Juni 2012 skrev 2012-01-14 12:59:06 följande:
Tråkigt att du inte kan vara glad för din sons skull.
Att ha varit ett par i sex månader är väl inte "tidigt"? Svärmor och hennes karl förlovade sig efter ca 3 månader, en bekant förlovade sig med sin parter efter 8 veckor. Det känner man ju själv :)
Å andra sidan hade svärmor och svärfar varit ett par i 9½ månad när min m2b kom till världen
Snabba puckar
Om man förlovar sig efter 8 veckor så känner man inte varann. Så är det bara. Jag tvivlar inte en sekund på att dom var tokförälskade, men efter bara 8 veckor så har man ingen aning om vem men lovar tillbringa resten av livet med. Det vet man inte förrän man har bott ihop ett tag och ser både de bra och de dåliga sidorna.
Det är fantastiskt att vara nykär men själv så längtade jag till den första förälskelsen hade lagt sig så man fick känna att livet fortfarande är underbart tillsammans trots att man inte flyter omkring på små rosa moln hela dagarna.
@TS: Det är jättehärligt att dom är så kära i varandra och de känner förmodligen i hela kroppen att de ska vara med varandra för alltid. Var glad för deras skull. Men låt dom inte ta steget in i äktenskap förrän de lärt känna varandra. Det är många som förlovar sig och aldrig gifter sig. Jag var själv förlovad med mitt ex utan en tanke på giftemål, men det vara bara för att han frågade och frågade och till slut orkade jag inte göra honom ledsen en gång till... Dum anledning jag vet, det visste jag då oxå (jag var 21), men han slutade ju aldrig fråga