över 1 ct. Finns det mer information att finna om ringen? hur bred är den? 14 eller 18K vitguld? Iaf, bra pris, så självklart ska du slå till! :)
  • Äriqa
    Anna2013 skrev 2012-09-05 07:47:39 följande:
    Var hos guldsmeden igår och tittade på olika kombos av ensten och allians. Han hade sagt att de inte passar ihop (alltså fysiskt, inte estetiskt). Troligtvis behöver enstensringen ha en smalare bas eller alliansringen en lägre fattning i samma höjd som ringskenan på enstensringen. Det för att de ska sitta tajt och snyggt ihop. Rekommenderar ett besök hos guldsmed som förklarar!
    Tack. Får göra det.

• Purple

Nu blir jag oxå lite nyfiken hur du kan få en ring med över 1carat för 5000kr? Du kanske skrev fel?

Köpte Schalin ring dock från guldsmed men betalade 14500kr för 0,50carat.

johannagbg skrev 2012-09-05 18:05:34 följande:

• Ballongen

Fantastiska ringar det finns! Har börjat kolla runder lite själv o ju mer jag kollar ju mer ångrar jag valet av våra förlovningsringar. De är jättefina men tror de blir för mycket med en ring till. Läser i tråden att det finns de som byter ut sina förlovningsringar mot en ny....det kanske man ska...men samtidigt känns det fel. Är det många som byter ut den?

O det här med alliansring...vad är det? Är det en tredje ring av något slag?

Vilken djungel... =)

• Nephele
    Ballongen skrev 2012-09-05 21:29:02 följande:

Fantastiska ringar det finns! Har börjat kolla runder lite själv o ju mer jag kollar ju mer ångrar jag valet av våra förlovningsringar. De är jättefina men tror de blir för mycket med en ring till. Läser i tråden att det finns de som byter ut sina förlovningsringar mot en ny....det kanske man ska...men samtidigt känns det fel. Är det många som byter ut den?

O det här med alliansring...vad är det? Är det en tredje ring av något slag?

Vilken djungel... =)

Vet inte den rätta förklaringen på alliansring egentligen, jag hade fått för mig att det var en ring med stenar runt hela, men när man kollar runt verkar det vara en ring med flertalet stenar, kort och gott (till skillnad mot solitär som bara har en sten, eller åtminstone en stor sten omgiven av mindre).
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012