• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • Äriqa

HUr mycket tror ni det kostar att fixa dessa ringar? De skall frminskas lite och sedan sättas ny stor sten och en liten sten också. Diamant eller cz.. Jag förstår att det blir vesäntlig skillnad på om det är äkta diamant eller inte. men vad tror ni?

• Willow
    Äriqa skrev 2012-09-13 21:07:14 följande:
    HUr mycket tror ni det kostar att fixa dessa ringar? De skall frminskas lite och sedan sättas ny stor sten och en liten sten också. Diamant eller cz.. Jag förstår att det blir vesäntlig skillnad på om det är äkta diamant eller inte. men vad tror ni?

Ar det tva olika ringar eller sitter dem ihop? Det ser ut som dem sitter ihop, men det kanske bara ar bilden. Forst och framst beror det ju pa vad det redan ar for sma stenar i den smala ringen, ar det redan diamanter kan du/dor du inte satta dit en cz da det kommer att synas en stor skillnad, kanske inte med en gang men med aren sa mattas en cz av och det blir inte sa fint att ha en avmattad 'gra aktig' sten bredvid vita diamanter. Om det ar diamanter i ringen sa bor du se till att det ar samma fargskala pa den lilla stenen och den stora stenen du satter in. (D, E, F, G osv). Den stora stenen ser ut att behova vara ca. 0.5ct (fast det ar ju oerhort svart att avgora fran en bild sa jag kan ha helt fel dar). En snabb sokning pa bluenile.co.uk gav mig detta. En brilliant slipad diamant pa 0.48ct, farg: E, ideal cut, clarity: VS1 for £915 (runt 9000SEK). http://www.bluenile.com/uk/diamond-search?pt=setform#diamonds_pid=LD02768714 (om du koper en diamant se till att den har ett GIA eller AGSL certifikat. Las/lar dig mer om diamanter och dem 4 C:na har: http://www.truthaboutdiamonds.com/truth-about/)
    Vad en cz sten skulle kosta i den storleken har jag ingen aning om, men jag antar en brakdel av diamanten. Men du maste ju inte ga pa en diamant, det finns ju jatte manga fina fargade stenar som ar billigare och battre kvalite och som haller sig fina langre an en cz. Det finns t.ex vita sapphirer och fina fargade, inte bara bla. Sa det kan ocksa vara ett bra alternativ att halla kostnaden nere. Det basta ar nog att du gar direkt till en guldsmed och hor dig for vad dem tror ar ditt basta val och ga sen hem och gor lite research och bestam dig sen for hur du vill gora.
    Hoppas jag var till lite hjalp...
  • Willow

Forlat - det ska sta 'bor du inte' och INTE d'or du inte'. Skäms Irriterande att man inte kan ratta sina inlagg har pa BT! Note to self: las igenom vad du skrivit innan du postar det MINST 3 ggr!

