• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • viplanerar13
    drömmer skrev 2012-08-23 22:08:52 följande:
    Det finns en som är väldigt lik, men smalare och ungefär 1/3 av priset Kanske var det den du fick se?? ... www.albrektsguld.se/page.jsp?node=170&article...
    Nu ska jag inte spamma med massor av text :) Men nä det var den större. Den smalara var väldigt smal.. :/ Ska gå och kolla där idag och se igen :) För är den lika snygg som maruskas får jag tänka om igen :)
  • BlomAnna
    Ingride skrev 2012-08-10 13:00:37 följande:

Här är min ring. Den är gjord av min förlovningsring och makens mors förlovnings- och vigselring. 
    Vilken underbar ring!!
  • charlottev
    Maruska skrev 2012-08-23 19:17:41 följande:
    Jo då, jag kollade kvittot och det är samma artikelnr 0320622, som på bilden fr Albrekts guld. Jag köpte den på Albrekts i Borlänge. Jag tycker att den är lite rundare i verkligheten.
    Tyckte att det kändes som den skulle vara bredare än 4mm =) kommer nog bli den, den är jättefin, kul att se den irl =)
  • Nettis1985

Förlåt, men detta här inte alls hit till tråden, men gud vilka vackra naglar ni alla har på bilderna :)

• sommarvinter

Detta är ingen klassisk giftering men jag älskar den, tycker att den är så fin... Vi kommer ha våra förlovningsringar i titan när vi gifter oss och så småningom spara ihop till en annan. Kanske blir det en sån här då :)
  • LoJ

Gifte mig för ett tag sedan men jag ville lägga upp en bild på mina ringar ändå

• erikojohanna

Den 6 oktober ska jag få bära min vigselring "elsa" på riktigt. Varianten längst till höger är den vi har valt :)

• Smulan

Vigselringen är den breda (mannen min har samma fast utan stenar) och den smala är en "morgongåva som vi beställde i efterhand eftersom våra förlovningsringar inte passar ihop med vigselringarna. Fick ett väldigt bra tips av MariaMagdalena här på BT om den smala ringen som hon hade köpt och jag blev ju tokkär i den så jag var ju tvungen att härmas ;). Nu ser mina ringar väldigt mycket förstora ut och det beror på att den smala är för stor (har beställt en smalare) och den breda är väldigt tjock så jag kan inte trycka ihop fingrarna mer än så ha ha ha sen dessutom frös jag nåt så kopiöst när bilden togs och då krymper mina fingrar till och med så att det syns.

Vigselringen (den breda) är i titan och har zirikonastenar köpt på CoiTitanium för ca 660 kr och morgongåvan (den smala) är i stål och zirikonastenar köpt på E-Bay för ca 130 kr! Vi är väldigt nöjda med både priser och ringar.

• johannagbg

Den är i vitguld. De små stenarna är diamanter, men den stora är rubic zirkon. Vad tror ni om den?
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012