Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
Ojojoj vad det svänger i planeringen och humöret just nu...
Igår var jag nästan gråtfärdig när ytterligare två par tackade nej till vårt bröllop. Jag ringde juveleraren förtvivlat utan resultat och insåg att jag fortfarande inte fått bekräftelse från Prästen...
*PANIK!*
Idag har jag betat av många punkter för planeringen:
- Fått tag på juveleraren, ringen kommer nästa vecka :D
- Ringt Frisören och bokat, klipp,färg och provuppsättning 11/6.
- träffat en bekant, till en bekant som ev. ska göra våra blommor
- pratat med pastorsexpiditionen och vår vigsel är bokad men ingen präst tilldelad ännu.
*Pusst* så skönt. en stor sten har fallit från mitt bröst!
Hur går det för er andra? När har ni satt OSA, har ni skickan inbjudan? Är det OK att bjuda folk i efterhand? Vi har nu fått en del Nej tack (vilket känns helt fruktansvärt) ska man börja bjuda på "reservlistan" nu?
Idag har vi varit iväg till floristen och pratat blommor och dekorationer. Vi har bestämt mer eller mindre hur min brudbukett ska se ut och det blev en droppformad bukett med rosa pioner, vita rosor och doft ranka antagligen. vi ska dit igen 29:e maj och då ska han ha plockat ut blommorna så vi får se exempel.
Sen bestämde vi blommorna till tärnorna, knapphålsblommorna till mannen och hans bestman plus marskalker.
och blommor till lokalen, brudbordet, kyrkan. Samt stolöverdragen och rosetterna till stolarna.
Sen bestämde vi hur det skulle se ut bakom oss där vi sitter. vi bestämde att vi kommer ha som en stor glasskiva bakom oss där det rinner vatten så det kommer vara ett vattenfall bakom oss och blommor med kandelabrar på sidorna.
sen var vi även iväg och kollade på kyrkan som vi ska vara i. vi hade inte vart i den tidiagre men vi blev positivt överraskade måste jag säga. den var helt underbar.
om två veckor så åker jag och hämtar hem min klänning också. vad spännande det ska bli. hihi.
inbjudningskorten skickade vi iväg i mitten av mars och osa har vi 31 maj. några ja har kommit in men inte jätte många. Men inga nej än i alla fall.