• Äriqa
    Willow skrev 2012-09-14 11:59:57 följande:
    Ar det tva olika ringar eller sitter dem ihop? Det ser ut som dem sitter ihop, men det kanske bara ar bilden. Forst och framst beror det ju pa vad det redan ar for sma stenar i den smala ringen, ar det redan diamanter kan du/dor du inte satta dit en cz da det kommer att synas en stor skillnad, kanske inte med en gang men med aren sa mattas en cz av och det blir inte sa fint att ha en avmattad 'gra aktig' sten bredvid vita diamanter. Om det ar diamanter i ringen sa bor du se till att det ar samma fargskala pa den lilla stenen och den stora stenen du satter in. (D, E, F, G osv). Den stora stenen ser ut att behova vara ca. 0.5ct (fast det ar ju oerhort svart att avgora fran en bild sa jag kan ha helt fel dar). En snabb sokning pa bluenile.co.uk gav mig detta. En brilliant slipad diamant pa 0.48ct, farg: E, ideal cut, clarity: VS1 for £915 (runt 9000SEK). www.bluenile.com/uk/diamond-search?pt=setform#diamonds_pid=LD02768714 (om du koper en diamant se till att den har ett GIA eller AGSL certifikat. Las/lar dig mer om diamanter och dem 4 C:na har: www.truthaboutdiamonds.com/truth-about/)
    Vad en cz sten skulle kosta i den storleken har jag ingen aning om, men jag antar en brakdel av diamanten. Men du maste ju inte ga pa en diamant, det finns ju jatte manga fina fargade stenar som ar billigare och battre kvalite och som haller sig fina langre an en cz. Det finns t.ex vita sapphirer och fina fargade, inte bara bla. Sa det kan ocksa vara ett bra alternativ att halla kostnaden nere. Det basta ar nog att du gar direkt till en guldsmed och hor dig for vad dem tror ar ditt basta val och ga sen hem och gor lite research och bestam dig sen for hur du vill gora.
    Hoppas jag var till lite hjalp...
    Tacksam för svar. det är 3 ringar som sitter ihop. 14k i två och platina i den 3:e. Får fundera på det hela. Har sett denna på en auktiosnsida och kommer nog trots allt buda på den :) Tycker den är SÅÅ!! fin. och än är den inte så dyr.
  • CoG

Riktigt snyggt!
    Hur breda blev ringarna tillsammans? (dina)

Lilla My 76 skrev 2012-09-13 20:14:45 följande:

Min mans ring och mina ringar,min bredaste ring underifrån är min förlovningsring och dom andra två är mina vigselringar. Enstensringen är från min mormor,vi bad om att han skulle sätta stenen i en lite bredare ring och det blev precis som jag ville ha det:)
  • Lilla My 76

Mina ringar blev ca 11 mm breda

• mysaca
    Ria85 skrev 2012-09-12 14:35:44 följande:

här e min ring. Köpte den från sweetrocks.se/diamantringar/venedig/
    Är nöjd med den. Trevligt kundbemötande. Rekommenderas!!!
    Jätte fin ring. Blir nyfiken på va du fick ge för den?
  • bride to be 2012
    Ballerina skrev 2012-08-12 11:32:02 följande:
    Så vackra ringar vill gärna veta allt om dom! Kan du beskriva märke strl. på stenar bredd , höjd o.s.v.

Oj, är inte inne så ofta längre...
    Men kanske ska svara på dina frågor!

Förlovningsringen (alliansringen) är från Schalins ur serien Mountain, modell Everest, 0,18 ct (9x0,02) bredd 5 mm höjd 2,3mm. Pris ca 11.000 kr
    Vigselringen/enstensringen är från Jarl Sandin i Göteborg, modell For You, 0,40 ct, bredd 4,1 mm.
    Min ring gick på drygt 27.000 kr, men det beror ju på vilken kvalitet man väljer på stenen.

Det är så roligt att se allas olika fina ringar! =)

• Lindishen
    pisslan skrev 2012-05-23 16:50:00 följande:
    Vi köpte våra ringar på Michael Odwyer Goldsmith och kunde inte varit mer nöjd!! Upplevelsen är personlig från början till slut!! (: Definitivt inte sista gången som vi köper smycke hos dem! Starkt rekommenderat!!

Otroligt fina ringar! 

Du får inte problem med de större stenarna att du fastnar i saker? Är ringarna i rödguld? Hur mycket fick du ge för dem? Massa frågor, men dessa är exakt vad jag har föreställt mig och letat efter! :)
  • Lindishen
    FruNovember skrev 2012-09-04 12:37:45 följande:
    Å, det finns så himla mycket fina ringar, älskar den här tråden!

Här är min ring!
    Ska ner på stan nu för att se om jag kan hitta något matchande,
    min förlovningsring passar inte alls längre, så det får bli en helt ny :)
    Jättefin ring! Var hittade du den och hur mycket kostade den? Vad hade du för förlovningsring innan som du inte tyckte passade?
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012